Gjest Luehysteri? Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 er det helt uproblematisk? Mulig jeg er en anelse paranoid men jeg hadde ikke helt likt at mine barn gikk rundt med luer som sa hva de het. Er jeg hysterisk? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Hvorfor ikke? Er det snakk om fornavn eller hele navnet? Hvis luene har fornavn, så er det vel bare greit. Dersom en gal person er etter ungene, finner han nok ut hva de heter uansett... ;-( Dessuten - de fleste av plaggene til barna er navnet med etternavn + tlf nr, så det blir jo enda mer presist... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest det synes jeg Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 ja 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Vi har aldri hatt barnas navn synlig på klær eller skolesekk nettopp fordi overgripere da lett kan få barnet til å tro at de kjenner barnet siden det vet navnet. Ikke alle småunger tenker på at navnet står på lua. Så da jentungen begynte i første klasse og fikk skolesekk på skolen (førsteklassingene får det her) med navnet skrevet med STORE bokstaver på lokket, lett synlig, så klusset vi over med svart sprittusj... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Hvorfor ikke? Er det snakk om fornavn eller hele navnet? Hvis luene har fornavn, så er det vel bare greit. Dersom en gal person er etter ungene, finner han nok ut hva de heter uansett... ;-( Dessuten - de fleste av plaggene til barna er navnet med etternavn + tlf nr, så det blir jo enda mer presist... ''Dessuten - de fleste av plaggene til barna er navnet med etternavn + tlf nr, så det blir jo enda mer presist...'' Da må du jo innpå barnet og på innsiden av klærne for å finne navnet. Jeg synes ikke det er paranoid å droppe å flashe barnets navn på lue eller andre plagg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Jeg tenker som deg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Det er en veldig enkel tilnærmingsmåte for folk som ikke kjenner barnet. Jeg er ikke tilhenger av at barnets navn skal flashes for "hvem som helst". Enkelt å unngå. At barnets navn står på innsiden av sekken, klærne blir jo noe helt annet, og kan ikke sammenlignes mener jeg da.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Jeg syns nok du er en smule hysterisk ja... :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Jeg syns ikke det er uproblematisk, nei. Hvis en fremmed voksen bruker barnets navn, kan barnet for tenke at "dette er jo ikke en fremmed, han kjenner jo meg". Jeg ville adri kjøpt en sånn lue, men ville syns det var greit å bruke f.eks. på skitur med familien, men ikke alene på skoleveien. (vi har hatt noen tilfeller av menn som prøver å lokke barn inn i bilen med godterier) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niccola Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Synes det samme som deg. hadde en slik lue til eldste, men da var han baby. Inne på et kjøpesenter ble lua stjålet - spørs om de fikk brukt den... :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Luehysteri? Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Jeg syns nok du er en smule hysterisk ja... :0) Hva om barnet skulle komme opp i en vanskelig situasjon med en fremmed de ikke er helt trygg på? Det gjør det ikke akkurat lettere at den fremmede har fri tilgang til navnet? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noraførr Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Jeg syns at barnets alder er av betydning her. For meg er navneluer uproblematisk på små barn, som aldri går uten å ha foreldre (eller andre kjente) i umiddelbar nærhet. Når det er snakk om barn i skolealder (som går alene til/fra skole, eller andre steder), ville jeg derimot ha tenkt meg grundig om. I tillegg syns jeg at geografi skal tillegges vekt - Hvor stor er sjansen for 'skumle, ukjente menn i bil' på f.eks. Lurøy? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
100%ull Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Nei...jeg liker ikke at barna har luer med navn på...og heller ikke disse navneskiltene som noen har på vognene sine... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Jeg tenker litt som deg. Hadde de fått en fin lue med navn, ville jeg ikke nektet barnet å bruke den, men jeg vil ikke selv skaffe lue med navn på til dem, nei. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Jeg har ingen spesielle følelser for dette. I en hypotetisk situasjon med en overgriper som skulle finne på å velge ut akkurat mitt barn (i vårt nærmiljø er det over 1000 frittgående unger å velge mellom), tror jeg ikke fornavnet fra eller til blir avgjørende. Jeg har snakket med dem om typiske "lokkehistorier", og vi er enige om at de er mye smartere enn sånne luringer. Men jeg har lavt hysterinivå (noen vil nok kalle det å være naiv) når det gjelder sånt. Minsten hadde en lue med fornavn på da han var 6-7(?) år. Dukker det opp en Liverpool-agent på den lokale fotballbanen, blir nok junior med til bilen hans for å skrive kontrakt uansett hva slags navn han har på hodet eller ryggen. Men det har gått forbausende bra hittil. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Jeg har ingen spesielle følelser for dette. I en hypotetisk situasjon med en overgriper som skulle finne på å velge ut akkurat mitt barn (i vårt nærmiljø er det over 1000 frittgående unger å velge mellom), tror jeg ikke fornavnet fra eller til blir avgjørende. Jeg har snakket med dem om typiske "lokkehistorier", og vi er enige om at de er mye smartere enn sånne luringer. Men jeg har lavt hysterinivå (noen vil nok kalle det å være naiv) når det gjelder sånt. Minsten hadde en lue med fornavn på da han var 6-7(?) år. Dukker det opp en Liverpool-agent på den lokale fotballbanen, blir nok junior med til bilen hans for å skrive kontrakt uansett hva slags navn han har på hodet eller ryggen. Men det har gått forbausende bra hittil. ''Dukker det opp en Liverpool-agent på den lokale fotballbanen, blir nok junior med til bilen hans for å skrive kontrakt uansett hva slags navn han har på hodet eller ryggen'' Hehe. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Jeg har ingen spesielle følelser for dette. I en hypotetisk situasjon med en overgriper som skulle finne på å velge ut akkurat mitt barn (i vårt nærmiljø er det over 1000 frittgående unger å velge mellom), tror jeg ikke fornavnet fra eller til blir avgjørende. Jeg har snakket med dem om typiske "lokkehistorier", og vi er enige om at de er mye smartere enn sånne luringer. Men jeg har lavt hysterinivå (noen vil nok kalle det å være naiv) når det gjelder sånt. Minsten hadde en lue med fornavn på da han var 6-7(?) år. Dukker det opp en Liverpool-agent på den lokale fotballbanen, blir nok junior med til bilen hans for å skrive kontrakt uansett hva slags navn han har på hodet eller ryggen. Men det har gått forbausende bra hittil. ''Dukker det opp en Liverpool-agent på den lokale fotballbanen, blir nok junior med til bilen hans for å skrive kontrakt uansett '' Det er klart ;-) Noen ting kan man bare ikke gardere seg mot... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 ''Dukker det opp en Liverpool-agent på den lokale fotballbanen, blir nok junior med til bilen hans for å skrive kontrakt uansett '' Det er klart ;-) Noen ting kan man bare ikke gardere seg mot... Synes jeg hører oss: - Men jeg har jo sagt til deg _mange ganger_ at det helt sikkert bare er en slem dust hvis noen kommer og tilbyr deg proffkontrakt eller Liverpool-billetter etter bare å ha sett deg spille litt med gutta på stadion! - Jammen, han SA at han skulle ringe deg, han skulle bare vise meg den nye hjemmedrakten som han hadde i bilen først! * sukk * 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Ja, jeg syns det er hysteri. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Synes jeg hører oss: - Men jeg har jo sagt til deg _mange ganger_ at det helt sikkert bare er en slem dust hvis noen kommer og tilbyr deg proffkontrakt eller Liverpool-billetter etter bare å ha sett deg spille litt med gutta på stadion! - Jammen, han SA at han skulle ringe deg, han skulle bare vise meg den nye hjemmedrakten som han hadde i bilen først! * sukk * ''- Men jeg har jo sagt til deg _mange ganger_ at det helt sikkert bare er en slem dust hvis noen kommer og tilbyr deg proffkontrakt... '' Underforstått har du ikke troen på hans kommende karriere... Du får skrive en kontrakt med ham selv, som klargjør at enhver kontakt med agenter uten deg tilstede (mamma Riise in spe) gjør etterfølgende kontraktstilbud ugyldig ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.