Gå til innhold

Jeg vil bli gravid, venninne tar abort

Spirello

Anbefalte innlegg

Og jeg merker jeg blir veldig sår av det.. Sikkert fordi jeg har et sterkt ønske om å bli gravid i år, og det har vært en del usikkerhet om jeg burde bli det osv. pga. helse. Spiralen ble fjernet i narkose, vært hos leger her og der - ja, det har vært slitsomt psykisk.. Også blir venninna mi gravid ved et uhell, og tar abort uten å se ut til å bry seg om det.

Jeg er kjempeglad i venninna mi, og skjønner hennes situasjon, men skulle ønske hun skjønte at jeg er litt sår på tema. Jeg støtter henne i hennes valg, men merker jeg blir litt deppa. pleier da ikke være så sår jeg..? Sikkert fordi det har vært mye psykisk press den siste tiden og nerver i helspenn. Måtte bare ha det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

*klem*

Dessverre er det slik at noen blir uønsket gravide og noen føder barn de ikke vil ha, samtidig som andre ønsker seg barn høyere enn noe annet her i livet.

Rasjonelt sett vet du jo at hun ikke kan beholde et barn fordi du ønsker å bli gravid i år, men du kan fint be henne snakke om noe annet om du ikke ønsker å høre om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner følelsene dine, samtidig tror jeg det er viktig at du ikke "lemper" dette over på din venninne. Hun har sin situasjon og har rett til å ta sitt valg uavhengig av deg og dine følelser rundt dette.

Men som sagt; jeg skjønner absolutt at dette er sårt for deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forståelig at du føler det slik, men du bør heller fokusere på at det at hun tar abort uansett ikke påvirker dine sjanser til å bli gravid...

Krysser fingrene for at du blir gravid snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

Skjønner deg veldig godt...

Synes kanskje din venninne burde skjermet deg for dette, og heller snakket med andre.

Håper inderlig at det lykkes for deg òg å bli gravid, Spirello!

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er skremmende hvor kalde enkelte er ang abort,man skal ikke bruke det som prevensjon. Ei som besøkte meg på sykehuset da jeg hadde født sa "Ja,nå har du fått en og jeg skal ta bort en",så klappet hun seg på magen. Jeg ble målløs! Har aldri glemt det,det var ikke første gang hun gjorde det heller,hun hadde tatt så mange aborter at de nektet henne å ta flere til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg veldig godt...

Synes kanskje din venninne burde skjermet deg for dette, og heller snakket med andre.

Håper inderlig at det lykkes for deg òg å bli gravid, Spirello!

Klem fra

Nå er det jo ikke sikkert venninnen vet at Spirello har tenkt å prøve å bli gravid da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Nå er det jo ikke sikkert venninnen vet at Spirello har tenkt å prøve å bli gravid da...

Hvor gode venninner er de da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tatjana

Hun skrev jo for ikke så lenge siden at hun delte det her, fordi hun holdt det hemmelig for familie og venner enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortalte du vennene dine at dere prøvde å bli gravide? Jeg fortalte ingen om det i alle fall, ingen av gangene. Noen ting vil man jo gjerne holde for seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

Hun skrev jo for ikke så lenge siden at hun delte det her, fordi hun holdt det hemmelig for familie og venner enda...

Det visste jeg ikke...;(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Fortalte du vennene dine at dere prøvde å bli gravide? Jeg fortalte ingen om det i alle fall, ingen av gangene. Noen ting vil man jo gjerne holde for seg selv.

Ja, jeg fortalte mine nærmeste venninner det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er skremmende hvor kalde enkelte er ang abort,man skal ikke bruke det som prevensjon. Ei som besøkte meg på sykehuset da jeg hadde født sa "Ja,nå har du fått en og jeg skal ta bort en",så klappet hun seg på magen. Jeg ble målløs! Har aldri glemt det,det var ikke første gang hun gjorde det heller,hun hadde tatt så mange aborter at de nektet henne å ta flere til slutt.

''Også blir venninna mi gravid ved et uhell, og tar abort uten å se ut til å bry seg om det. ''

Det er da ingen ting i Spirellos innlegg som tyder på at venninna bruker abort som prevensjon? "Et uhell" kan bety at kondomet sprakk, eller at man hadde omgangssyke mens man gikk på p-piller, for eksempel. Og at man ikke ser ut til å bry seg om å velge abort, betyr ikke det samme som at man har tatt lettvint på valget i første omgang. Bare at man står ved valget sitt når det først er tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner følelsene dine, samtidig tror jeg det er viktig at du ikke "lemper" dette over på din venninne. Hun har sin situasjon og har rett til å ta sitt valg uavhengig av deg og dine følelser rundt dette.

Men som sagt; jeg skjønner absolutt at dette er sårt for deg...

Godt svar, Bookworm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Også blir venninna mi gravid ved et uhell, og tar abort uten å se ut til å bry seg om det. ''

Det er da ingen ting i Spirellos innlegg som tyder på at venninna bruker abort som prevensjon? "Et uhell" kan bety at kondomet sprakk, eller at man hadde omgangssyke mens man gikk på p-piller, for eksempel. Og at man ikke ser ut til å bry seg om å velge abort, betyr ikke det samme som at man har tatt lettvint på valget i første omgang. Bare at man står ved valget sitt når det først er tatt.

Ok,beklager hvis jeg missforstod :-)

Jeg er ikke motstander av abort,var sikkert feil å nevne denne historien i denne settingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninna mi er heldigvis ikke sånn.. HUn tar p-piller, men ble uansett gravid. Og det er et veldig dårlig tidspunkt, så jeg har forståelse for hennes valg, men er så ironisk liksom.. mener ikke hun er et fælt menneske fordet, men merkelig følelse bare..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er veldig gode venninner, og hun vet jeg nettopp har tatt ut spiralen og ikke bruker noe. Men har ikke sagt direkte at vi prøver pga. helsa og mye legeflying osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...