Gå til innhold

Presang til tantebarn

Speak

Anbefalte innlegg

Jeg er heller ikke veldig glad i sølvbestikk. Dvs. nypusset sølv på et dekket bord er jo vakkert, men jeg synes det koster mer enn det smaker, og da tenker jeg særlig på alt arbeidet med sølvpuss.

Husker minsten fikk en liten sølvskje til dåpen, og giver sa han ikke hadde rukket å gravere, men så gjerne at vi ordnet det selv! Graveringen kostet mer enn skjeen... ;)

Jeg orker heller ikke styret med sølvbestikk sånn generelt sett, men er veldig glad for alt sønnen fikk til dåpen. Han bruker barnebestikket fortsatt, og det tar ikke lange tida å pusse dette. :-) Og det gjør ikke noe om det ikke er skinnende blnakt absolutt hele tiden heller.

Men den graveringshistorien var snodig. Mener å huske at jr her fikk en teskje der det var lagt med graveringspenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Speak

14

• laban

4

• UlrikkeE

4

• morsan

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Barna mine har fire barne-sølvbestikk som brukes daglig og vaskes i maskin. Kjempekoselig.

Samme her, dvs ikke nødvendigvis 4 sett da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg orker heller ikke styret med sølvbestikk sånn generelt sett, men er veldig glad for alt sønnen fikk til dåpen. Han bruker barnebestikket fortsatt, og det tar ikke lange tida å pusse dette. :-) Og det gjør ikke noe om det ikke er skinnende blnakt absolutt hele tiden heller.

Men den graveringshistorien var snodig. Mener å huske at jr her fikk en teskje der det var lagt med graveringspenger.

Enig, barnebestikk i sølv er fint. Vi har hatt mye glede av skjeene barna fikk, de har vært nærmest i daglig bruk.

Men her var det snakk om noe som kunne samles på, og da tenker jeg mer teskjeer. Graveringshistorien dreide seg også om en veldig liten skje, selv om det nok egentlig var en barneskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

En perle :)

Begge søstrene mine og jeg har fått en perle hver til jul og bursdag av en gammel tante - og til 18-års dagen fikk vi låsen & å knytte dem sammen til kjede.

Lurer på om vi kanskje fikk øredobber til konfirmasjonen....?

Uansett har vi nå hvert vårt perlekjede som det er en historie bak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, barnebestikk i sølv er fint. Vi har hatt mye glede av skjeene barna fikk, de har vært nærmest i daglig bruk.

Men her var det snakk om noe som kunne samles på, og da tenker jeg mer teskjeer. Graveringshistorien dreide seg også om en veldig liten skje, selv om det nok egentlig var en barneskje.

Ja, jeg kan egentlig spare meg litt for slike "nå-får-man-én-teskje-til-hver-bursdag-de-første-ørten-årene".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte tro, håp og kjærlighet kjede i gull til mitt tantebarn jeg.. Det var mulig til dåpen det? Hmm.. Det er i hvert fall noe man har livet ut, og mulighens gir videre til sine barn. Ellers så har jeg gitt bort bøker i serien store barnebøker (heter det det da tro?) "Den store eventyr boka" den store sang boka", også er det noen flere.. De har jeg git bort og blitt godt mottat. Sønnen min har sang boka, og den har han vel livet ut - ALLE sanger står der, kjempefin, koster 450 tror jeg.. eller 399,-

http://www.ark.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=2881545

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En perle :)

Begge søstrene mine og jeg har fått en perle hver til jul og bursdag av en gammel tante - og til 18-års dagen fikk vi låsen & å knytte dem sammen til kjede.

Lurer på om vi kanskje fikk øredobber til konfirmasjonen....?

Uansett har vi nå hvert vårt perlekjede som det er en historie bak :)

det var en fin ide:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det rådet fikk jerg her på DOL for et par måneder siden, og det funket i hvert fall ikke.

Sølvtøyet har fått en ekkel gul farge.

Jeg har gjort det flere ganger. Blir kjempebra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre jenter har fått sølvtøy helt fra vi fikk dem - og både de og vi setter stor pris på dette. Hva med å spørre barnets foreldre, det er jo ikke sikkert at de er like negative som flere av trådsvarerne her ;)

Lurer på om jeg lufter ideen når jeg er der. I såfall kan jeg gjøre dette framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ikke brukt. Sølvtøy kan ikke vaskes i oppvaskmaskinen.

Og så følger det en hendig plastskje med hver pakke med grøt. Plast skjeene er lettere å mate barnet med enn en sølvskje, og det er enklere for barnet å lære å spise selv med disse skjeene.

Sølv kan vaskes i oppvaskmaskinen. De bruker jo ikke disse skjeene som første skje i stedet for plastskje, men litt senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vasker vårt sølvtøy i oppvaskmaskinen, men sørger for at det ikke er i kontakt med stål. Det fungerer helt fint :)

Det er visstnok viktig. Lærte det for en tid siden.

Men vanligvis har jeg jo vasket sølvbestikk alene i oppvaskmaskinen. Bruker det jo ikke så ofte, så når jeg bruker det så er alt i sølv. Så selv er jeg kjempeglad for mitt sølvtøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ikke brukt. Sølvtøy kan ikke vaskes i oppvaskmaskinen.

Og så følger det en hendig plastskje med hver pakke med grøt. Plast skjeene er lettere å mate barnet med enn en sølvskje, og det er enklere for barnet å lære å spise selv med disse skjeene.

Joda, sølv kan fint vaskes i oppvaskmaskina! :-) Pass bare på å la sølvet stå for seg selv i en av "koppene" i maskina:-)

Her har forresten ungene sølvskjeer som blir brukt daglig: frokostblanding, havregrøt osv spises av skjeene ungene fikk til dåpen. De samler også på teskjeer; Får en skje hver, til både jul og bursdag, av fadderene sine. Stor stas å telle hvor mange skjeer man har!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...