Spirello Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Og jeg merker jeg blir veldig sår av det.. Sikkert fordi jeg har et sterkt ønske om å bli gravid i år, og det har vært en del usikkerhet om jeg burde bli det osv. pga. helse. Spiralen ble fjernet i narkose, vært hos leger her og der - ja, det har vært slitsomt psykisk.. Også blir venninna mi gravid ved et uhell, og tar abort uten å se ut til å bry seg om det. Jeg er kjempeglad i venninna mi, og skjønner hennes situasjon, men skulle ønske hun skjønte at jeg er litt sår på tema. Jeg støtter henne i hennes valg, men merker jeg blir litt deppa. pleier da ikke være så sår jeg..? Sikkert fordi det har vært mye psykisk press den siste tiden og nerver i helspenn. Måtte bare ha det ut. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Forstår deg godt. Om hun visste om ditt barneønske, hadde det vært best om hun ikke hadde fortalt deg om dette. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 *klem* Dessverre er det slik at noen blir uønsket gravide og noen føder barn de ikke vil ha, samtidig som andre ønsker seg barn høyere enn noe annet her i livet. Rasjonelt sett vet du jo at hun ikke kan beholde et barn fordi du ønsker å bli gravid i år, men du kan fint be henne snakke om noe annet om du ikke ønsker å høre om det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Jeg skjønner følelsene dine, samtidig tror jeg det er viktig at du ikke "lemper" dette over på din venninne. Hun har sin situasjon og har rett til å ta sitt valg uavhengig av deg og dine følelser rundt dette. Men som sagt; jeg skjønner absolutt at dette er sårt for deg... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Det er forståelig at du føler det slik, men du bør heller fokusere på at det at hun tar abort uansett ikke påvirker dine sjanser til å bli gravid... Krysser fingrene for at du blir gravid snart 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Uff, så vondt å vite.. *klem* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Skjønner deg veldig godt... Synes kanskje din venninne burde skjermet deg for dette, og heller snakket med andre. Håper inderlig at det lykkes for deg òg å bli gravid, Spirello! Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Istapp Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Synes det er skremmende hvor kalde enkelte er ang abort,man skal ikke bruke det som prevensjon. Ei som besøkte meg på sykehuset da jeg hadde født sa "Ja,nå har du fått en og jeg skal ta bort en",så klappet hun seg på magen. Jeg ble målløs! Har aldri glemt det,det var ikke første gang hun gjorde det heller,hun hadde tatt så mange aborter at de nektet henne å ta flere til slutt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Skjønner deg veldig godt... Synes kanskje din venninne burde skjermet deg for dette, og heller snakket med andre. Håper inderlig at det lykkes for deg òg å bli gravid, Spirello! Klem fra Nå er det jo ikke sikkert venninnen vet at Spirello har tenkt å prøve å bli gravid da... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Nå er det jo ikke sikkert venninnen vet at Spirello har tenkt å prøve å bli gravid da... Hvor gode venninner er de da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Hvor gode venninner er de da? Hun skrev jo for ikke så lenge siden at hun delte det her, fordi hun holdt det hemmelig for familie og venner enda... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Hvor gode venninner er de da? Fortalte du vennene dine at dere prøvde å bli gravide? Jeg fortalte ingen om det i alle fall, ingen av gangene. Noen ting vil man jo gjerne holde for seg selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Vil bare gi deg en *trøsteklem* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Hun skrev jo for ikke så lenge siden at hun delte det her, fordi hun holdt det hemmelig for familie og venner enda... Det visste jeg ikke...;( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Fortalte du vennene dine at dere prøvde å bli gravide? Jeg fortalte ingen om det i alle fall, ingen av gangene. Noen ting vil man jo gjerne holde for seg selv. Ja, jeg fortalte mine nærmeste venninner det... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Synes det er skremmende hvor kalde enkelte er ang abort,man skal ikke bruke det som prevensjon. Ei som besøkte meg på sykehuset da jeg hadde født sa "Ja,nå har du fått en og jeg skal ta bort en",så klappet hun seg på magen. Jeg ble målløs! Har aldri glemt det,det var ikke første gang hun gjorde det heller,hun hadde tatt så mange aborter at de nektet henne å ta flere til slutt. ''Også blir venninna mi gravid ved et uhell, og tar abort uten å se ut til å bry seg om det. '' Det er da ingen ting i Spirellos innlegg som tyder på at venninna bruker abort som prevensjon? "Et uhell" kan bety at kondomet sprakk, eller at man hadde omgangssyke mens man gikk på p-piller, for eksempel. Og at man ikke ser ut til å bry seg om å velge abort, betyr ikke det samme som at man har tatt lettvint på valget i første omgang. Bare at man står ved valget sitt når det først er tatt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Jeg skjønner følelsene dine, samtidig tror jeg det er viktig at du ikke "lemper" dette over på din venninne. Hun har sin situasjon og har rett til å ta sitt valg uavhengig av deg og dine følelser rundt dette. Men som sagt; jeg skjønner absolutt at dette er sårt for deg... Godt svar, Bookworm. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Istapp Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 ''Også blir venninna mi gravid ved et uhell, og tar abort uten å se ut til å bry seg om det. '' Det er da ingen ting i Spirellos innlegg som tyder på at venninna bruker abort som prevensjon? "Et uhell" kan bety at kondomet sprakk, eller at man hadde omgangssyke mens man gikk på p-piller, for eksempel. Og at man ikke ser ut til å bry seg om å velge abort, betyr ikke det samme som at man har tatt lettvint på valget i første omgang. Bare at man står ved valget sitt når det først er tatt. Ok,beklager hvis jeg missforstod :-) Jeg er ikke motstander av abort,var sikkert feil å nevne denne historien i denne settingen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 19. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2010 Synes det er skremmende hvor kalde enkelte er ang abort,man skal ikke bruke det som prevensjon. Ei som besøkte meg på sykehuset da jeg hadde født sa "Ja,nå har du fått en og jeg skal ta bort en",så klappet hun seg på magen. Jeg ble målløs! Har aldri glemt det,det var ikke første gang hun gjorde det heller,hun hadde tatt så mange aborter at de nektet henne å ta flere til slutt. Venninna mi er heldigvis ikke sånn.. HUn tar p-piller, men ble uansett gravid. Og det er et veldig dårlig tidspunkt, så jeg har forståelse for hennes valg, men er så ironisk liksom.. mener ikke hun er et fælt menneske fordet, men merkelig følelse bare.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 19. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2010 Hvor gode venninner er de da? Vi er veldig gode venninner, og hun vet jeg nettopp har tatt ut spiralen og ikke bruker noe. Men har ikke sagt direkte at vi prøver pga. helsa og mye legeflying osv.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.