Gå til innhold

Overnattingsbesøk

Gjest SvanhildR

Anbefalte innlegg

Gjest SvanhildR

Hallo

Gode tips til hvordan få to gode venninner til å finne roen og sovne??? Har prøvd det meste, uten hell ;) de er skravlete 7-åringer, men n har de holdt på altfor lenge - jeg vil ha ro uten å kjefte. Råd noen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klokka er bare 22:15 da! Det hører med til overnatting å være våken leeeeenge og skravle halve natten - uansett alder! :o)

Sist snuppa her overnattet hos en venninne hadde de sovnet i 3-tiden.... Poden hadde en kompis på overnatting samme natt og sist gang jeg var inne og kjeftet litt var klokka 2... *Hehe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tatjana

Hm, noen av triksene vi har brukt i den situasjonen (ikke nødvendigvis med effekt ;-)).

Bli alvorlig og litt streng i stemmen, fortell dem at nå er det natt og at de MÅ lengge seg til å sove.

Legg dem på hvert sitt rom en liten stund, evt la den ene komme opp og sitte på stua i ti minutter så den andre får sovnet. Dette kan by på problemer hvis gjesten ikke er spesielt husvarm.

Sette deg inn på rommet, evt rett utenfor døra og være sikker på at de ser deg/ vet at du er der. Fortelle dem at der har du tenkt å bli for å sikre deg at de blir stille.

Fortelle dem at i morgen skal dere xxx, og at de er nødt til å legge seg til å sove nå for å orke det. (Xxx trenger ikke nødvendigvis være store og spennende ting. Du kan prøve deg med å gå på butikken, ut og ake, spise lang koselig frokost sammen alle sammen og drikke te, gå tur i skogen...)

Lykke til, jeg regner med at du trenger det...

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SvanhildR

Hm, noen av triksene vi har brukt i den situasjonen (ikke nødvendigvis med effekt ;-)).

Bli alvorlig og litt streng i stemmen, fortell dem at nå er det natt og at de MÅ lengge seg til å sove.

Legg dem på hvert sitt rom en liten stund, evt la den ene komme opp og sitte på stua i ti minutter så den andre får sovnet. Dette kan by på problemer hvis gjesten ikke er spesielt husvarm.

Sette deg inn på rommet, evt rett utenfor døra og være sikker på at de ser deg/ vet at du er der. Fortelle dem at der har du tenkt å bli for å sikre deg at de blir stille.

Fortelle dem at i morgen skal dere xxx, og at de er nødt til å legge seg til å sove nå for å orke det. (Xxx trenger ikke nødvendigvis være store og spennende ting. Du kan prøve deg med å gå på butikken, ut og ake, spise lang koselig frokost sammen alle sammen og drikke te, gå tur i skogen...)

;-)

Takk for gode råd :) Kan ikke skille dem, gjesten er redd. Får sette meg der snart tror jeg.... Skulle gjerne lagt meg selv snart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SvanhildR

Klokka er bare 22:15 da! Det hører med til overnatting å være våken leeeeenge og skravle halve natten - uansett alder! :o)

Sist snuppa her overnattet hos en venninne hadde de sovnet i 3-tiden.... Poden hadde en kompis på overnatting samme natt og sist gang jeg var inne og kjeftet litt var klokka 2... *Hehe*

greit hvis de skravler og er venner, men det er høylydt og litt småkranglete. ikke ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

;-)

''Sette deg inn på rommet, evt rett utenfor døra og være sikker på at de ser deg/ vet at du er der. Fortelle dem at der har du tenkt å bli for å sikre deg at de blir stille.''

Dette trikset har jeg benyttet meg av også ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SvanhildR

''Sette deg inn på rommet, evt rett utenfor døra og være sikker på at de ser deg/ vet at du er der. Fortelle dem at der har du tenkt å bli for å sikre deg at de blir stille.''

Dette trikset har jeg benyttet meg av også ;-)

...men ikke mye hjelp i det trikset heller, gitt..... Litt roligere i 2-3 minutter og så er det på'n igjen........ Kan jo ikke bli ordentlig sinna heller! Men jeg er trøøøøøtt......og litteranne lei....og har pms......så det rekker..... ;(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fungerer ofte om en voksen setter seg inne hos dem, og bare sitter der - hysjer litt om de tar av.

Det fungerer i hvertfall når vi har 3-4-åringer på overnattingsbesøk hos vår 4-åring :)

Jentene våre (9 og10) roer seg som regel etter litt intens hysjing ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...