Gå til innhold

Hva synes dere om luer med navn på?

Gjest Luehysteri?

Anbefalte innlegg

Caloni Makaroni

''- Men jeg har jo sagt til deg _mange ganger_ at det helt sikkert bare er en slem dust hvis noen kommer og tilbyr deg proffkontrakt... ''

Underforstått har du ikke troen på hans kommende karriere... :(

Du får skrive en kontrakt med ham selv, som klargjør at enhver kontakt med agenter uten deg tilstede (mamma Riise in spe) gjør etterfølgende kontraktstilbud ugyldig ;-)

''Underforstått har du ikke troen på hans kommende karriere... :(''

Om man ikke tror at Liverpool har talentjegere på den lokale fotballbanen er det antakelig troen på sønnen det er noe galt med, ja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om man ikke tror at Liverpool har talentjegere på den lokale fotballbanen er det antakelig troen på sønnen det er noe galt med, ja :D

Klart det - i labanpodens hode :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det. Og hvorfor i alle dager skulle de ta kontakt med foreldrene først? De er jo store nå - de spiller sjuer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om barnet skulle komme opp i en vanskelig situasjon med en fremmed de ikke er helt trygg på? Det gjør det ikke akkurat lettere at den fremmede har fri tilgang til navnet?

Om jeg skulle gå rundt å tenke slik, ville jeg blitt tullerusk.

Klart det _kan_ skje, men sjansen for at det skjer er liten...

:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg skulle gå rundt å tenke slik, ville jeg blitt tullerusk.

Klart det _kan_ skje, men sjansen for at det skjer er liten...

:0)

Enig med deg, det er heller andre ting jeg ville mislike - åpne pofiler på FB og Nettby foreksempel, der det er man lett finner mange opplysninger som navn, adresse, skole, hobbyer og ikke minst bilder lett tilgjengelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen spesielle følelser for dette. I en hypotetisk situasjon med en overgriper som skulle finne på å velge ut akkurat mitt barn (i vårt nærmiljø er det over 1000 frittgående unger å velge mellom), tror jeg ikke fornavnet fra eller til blir avgjørende. Jeg har snakket med dem om typiske "lokkehistorier", og vi er enige om at de er mye smartere enn sånne luringer.

Men jeg har lavt hysterinivå (noen vil nok kalle det å være naiv) når det gjelder sånt. Minsten hadde en lue med fornavn på da han var 6-7(?) år.

Dukker det opp en Liverpool-agent på den lokale fotballbanen, blir nok junior med til bilen hans for å skrive kontrakt uansett hva slags navn han har på hodet eller ryggen. Men det har gått forbausende bra hittil.

*knegg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest trådstarter

Enig med deg, det er heller andre ting jeg ville mislike - åpne pofiler på FB og Nettby foreksempel, der det er man lett finner mange opplysninger som navn, adresse, skole, hobbyer og ikke minst bilder lett tilgjengelig..

Jeg tenker også på hva som er best for barnet. Jeg husker at jeg var liten og gikk med lue med navnet mitt på. Jeg syntes at det var ekkelt når det var voksne menn som omtalte meg med fornavn. Det kan ha å gjøre med at jeg vokste opp med i et svært belastet sosialt strøk. Men jeg syntes det var ubehagelig, som om jeg hadde gitt fra meg opplysninger som jeg helst ikke ville gi ifra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest beskytt barnet

Jeg tenker det samme som deg. Det har ingen ting med hysteri å gjøre. Det er noe som jeg ofte har hørt anbefalt, i forbindelse med overgripere, at man ikke har barnets navn synlig sånn.

Jeg var i butikken en dag med min sønn, da en vilt fremmed mann sa navnet til barnet mitt, og gutten strålende gikk mot ham. Jeg lurte på hvor i all verden han hadde navnet fra, da jeg oppdaget at jeg hadde tatt på ham en refleksvest med navnet hans i store bokstaver. Heldigvis var dette en vennligsinnet mann, men tenk om det nå ikke hadde vært det. Etter det har vi ikke brukt den vesten mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hysteri. Bruk vett og forstand i steden

Jeg synes det er tull

Hvis et barn er så lite at det uten problemer smiler og er grei bare noen sier navnet dens så vil det barnet ikke ha noe å stille opp mot noen som ønsket å ta det eller skade det

Om barnet er større så vil det forhåpentligvis være opplært til å reagere på fremmedes tilnærmelser, være seg disse fremmede er hyggelige, sier navnet, eller ei

For å si det sånn, gærninger tar ikke unger bare forde de kan navnet på dem altså og det er ingen trøst for meg hvis noen tok mitt barn at det barnet ikke har hatt tillit til gærningen i en stund først

Tror ikke synlig navn har noe å si i det hele tatt. Navnene finner de ut har de interesser av det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...