Gå til innhold

Orke å leie hytte i vinterferien?

Gjest Kjenner at jeg blir litt lat når det blir så mye styr

Anbefalte innlegg

''Og skulle det være et stort problem, kan man jo alltids slenge inn i bilen en brodert klokkestreng eller no'! ''

LOL! Og kanskje en tallerkenhylle også, om en har plass.

*fnis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

10

• morsan

9

• laban

4

• mariaflyfly

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nickløsheletia

Jeg kjenner meg litt igjen, men vi gjør sånn nesten annenhver helg gjennom hele vinteren:-)

Ungene dine vil ha stor glede av dette:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''i hyggelig selskap, betyr ikke hytta som sådan all verden, så lenge komforten er noenlunde og plasseringen er fin! :-)''

Helt enig!! :-)

Og skulle det være et stort problem, kan man jo alltids slenge inn i bilen en brodert klokkestreng eller no'! :-)

* fnis *

Lurer på hva gubben hadde sagt hvis jeg hadde lagt noe sånt i bagasjen.

Jeg tar gjerne med noen bittesmå telysestaker, dessuten har jeg noe minimalistisk påskepynt hvis det er akkurat den ferien - men ikke klokkestrenger eller pledd, nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''i hyggelig selskap, betyr ikke hytta som sådan all verden, så lenge komforten er noenlunde og plasseringen er fin! :-)''

Helt enig!! :-)

Og skulle det være et stort problem, kan man jo alltids slenge inn i bilen en brodert klokkestreng eller no'! :-)

Hva faen er en klokkestreng?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke bry deg om bildene til Lillemus, de er altfor fancy. En ekte hytteklokkestreng er i klostersøm. Se på de avlange her:

http://www.skrotnissen.no/index.php?act=viewCat&catId=3039

Klokkestreng har jeg faktisk ikke og ikke kommer det til å komme opp på veggen på hytta heller. Men jeg har en mistanke om at det ligger et brodert bilde i samme stil på "hytterommet" i påvente av at hytta blir ferdig... Kanskje jeg får lurt ham til å henge det i gangen på hytta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokkestreng har jeg faktisk ikke og ikke kommer det til å komme opp på veggen på hytta heller. Men jeg har en mistanke om at det ligger et brodert bilde i samme stil på "hytterommet" i påvente av at hytta blir ferdig... Kanskje jeg får lurt ham til å henge det i gangen på hytta?

Klart det må henges opp!

Vi har en gammel, primitiv tømmerhytte med både åkler (åklær?) og klokkestrenger i klostersøm. Dessuten tror jeg det henger minst ett mønsterknyttet veggteppe på veggen der. DET er hjemmekosen sin det, tenker jeg.

Pleddet er riktignok ikke i ull, men det går bra siden det bare er en sommerhytte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Hva faen er en klokkestreng?

''Hva faen er en klokkestreng?''

Selv du broderte vel en klokkestreng på barneskolen? Evt. limte filt på en remse av strie og hang en bjelle på nederst=?

Noen syntes også denne brudebuketten minnet om en klokkestreng:

http://img.nrk.no/img/106398.jpeg

Her er eksempel på en som kan skape hjemmekos på hytta:

http://4.bp.blogspot.com/_ASEsG-UZYBE/ScTDdbFcSCI/AAAAAAAAAEE/G-VRZSgiim0/S230/klokkestreng.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hva faen er en klokkestreng?''

Selv du broderte vel en klokkestreng på barneskolen? Evt. limte filt på en remse av strie og hang en bjelle på nederst=?

Noen syntes også denne brudebuketten minnet om en klokkestreng:

http://img.nrk.no/img/106398.jpeg

Her er eksempel på en som kan skape hjemmekos på hytta:

http://4.bp.blogspot.com/_ASEsG-UZYBE/ScTDdbFcSCI/AAAAAAAAAEE/G-VRZSgiim0/S230/klokkestreng.jpg

*Grøss* Nei, kan ikke komme på noen filt og bjelle-løsning. Jeg er nok mye yngre enn deg, og det var slutt på denslags da jeg gikk på skolen, hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det må henges opp!

Vi har en gammel, primitiv tømmerhytte med både åkler (åklær?) og klokkestrenger i klostersøm. Dessuten tror jeg det henger minst ett mønsterknyttet veggteppe på veggen der. DET er hjemmekosen sin det, tenker jeg.

Pleddet er riktignok ikke i ull, men det går bra siden det bare er en sommerhytte...

Åkle har vi og det er et pent det, dessuten har min kjære fått det av sine foreldre. :o) Men jeg er usikker på det der broderte bildet altså... Husker faktisk ikke om han også har fått det av foreldrene eller om det hang på den forrige hytta da vi kjøpte den og derfor ble hengende igjen. Har dessverre en mistanke om at sistnevnte ikke er tilfelle. Og jeg mener å huske at jeg ikke likte det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyttebrodierier er greit nok, men jeg synes nesten denne tar kaka:

http://www.margaretha.no/butik/assets/product_images/sma/30_0517_1_NO.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*Hehehe* Minner meg om en venninne av meg som broderte et skilt med Bad på og lurte på om hun skulle brodere ett til å henge på innsiden av badedøren også, med Gang på... ;o)

*he he* Det hadde jo vært morsomt da:-) Det at man på ett eller annet vis har et skilt der det står bad eller do el lign, brodert eller ei, er jo ganske smart. Før vi fikk oss slikt skilt på dodøra hjemme (riktignok ikke brodert) var det litt for mange gjester som til tross for manglende promille tydeligvis ikke visste forskjell på høyre og venstre og gikk inn på soverommet vårt isteden...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*he he* Det hadde jo vært morsomt da:-) Det at man på ett eller annet vis har et skilt der det står bad eller do el lign, brodert eller ei, er jo ganske smart. Før vi fikk oss slikt skilt på dodøra hjemme (riktignok ikke brodert) var det litt for mange gjester som til tross for manglende promille tydeligvis ikke visste forskjell på høyre og venstre og gikk inn på soverommet vårt isteden...;-)

Dodører bør absolutt merkes ja. :o) I min forrige leilighet malte jeg et klosett på dodøra og et badekar med dusj på baderomsdøra. Stoppet der selv om ungene mente jeg skulle male en vaskemaskin på døra til vaskerommet. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dodører bør absolutt merkes ja. :o) I min forrige leilighet malte jeg et klosett på dodøra og et badekar med dusj på baderomsdøra. Stoppet der selv om ungene mente jeg skulle male en vaskemaskin på døra til vaskerommet. :o)

*fnis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

*Grøss* Nei, kan ikke komme på noen filt og bjelle-løsning. Jeg er nok mye yngre enn deg, og det var slutt på denslags da jeg gikk på skolen, hehe ;)

'' Jeg er nok mye yngre enn deg, og det var slutt på denslags ''

Ja, det skjedde store endringer de månedene der! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'' Jeg er nok mye yngre enn deg, og det var slutt på denslags ''

Ja, det skjedde store endringer de månedene der! :P

''Ja, det skjedde store endringer de månedene der! :P''

Ja. blant annet på hukommelsesfronten!! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...