Gjest SvanhildR Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Hallo Gode tips til hvordan få to gode venninner til å finne roen og sovne??? Har prøvd det meste, uten hell de er skravlete 7-åringer, men n har de holdt på altfor lenge - jeg vil ha ro uten å kjefte. Råd noen??? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Si at hvis ikke de roer seg nå, må de komme og ta oppvasken..;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Klokka er bare 22:15 da! Det hører med til overnatting å være våken leeeeenge og skravle halve natten - uansett alder! ) Sist snuppa her overnattet hos en venninne hadde de sovnet i 3-tiden.... Poden hadde en kompis på overnatting samme natt og sist gang jeg var inne og kjeftet litt var klokka 2... *Hehe* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Hm, noen av triksene vi har brukt i den situasjonen (ikke nødvendigvis med effekt ;-)). Bli alvorlig og litt streng i stemmen, fortell dem at nå er det natt og at de MÅ lengge seg til å sove. Legg dem på hvert sitt rom en liten stund, evt la den ene komme opp og sitte på stua i ti minutter så den andre får sovnet. Dette kan by på problemer hvis gjesten ikke er spesielt husvarm. Sette deg inn på rommet, evt rett utenfor døra og være sikker på at de ser deg/ vet at du er der. Fortelle dem at der har du tenkt å bli for å sikre deg at de blir stille. Fortelle dem at i morgen skal dere xxx, og at de er nødt til å legge seg til å sove nå for å orke det. (Xxx trenger ikke nødvendigvis være store og spennende ting. Du kan prøve deg med å gå på butikken, ut og ake, spise lang koselig frokost sammen alle sammen og drikke te, gå tur i skogen...) Lykke til, jeg regner med at du trenger det... ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SvanhildR Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Hm, noen av triksene vi har brukt i den situasjonen (ikke nødvendigvis med effekt ;-)). Bli alvorlig og litt streng i stemmen, fortell dem at nå er det natt og at de MÅ lengge seg til å sove. Legg dem på hvert sitt rom en liten stund, evt la den ene komme opp og sitte på stua i ti minutter så den andre får sovnet. Dette kan by på problemer hvis gjesten ikke er spesielt husvarm. Sette deg inn på rommet, evt rett utenfor døra og være sikker på at de ser deg/ vet at du er der. Fortelle dem at der har du tenkt å bli for å sikre deg at de blir stille. Fortelle dem at i morgen skal dere xxx, og at de er nødt til å legge seg til å sove nå for å orke det. (Xxx trenger ikke nødvendigvis være store og spennende ting. Du kan prøve deg med å gå på butikken, ut og ake, spise lang koselig frokost sammen alle sammen og drikke te, gå tur i skogen...) Lykke til, jeg regner med at du trenger det... ;-) Takk for gode råd Kan ikke skille dem, gjesten er redd. Får sette meg der snart tror jeg.... Skulle gjerne lagt meg selv snart 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SvanhildR Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Klokka er bare 22:15 da! Det hører med til overnatting å være våken leeeeenge og skravle halve natten - uansett alder! ) Sist snuppa her overnattet hos en venninne hadde de sovnet i 3-tiden.... Poden hadde en kompis på overnatting samme natt og sist gang jeg var inne og kjeftet litt var klokka 2... *Hehe* greit hvis de skravler og er venner, men det er høylydt og litt småkranglete. ikke ok. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SvanhildR Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Si at hvis ikke de roer seg nå, må de komme og ta oppvasken..;-) He,he... Kan være verdt et forsøk 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Hm, noen av triksene vi har brukt i den situasjonen (ikke nødvendigvis med effekt ;-)). Bli alvorlig og litt streng i stemmen, fortell dem at nå er det natt og at de MÅ lengge seg til å sove. Legg dem på hvert sitt rom en liten stund, evt la den ene komme opp og sitte på stua i ti minutter så den andre får sovnet. Dette kan by på problemer hvis gjesten ikke er spesielt husvarm. Sette deg inn på rommet, evt rett utenfor døra og være sikker på at de ser deg/ vet at du er der. Fortelle dem at der har du tenkt å bli for å sikre deg at de blir stille. Fortelle dem at i morgen skal dere xxx, og at de er nødt til å legge seg til å sove nå for å orke det. (Xxx trenger ikke nødvendigvis være store og spennende ting. Du kan prøve deg med å gå på butikken, ut og ake, spise lang koselig frokost sammen alle sammen og drikke te, gå tur i skogen...) Lykke til, jeg regner med at du trenger det... ;-) ''Sette deg inn på rommet, evt rett utenfor døra og være sikker på at de ser deg/ vet at du er der. Fortelle dem at der har du tenkt å bli for å sikre deg at de blir stille.'' Dette trikset har jeg benyttet meg av også ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SvanhildR Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 ''Sette deg inn på rommet, evt rett utenfor døra og være sikker på at de ser deg/ vet at du er der. Fortelle dem at der har du tenkt å bli for å sikre deg at de blir stille.'' Dette trikset har jeg benyttet meg av også ;-) ...men ikke mye hjelp i det trikset heller, gitt..... Litt roligere i 2-3 minutter og så er det på'n igjen........ Kan jo ikke bli ordentlig sinna heller! Men jeg er trøøøøøtt......og litteranne lei....og har pms......så det rekker..... ;( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Det fungerer ofte om en voksen setter seg inne hos dem, og bare sitter der - hysjer litt om de tar av. Det fungerer i hvertfall når vi har 3-4-åringer på overnattingsbesøk hos vår 4-åring Jentene våre (9 og10) roer seg som regel etter litt intens hysjing 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Si at hvis ikke de roer seg nå, må de komme og ta oppvasken..;-) Den var god!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linko Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Vi har også god erfaring med å sette oss på rommet, evt. med en bok, dersom det er lys nok. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.