Gå til innhold

Presang til tantebarn

Speak

Anbefalte innlegg

Takk for link. Men jeg må nok vente litt med noe slikt. Ho er bare 1 år.

Jeg hadde tenkt å tilføye at "...men det er mange å velge mellom."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Speak

14

• laban

4

• UlrikkeE

4

• morsan

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Elextra

Takk for link. Men jeg må nok vente litt med noe slikt. Ho er bare 1 år.

Den store rim- og regleboka vil hun nok snart kunne ha glede av.

Ulempen med å gi fine bøker så tidlig er at de gjerne blir herjet litt med, utrolig hvordan de klarer å rive i bøkene når man skal sitte i sofaen med dem og lese og kose seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vært særdeles misfornøyd med sølvbestikk. Både til sønnen min og om jeg hadde bestikk fra da jeg selv var barn. Jeg ser virkelig ikke vitsen.

Men det er meg :)

Jeg er også litt der ;)

Hun fikk en sølvskje til dåpen, sånn som man graverer navn osv inn i... Men sølvbestikk tenker jeg som så at det kanskje er like greit at hun velger selv når den tid kommer? Jeg aner jo ikke hva slags smak hun kommer til å ha, uansett hvor "nøytralt" man velger i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg hadde vært særdeles misfornøyd med sølvbestikk. Både til sønnen min og om jeg hadde bestikk fra da jeg selv var barn. Jeg ser virkelig ikke vitsen.

Men det er meg :)

Jeg er heller ikke veldig glad i sølvbestikk. Dvs. nypusset sølv på et dekket bord er jo vakkert, men jeg synes det koster mer enn det smaker, og da tenker jeg særlig på alt arbeidet med sølvpuss.

Husker minsten fikk en liten sølvskje til dåpen, og giver sa han ikke hadde rukket å gravere, men så gjerne at vi ordnet det selv! Graveringen kostet mer enn skjeen... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også litt der ;)

Hun fikk en sølvskje til dåpen, sånn som man graverer navn osv inn i... Men sølvbestikk tenker jeg som så at det kanskje er like greit at hun velger selv når den tid kommer? Jeg aner jo ikke hva slags smak hun kommer til å ha, uansett hvor "nøytralt" man velger i dag...

Enig. Mange av oss vil ikke ha sølvbestikk overhodet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er heller ikke veldig glad i sølvbestikk. Dvs. nypusset sølv på et dekket bord er jo vakkert, men jeg synes det koster mer enn det smaker, og da tenker jeg særlig på alt arbeidet med sølvpuss.

Husker minsten fikk en liten sølvskje til dåpen, og giver sa han ikke hadde rukket å gravere, men så gjerne at vi ordnet det selv! Graveringen kostet mer enn skjeen... ;)

Sølvtøy kan du bare legge i varmt vann. Aluminiumsfolie under, og salt i vannet. Det blir kjempeflott uten jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Sølvtøy kan du bare legge i varmt vann. Aluminiumsfolie under, og salt i vannet. Det blir kjempeflott uten jobb.

Har hørt om det.

Men jeg synes pent stålbestikk gjør omtrent samme nytten :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

Det rådet fikk jerg her på DOL for et par måneder siden, og det funket i hvert fall ikke.

Sølvtøyet har fått en ekkel gul farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

Et av svarene her var sølvteskjeer. Men det blir stemt ned litt.

Hva med en barneskje i sølv? En slik hverdagsskje?

Det blir ikke brukt. Sølvtøy kan ikke vaskes i oppvaskmaskinen.

Og så følger det en hendig plastskje med hver pakke med grøt. Plast skjeene er lettere å mate barnet med enn en sølvskje, og det er enklere for barnet å lære å spise selv med disse skjeene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så følger det en hendig plastskje med hver pakke med grøt. Plast skjeene er lettere å mate barnet med enn en sølvskje, og det er enklere for barnet å lære å spise selv med disse skjeene.

''Sølvtøy kan ikke vaskes i oppvaskmaskinen''

Mitt sølvtøy (både nysølv(sølvplett) og ekte) vaskes _kun_ i oppvaskmaskinen ;-) Og det lever fortsatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

Mitt sølvtøy (både nysølv(sølvplett) og ekte) vaskes _kun_ i oppvaskmaskinen ;-) Og det lever fortsatt...

Mitt sølvtøy ble vasket i oppvaskmaskinen, og lever ikke lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden det er noe hun skal samle på går det kanskje an å kjøpe sølvteskjeer. Det har de glede av når de blir voksne iallefall.

Våre jenter har fått sølvtøy helt fra vi fikk dem - og både de og vi setter stor pris på dette. Hva med å spørre barnets foreldre, det er jo ikke sikkert at de er like negative som flere av trådsvarerne her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vasker vårt sølvtøy i oppvaskmaskinen, men sørger for at det ikke er i kontakt med stål. Det fungerer helt fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ullaer god

datteren min på 1 år får ofte ulltøy med sine tanter, noe vi setter stor pris på :)

Hun er så liten ennå.... og det er dyrt med ulltøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tåler godt maskinvask

Barna mine har fire barne-sølvbestikk som brukes daglig og vaskes i maskin. Kjempekoselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Til mine barn fikk jeg sølvarmbånd til hverdagsbruk, veldig koselig.

Til egne tantebarn begynnte jeg å samle Hardangerbestikk, kjøpte boksen og en t-skje første gangen, og så har det blitt en del hver bursdag og jul, noen ganger i tillegg til noe annet, slik summen er konstant, på en måte. Nå har alle mine tantebarn og fadderbarn Hardangerbestikk til 12, pluss ostehøvel,øse og diverse. Har fått tilbakemelding om at de setter veldig pris på det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et av svarene her var sølvteskjeer. Men det blir stemt ned litt.

Hva med en barneskje i sølv? En slik hverdagsskje?

Jeg synes det hadde vært kjempekoselig med en sånn hverdags-sølvskje. :o) Og slike skjeer skal ha spor etter bruk og tåler fint å vaskes i oppvaskmaskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du mister bytterett. Men jeg ser på bøker jeg har. De det er skrevet noen ord i er mye mer "verd" for meg.

Be om å få skrive en hilsen i boka etter at de har pakket den opp og evt. bestemt seg for å beholde den. :o) Kjedelig om de får 3 eks av samme bok og ikke kan bytte noen av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...