Gå til innhold

Noe godt til barnebursdag!

Gjest paralgin

Anbefalte innlegg

Gjest paralgin

Vi skal ha 4-års bursdag i helgen, men har ikke så god fantasi at jeg kommer på masse gøyalt å bake! Tar gjerne imot forslag til kaker og annet som kan passe:9 Tenkte lage bløtkake som et 4-tall, og muffins med fargerik glasur. Noe annet gøy??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest majas mamma

Geletog. Finn noen små plastbokser og lag gele i ulikfarge. Litt mindre vann enn vanlig gele. La geleen stivne og hvelv gelefirkantene ut av boksen og legg dem etterhverandre på et fat. Deretter pynter du så det ser ut som et tog. Har også brukt bamseform en gang og pyntet bamse etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tatjana

Ikke annet enn det du har tenkt på - muffins. Jeg laget muffins i miniformer da mine barn var på den alderen og det var stor suksess! Du får kjøpt slike former i dagligvarebutikken, de heter "småbrødsformer" eller noe slikt.

For øvrig er min erfaring at det ikke trengs så veldig mange forskjellige kaker. Vi har holdt oss til sjokoladekake, muffins og gele, og ungene har vært strålende fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Muffins slår nok bra an!

Bløtkake har jeg ikke så god erfaring med at 4 åringer er så begeistret for, men mulig dere er heldige.

Boller og gele pleier å gå unna.

Hvis dere skal ha pølser eller annen mat først, holder det sikkert med to ting til dessert. De orker jo ikke så mye disse små :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muffins slår nok bra an!

Bløtkake har jeg ikke så god erfaring med at 4 åringer er så begeistret for, men mulig dere er heldige.

Boller og gele pleier å gå unna.

Hvis dere skal ha pølser eller annen mat først, holder det sikkert med to ting til dessert. De orker jo ikke så mye disse små :-)

Har du prøvd å lage figurer av hele - altså stikke ut f.eks hjerter og stjerner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Å lage fancy kaker og desserter til fireåringer er perler for svin! ;)

Neida, men spar noen av ideene til senere - blir vanskelig å overgå etterhvert om du begynner med figursjokoladekaker allerede nå.

Nettopp sjørøverkake kan gjøre stor suksess neste år, året etter blir det antakelig krav om samme, så kan du avansere til fotballkake! ;)

Men som de andre sier - gelé er enkelt og alltid populært!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å lage figurer av hele - altså stikke ut f.eks hjerter og stjerner?

Ja, og det er også veldig stas. Har også hatt seigmenn oppi en gang :-)

En annen gang hadde vi sjokoladepudding i små glass.

Hadde oppi plastblomster og revet sjokolade. Da var det flere barn som spurte om dette var spiselig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha treårsfest til helgen, så jeg trengte samme tipsene:-) pleier alltid å gå for gele, det er populært. Og nå tror jeg sannelig jeg skal lage en pølsetusenbein, den syns jeg så gøy ut!! PLeier ellers alltid å ha pizzaboller eller kjøttboller og pasta istedet. Man trenger ikke mye mat! Godteposen til slutt er nok viktigere.... Sjørøverskip-kake lagde jeg til min femåring i høst, det var KJEMPESTAS:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, og det er også veldig stas. Har også hatt seigmenn oppi en gang :-)

En annen gang hadde vi sjokoladepudding i små glass.

Hadde oppi plastblomster og revet sjokolade. Da var det flere barn som spurte om dette var spiselig :-)

Ok. Spennende :-) Brukte du mindre vann da du lagde den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølsedyr!

Lag en rundstykkedeig, og lag et lang emne med hode. Legg grillpølser på tvers over kroppen, og legg et lokk over, slik at beine stikker ut på hver side. Lag øyne og evt munn med rosiner på hodet.

Stek i ovnen, og del opp pølsedyret, slik at det blir en pølse til hver person :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølsedyr!

Lag en rundstykkedeig, og lag et lang emne med hode. Legg grillpølser på tvers over kroppen, og legg et lokk over, slik at beine stikker ut på hver side. Lag øyne og evt munn med rosiner på hodet.

Stek i ovnen, og del opp pølsedyret, slik at det blir en pølse til hver person :-)

Treiging ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Spennende :-) Brukte du mindre vann da du lagde den?

Nei, lagde etter oppskrift og fordelte oppi glassene.

Husker at det var veldig stas ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har andre skrevet om det...? For en gangs skyld leste jeg ikke tråden før jeg svarte ;-)

Ja, jeg...

Det var et godt forslag, da! Faktisk veldig praktisk i barnebursdager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, lagde etter oppskrift og fordelte oppi glassene.

Husker at det var veldig stas ;-)

Ok.Hm. Prøvde å lage det en gang, men ble mislykket. Mulig gelen ble for flat..Jenta mi er større og har bursdag snart, men tar likevel med meg noen tips fra tråden. Thanks :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...