Gjest Valerina Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Jeg skal jobbe en del mindre fremover og gleder meg til å få mer tid med gutten min på 3:))) Vil gjerne gjøre noe annet enn bare å være hjemme, men jeg er sannelig ikke sikker på hva vi kan slenge oss utpå av kulturtilbud og ymse som også fenger en liten pode. Vi bor i en mellomstor by, men det er neimen ikke mye i avisa om ting og tang for barn på dagtid på hverdager. Det eneste jeg kan komme på er lekeland og bading i svømmehallen. Er det andre som kan komme med tips til oss? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Ta dere en tur i skogen. Det enkle er ofte det beste. ;p 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Forslag: 1. Sjekk om det er åpne barnehager i nærheten av der du bor. Ofte ukentlige tilbud ulike steder. 2. Tur til biblioteket, pleier å være stas. Innimellom har de også små teaterforestillinger eller høytopplesning el. for de små. Sjekk programmet :-) 3. Aketur eller gå på ski. Må være herlig midt på dagen når du har hele akebakken eller skiløypene for dere selv! 4. Sjekk den norske turistforeningen. Hender de har noen turer som kan være fine å være med på. Vet ikke hvilken aldersgruppe turene er ment for, men kanskje en ide å sjekke ut? 5. Hente en kamerat i barnehagen og ha god tid til lek og moro hjemme, før kameraten blir hentet av sine foreldre? 6. Andre aktiviteter: bake, lage middag sammen, gjøre husarbeide, male og tegne sammen, perle, lese bøker, se film, pusle puslespill, bygge togbane, leke med modelleire osv.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Da mine barn var små, så arrangerte biblioteket dukketeater og annen underholdning relatert til førskolebarn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cizz Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Det hørtes veldig koselig ut:-) legg lista lavt! Ikke bli sånn som på død og liv skal fylle hver eneste dag med store opplevelser. De små liker kjempegodt å bare være i fred og ro med foreldrene sine de. Syns du har fått veldig mange gode forslag, jeg skulle også foreslå biblioteket og turer ute. God tid er jo et nøkkelbegrep her, man kan jo bruke to timer på å gå til butikken hvis man studerer alle meitemarker og plukker steiner og plopper i bekken, sitter på en benk og ser på biler, osv osv. Og det er sånn tid som er god kvalitetstid:-) det synes 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest J31! Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Det hørtes veldig koselig ut:-) legg lista lavt! Ikke bli sånn som på død og liv skal fylle hver eneste dag med store opplevelser. De små liker kjempegodt å bare være i fred og ro med foreldrene sine de. Syns du har fått veldig mange gode forslag, jeg skulle også foreslå biblioteket og turer ute. God tid er jo et nøkkelbegrep her, man kan jo bruke to timer på å gå til butikken hvis man studerer alle meitemarker og plukker steiner og plopper i bekken, sitter på en benk og ser på biler, osv osv. Og det er sånn tid som er god kvalitetstid:-) det synes Det samme som deg synes også 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Om jeg hadde mer tid tror jeg at jeg ville prioritert kulturtilbud. Her i Oslo flommer det over av tilbud til den som har god tid, alt fra afrikanske trommekurs til korsang, musikkbarnehage og barnedrama med mye mer. Noe finnes sikkert der du bor også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Mine treåringer var veldig glade i transportmidler. Finnes det er trygt sted, f.eks. en kafé, å observere bussterminalen, jernbanestasjonen eller en byggeplass fra, kan det være ganske underholdende. Helst kombinert med f.eks. en tur med lokaltoget, men det kommer jo an på hvor dere bor. Det kan også være hyggelig å mate fugler - helst i en elv eller dam, evt. i en park. Ta med evt. uspiste skorper eller noen skalker som ikke har ligget for lenge i plast - legg dem i papirpose hvis du må spare en stund. Sjekk om det er en dyrebutikk i nærheten, evt. et kjøpesenter med akvarium. Mange museer har også enkelte ting som er interessante for barn - om ikke annet er det ofte fine korridorer å løpe i der. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Ut i naturen. Ta med god mat (grill?). Gå til et vann hvor dere kan kaste steiner i vannet. Klatre i småfjell osv. Dette kan være kjempedeilig. En tur på stranda kan man ta selv om det ikke er sommer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Sykle (han bak p ådin sykkel eller om du lærer han), ake, stå på skøyter, gå/sykle tur med engangsgrill og pølser, plukke sopp eller bær, gå på lekeland, kino, piknik med niste på lekeplassen der han kan leke og du lese bok eller sole deg, gå på museum - mange som er interressante for barn, bake boller, lage mat sammen, lage trolldeig, male gipsfigurer, spille spill, plukke blomster.. det er mye å finne på - alt etter vær og vind, og dagsform. ) I helgen skal vi på tur med akebrett, engangsgrill, pøser, saft og kakao ) Og på zoologisk museum på søndag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.