Gjest annlovinda Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Et ullpledd (det må være ull!) tar jo kjempestor plass. ) Nå er det veldig sjeldent jeg er på utleiehytter heldigvis. ) Ok - selv synes jeg ikke røros-pleddet mitt tar så himla stor plass øverst i bagen. Mulig bagen min er mye større enn din. Uansett så har jeg så mye med på hyttetur at det ikke hadde betydd så veldig mye fra eller til. Bil kjører vi også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Jeg ville ha reist bort! Ja, det er litt styr i forkant og etterkant. Men det er ihvertfall avveksling fra hverdagen, og det blir noe man husker i ettertid, og man får slappet av og vært sammen på en annen måte enn hjemme. Dette tror jeg både voksne og barn trenger å oppleve av og til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Vi valgte vinterferietur. Men overnatter på vandrehjem. Så da blir det ikke mye pakking. Bittelitt klær + slalomutstyr. Mat kjøper vi der vi er. Trenger bare noe varmmat på kvelden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cizz Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Vi hadde absolutt reist. Det er utrolig mye styr å drasse med seg unger og bagasje og mat og klær og ski og akebrett osv osv, og det er samme situasjon her med at det ser jo ut som et flyttelass med en gang vi skal overnatte borte! MEN, gleden over opplevelser og avveksling er alltid større syns jeg! Selv om det gjerne tar en hel uke før alt er pakket ut og bort og vasket osv etterpå.... Defininivt ja herfra til å bryte hverdagene opp med litt ferie og avveksling:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Ok - selv synes jeg ikke røros-pleddet mitt tar så himla stor plass øverst i bagen. Mulig bagen min er mye større enn din. Uansett så har jeg så mye med på hyttetur at det ikke hadde betydd så veldig mye fra eller til. Bil kjører vi også. Men en utleiehytte blir aldri hjemmekoselig uansett. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Men en utleiehytte blir aldri hjemmekoselig uansett. ) ''Men en utleiehytte blir aldri hjemmekoselig uansett. '' Du sier jo selv at du ikke har vært noe særlig på utleiehytter. Jeg har vært på mange, i inn- og utland, og de har ofte vært personlig innredet og dekorert. Når det er sagt synes jeg terrenget utenfor hytta er viktigere enn tepper og dekor om jeg skal noen dager på fjellet i vinterferien! Men bare fint man vektlegger ulike ting! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 ''Men en utleiehytte blir aldri hjemmekoselig uansett. '' Du sier jo selv at du ikke har vært noe særlig på utleiehytter. Jeg har vært på mange, i inn- og utland, og de har ofte vært personlig innredet og dekorert. Når det er sagt synes jeg terrenget utenfor hytta er viktigere enn tepper og dekor om jeg skal noen dager på fjellet i vinterferien! Men bare fint man vektlegger ulike ting! :-) De utleiehyttene jeg har vært på har vært typiske campinghytter, med andre lite koselig innredet i grunnen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 De utleiehyttene jeg har vært på har vært typiske campinghytter, med andre lite koselig innredet i grunnen. Campinghytter er noe annet, mener jeg. Utleiehytter kan også være private, når man snakker om å få leie en hytte man kjenner til, er det vel snarere en privat hytte man tenker på. Men uansett - camping eller ikke - beliggenhet er viktigst! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 De utleiehyttene jeg har vært på har vært typiske campinghytter, med andre lite koselig innredet i grunnen. Campinghytter er noe annet, mener jeg. Utleiehytter kan også være private, når man snakker om å få leie en hytte man kjenner til, er det vel snarere en privat hytte man tenker på. Men uansett - camping eller ikke - beliggenhet er viktigst! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Høres koselig ut med hyttetur for hele familien:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Men en utleiehytte blir aldri hjemmekoselig uansett. ) ...men hjemmekoselig er det neppe på hotellrom heller, og det er jo bare snakk om tre netter? Man klarer seg vel uten pynteting og teppe - kan jo pakke dyna rundt seg :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 De utleiehyttene jeg har vært på har vært typiske campinghytter, med andre lite koselig innredet i grunnen. Enig med Elextra at typiske campinghytter ofte er stusselige greier - ihvertfall dem jeg har bodd på i min tid. Men vi har leid hytte på bl a Trysil, og har hatt det veldig fint og koselig der. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MayLynn Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Men en utleiehytte blir aldri hjemmekoselig uansett. ) "Hjemmekoselig" er sikkert forskjellig etter hvem som ser det... Jeg har det helt sikkert altfor sterilt for deg både hjemme og på hytta Men jeg syns alikevel det er koselig. Liker ikke for mye dill og furu. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 ''Men en utleiehytte blir aldri hjemmekoselig uansett. '' Du sier jo selv at du ikke har vært noe særlig på utleiehytter. Jeg har vært på mange, i inn- og utland, og de har ofte vært personlig innredet og dekorert. Når det er sagt synes jeg terrenget utenfor hytta er viktigere enn tepper og dekor om jeg skal noen dager på fjellet i vinterferien! Men bare fint man vektlegger ulike ting! :-) Jeg er enig. Jeg syns de fleste er veldig koselig innredet ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jonia Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Er det å "resignere" å bli hjemme, da? Det har da vært skiføre for flere vintre mange steder i landet. Det er helt unødvendig å reise på hyttetur for å få skiføre, litt avhengig av hvor du bor. Og så er det jo avhengig av hvor "ville" dere er etter å gå på ski, hvor store variasjoner dere behøver før det er bra nok lyper. Hjemme kan det også være mye å finne på. Dere kan ta dagsturer hvis dere vil gå på ski. Dere kan oppsøke andre tilbud i området der dere bor, og som det er vanskelig å få presset inn i hverdagen. Hvis det blir nærmest en prestasjon å kose seg i tre dager, kan vel avkoplingen bli så som så. Som du skjønner, er et slik stressopplegg som dette noe jeg gladelig hadde latt passere uten å føle at jeg gikk glipp av noe. Den eneste grunnen måtte være at barnet har veldig lyst, og da mener jeg lyst- ikke bare fordi "alle andre" skal. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kjenner at jeg blir litt lat når det blir så mye styr Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Takk for svar alle sammen :-) Jeg bestilte hytte! I verste fall kan vi jo bare dra hjem igjen ;-) Blir nok koselig, og så får vi kanskje låne en kompis av sønnen også, som ellers skulle vært hjemme i ferien. Skal ta til meg råd om å skrive liste og pakke litt på forhånd :-) *glede seg* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Enig med Elextra at typiske campinghytter ofte er stusselige greier - ihvertfall dem jeg har bodd på i min tid. Men vi har leid hytte på bl a Trysil, og har hatt det veldig fint og koselig der. :-) ''Men vi har leid hytte på bl a Trysil, og har hatt det veldig fint og koselig der. :-)'' Jeg også! Har også leid "helprivate" hytter som har vært "i overkant koselige" . Og som nevnt annet sted - skal jeg noen dager til fjells i vinterferien, i hyggelig selskap, betyr ikke hytta som sådan all verden, så lenge komforten er noenlunde og plasseringen er fin! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Hvis det er vann og støm på hytta hadde jeg reist. Vi har en kummerlig hytte langt fra bilvei og uten vann og strøm,mine blaserte tenåringer vil gjerne dra på påskeferie til denne hytta. Jeg har ikke så lyst nettopp fordi det så tungvint å grave fram hyttedøra og utedoen når vi kommer fram, samt grave opp vannhullet for å finne drikkevann. Jeg har blitt makelig anlagt med årene. ''Jeg har ikke så lyst nettopp fordi det så tungvint å grave fram hyttedøra og utedoen når vi kommer fram, samt grave opp vannhullet for å finne drikkevann. Jeg har blitt makelig anlagt med årene.'' Kjenner igjen det der. Er vokst opp med ferier i slike hytter, og det har absolutt sin sjarm, men må innrømme at nå foretrekker jeg mer komfort. Men det er likevel på ingen måte utelukket å reise på slike hytter. Skal en til en hytte som virkelig ligger høyt, idyllisk og fredelig til, er det jo gjerne ikke strøm, vann og avløp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 ''Men vi har leid hytte på bl a Trysil, og har hatt det veldig fint og koselig der. :-)'' Jeg også! Har også leid "helprivate" hytter som har vært "i overkant koselige" . Og som nevnt annet sted - skal jeg noen dager til fjells i vinterferien, i hyggelig selskap, betyr ikke hytta som sådan all verden, så lenge komforten er noenlunde og plasseringen er fin! :-) ''i hyggelig selskap, betyr ikke hytta som sådan all verden, så lenge komforten er noenlunde og plasseringen er fin! :-)'' Helt enig!! :-) Og skulle det være et stort problem, kan man jo alltids slenge inn i bilen en brodert klokkestreng eller no'! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 ''i hyggelig selskap, betyr ikke hytta som sådan all verden, så lenge komforten er noenlunde og plasseringen er fin! :-)'' Helt enig!! :-) Og skulle det være et stort problem, kan man jo alltids slenge inn i bilen en brodert klokkestreng eller no'! :-) ''Og skulle det være et stort problem, kan man jo alltids slenge inn i bilen en brodert klokkestreng eller no'! '' LOL! Og kanskje en tallerkenhylle også, om en har plass. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.