Atene Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Ja jeg vet noe hva jeg snakker om. Det er overhodet ikke slik i alle land at barnefaren kan stoppe mor og barn på vei til hennes hjemland. Det vet du åpenbart ikke. Så lenge mor bor sammen med barnefaren i utlandet, kan han i de aller fleste land hindre henne i å ta med seg barnet og flytte til Norge. Norge har dessuten sluttet seg til Haag-konvensjonen, som sier at omsorgstvister skal avgjøres der barnet bor. Hvis mor drar tilbake til Norge uten at omsorgsspørsmålet er avgjort, og uten samtykke fra barnefar, er Norge forpliktet til å sende barnet tilbake. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest segunda Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Det vet du åpenbart ikke. Så lenge mor bor sammen med barnefaren i utlandet, kan han i de aller fleste land hindre henne i å ta med seg barnet og flytte til Norge. Norge har dessuten sluttet seg til Haag-konvensjonen, som sier at omsorgstvister skal avgjøres der barnet bor. Hvis mor drar tilbake til Norge uten at omsorgsspørsmålet er avgjort, og uten samtykke fra barnefar, er Norge forpliktet til å sende barnet tilbake. Dette gjelder ikke alle land. USA for eksempel har ingen slik avtale. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atene Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Dette gjelder ikke alle land. USA for eksempel har ingen slik avtale. Nei, selvsagt finnes det land det ikke er slik i, men jeg trodde ikke USA var ett av dem. Jeg har hørt om saker der Norge har sendt barn tilbake til USA: Uansett, det er mange nok land som er sånn. Du vet ikke hvilket det dreier seg om her, så å si at det ikke blir noe problem er vel litt lettvint. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest segunda Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Nei, selvsagt finnes det land det ikke er slik i, men jeg trodde ikke USA var ett av dem. Jeg har hørt om saker der Norge har sendt barn tilbake til USA: Uansett, det er mange nok land som er sånn. Du vet ikke hvilket det dreier seg om her, så å si at det ikke blir noe problem er vel litt lettvint. Hvis du har lest det jeg har skrevet så kan du neppe påstå at jeg har sagt at det ikke kunne bli et problem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atene Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Hvis du har lest det jeg har skrevet så kan du neppe påstå at jeg har sagt at det ikke kunne bli et problem. Du skrev: ''Nå vet ikke jeg hvor du bor, men forstår det slik at det er et naboland. Da er det neppe slik at barnefaren kan tvinge deg til å bli i hans land med barnet.'' Jo, nettopp slik er det i svært mange land, spesielt i naboland. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest segunda Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Du skrev: ''Nå vet ikke jeg hvor du bor, men forstår det slik at det er et naboland. Da er det neppe slik at barnefaren kan tvinge deg til å bli i hans land med barnet.'' Jo, nettopp slik er det i svært mange land, spesielt i naboland. Det vil alltid være mulig å dreie og vri på alt som blir skrevet og sagt og derfor gidder jeg ikke diskutere dette mer. Jeg har fått formidlet det jeg ville til trådstarter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.