Gå til innhold

Grand Prix

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion
Skrevet

Det er definitivt ikke min hørsel det er noe galt med, for jeg likte best Didrik og dårligst headbanginggruppa ;-P

Har ikke klaget på din hørsel, togli, men må jo si at du har god musikksmak;)))

• Svar 112
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

24

• Colette

16

• morsan

11

• candyqueen_83

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Har ikke klaget på din hørsel, togli, men må jo si at du har god musikksmak;)))

Er jo vanligvis god grunn til å klage på min hørsel ;-)

Takk - Jeg begynner å stole på at høreimplantatet mitt funker som det skal (selv om noen sikkert ikke er enige i det) ;)

Skrevet

Det er definitivt ikke min hørsel det er noe galt med, for jeg likte best Didrik og dårligst headbanginggruppa ;-P

Et tydelig bevis på at du hører særdeles bra :)

Gjest MayLynn
Skrevet

Jeg håpte på Venke Knutson, Bjørn Johan Muri og Didrik til semifinalen. Syns de 3 var de beste - helt greit at Didrik vant. Maria A. synger nydelig - men ikke den sangen. Maria Haukås S. sin sang var kjedelig - men hun synger den jo bra.

KOK er absolutt ikke min stil, men når jeg har hørt den et par ganger så er den jo dødsbra!

Skrevet

Et tydelig bevis på at du hører særdeles bra :)

Begynner nesten å stole på det nå, ja ;)

Gjest Niccola
Skrevet

Har ikke lest hele tråden din. Lurer på om du var fornøyd med årets valg? Fantastisk stemme synes jeg. Fele er også "typisk norsk og representerer landet med dét". Men synes sangen er "for vanlig" til å skille seg ut, liksom..

Hva tenker du?

Egentlig synes jeg nivået var utrolig stusselig i år. Ingen som skilte seg spesielt ut, slik som Rybak (etter min mening) i fjor. Og det på tross av at vi har deler av Norges musikkelite på deltakerplass, både på scenen og som komponister.

Vinnerlåta har ikke noe nytt ved deg. Det er en slags "you raise me up" / et utall musicalballader vi har hørt ørti ganger før, og sangeren mestret ikke de første 2/3 av sangen (de lavere toneleiene).

Er ikke spesielt opptatt av at en sang skal representere landet vårt ved hjelp av tradisjonelle instrumenter eller melodilinjer, men for å vinne i GP må den fenge umiddelbart - og det synes jeg ikke vårt bidrag gjør. Det er dørgende kjedelig, det skjer "ingenting" før siste halve minutt eller der omkring. De fleste som ser på GP hører låta for første gang, det hjelper ikke at den vokser etter å ha hørt den noen ganger.

Merkelig at man skal bry seg så mye om noe som egentlig ikke er så mye å bry seg om, hvis du forstår ;o)) Men en får nå engang ikke mer moro enn en lager sjøl, og har vi et godt bidrag er det gøy å følge med i den internasjonale finalen. I år har jeg ingen forventninger.

Gjest Niccola
Skrevet

"Det er definitivt ikke min hørsel det er noe galt med"

Utrolig vittig innlegg av en døv i en musikktråd :o)))) Moro at du nå kan få med deg slikt!

Skrevet

"Det er definitivt ikke min hørsel det er noe galt med"

Utrolig vittig innlegg av en døv i en musikktråd :o)))) Moro at du nå kan få med deg slikt!

Hehe, det føles litt naturstridig, ja ;-)

Jeg greier jo ikke å stole på at jeg kan vurdere sangstemmer osv., men jeg kjenner jo hva jeg selv synes er pent å høre på. Kunne i verste fall vært slik at jeg syntes skikkelig falske stemmer var fine, men jeg begynner å skjønne at jeg faktisk delvis kan klare å skille dårlig musikk fra bra musikk :)

Skrevet

Egentlig synes jeg nivået var utrolig stusselig i år. Ingen som skilte seg spesielt ut, slik som Rybak (etter min mening) i fjor. Og det på tross av at vi har deler av Norges musikkelite på deltakerplass, både på scenen og som komponister.

Vinnerlåta har ikke noe nytt ved deg. Det er en slags "you raise me up" / et utall musicalballader vi har hørt ørti ganger før, og sangeren mestret ikke de første 2/3 av sangen (de lavere toneleiene).

Er ikke spesielt opptatt av at en sang skal representere landet vårt ved hjelp av tradisjonelle instrumenter eller melodilinjer, men for å vinne i GP må den fenge umiddelbart - og det synes jeg ikke vårt bidrag gjør. Det er dørgende kjedelig, det skjer "ingenting" før siste halve minutt eller der omkring. De fleste som ser på GP hører låta for første gang, det hjelper ikke at den vokser etter å ha hørt den noen ganger.

Merkelig at man skal bry seg så mye om noe som egentlig ikke er så mye å bry seg om, hvis du forstår ;o)) Men en får nå engang ikke mer moro enn en lager sjøl, og har vi et godt bidrag er det gøy å følge med i den internasjonale finalen. I år har jeg ingen forventninger.

''Ingen som skilte seg spesielt ut, slik som Rybak (etter min mening) i fjor.''

Nei, men fjoråret var jo temmelig spesielt, da. :-) Jeg kan ikke huske å ha opplevd makan til oppstyr rundt en grand prix-sang her til lands.

Skrevet

Hehe, det føles litt naturstridig, ja ;-)

Jeg greier jo ikke å stole på at jeg kan vurdere sangstemmer osv., men jeg kjenner jo hva jeg selv synes er pent å høre på. Kunne i verste fall vært slik at jeg syntes skikkelig falske stemmer var fine, men jeg begynner å skjønne at jeg faktisk delvis kan klare å skille dårlig musikk fra bra musikk :)

Utrolig interessant å lese det du skriver om dette, togli! Jeg klarer ikke å forestille meg hvordan og/eller hva du hører.. Det er rart å tenke på, og som jeg har sagt til deg før - å tenke på at vi faktisk skriver med en som er døv :)

Gjest Niccola
Skrevet

''Ingen som skilte seg spesielt ut, slik som Rybak (etter min mening) i fjor.''

Nei, men fjoråret var jo temmelig spesielt, da. :-) Jeg kan ikke huske å ha opplevd makan til oppstyr rundt en grand prix-sang her til lands.

Fairytale var nok sjeldent god, ja. Ikke lett å fylle slike sko. :-)

Skrevet

Utrolig interessant å lese det du skriver om dette, togli! Jeg klarer ikke å forestille meg hvordan og/eller hva du hører.. Det er rart å tenke på, og som jeg har sagt til deg før - å tenke på at vi faktisk skriver med en som er døv :)

Hehe, jeg er nok et ganske "eksotisk" innslag her inne ;-P

Det var faktisk en døv fast her inne for noen år siden, men hun fortalte aldri at hun var døv. Kan muligens være flere enn meg her nå også, men ikke som jeg vet :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...