Gjest et godt råd Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 ''I tillegg bør overnattingsgjesten bli hentet senest ved 10 tiden dagen etter slik at heller ikke i dette tidsrommet gir plass til kjedsomhet.'' Ved 10-tiden!? Det hadde ført til ekstreme protester her i huset! Her hentes gjesten som regel i 14-15-tiden, like før middag. Vi sitter kanskje ved frokostbordet kl. 10 om jeg gidder stå opp så tidlig på søndag med overnattingsgjester. ) Hos oss praktiserer vi overnatting fra fredag til lørdag og da er jo det en kurant sak? Vi sover ikke så lenge på lørdagen noen av oss. Om det skulle vært søndags formiddag så stiller jo ting seg litt anderledes. Men vi har da planer for dagen alikevel, så en gjest måtte ha kommet seg hjem før 12. Ellers så måtte gjesten ha blitt med oss på tur resten av dagen i tillegg. Ingen av oss orker å være inne en hel dag. Da hadde vi blitt sure og grinete alle sammen. I trådstarters tilfelle er det jo klart at gjesten er altfor lenge siden barna begynner å kjede seg. Så mindre tid sammen måtte da bare vært positivt for disse barna. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Jeg husker et bursdagsselskap som ble til en overnatting i telt som ble til 3 dagers besøk med alle jentene i klassen i rekkehushagen til bursdagsbarnet. Da var vi vel 10-11 år tror jeg. Vi hadde det kjempegøy :-) Men da var dere vel flere så man byttet litt på hvem man var mest sammen med. Når man bare er to tror jeg det smeller fortere ;O) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 La nå ungene kjede seg litt. Det blir de bare kreative av. Ikke har de vondt av å komme seg ut heller. :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 ''I tillegg bør overnattingsgjesten bli hentet senest ved 10 tiden dagen etter slik at heller ikke i dette tidsrommet gir plass til kjedsomhet.'' Ved 10-tiden!? Det hadde ført til ekstreme protester her i huset! Her hentes gjesten som regel i 14-15-tiden, like før middag. Vi sitter kanskje ved frokostbordet kl. 10 om jeg gidder stå opp så tidlig på søndag med overnattingsgjester. ) *Puh* Godt det ikke bare er hos oss vi er trege på morraen! ;p 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 *Puh* Godt det ikke bare er hos oss vi er trege på morraen! ;p *Hehe* Ikke at ungene sover så lenge - om de sover til kl. 8 når de har overnattingsbesøk er det kryss i taket! ) Men da koser de seg og leker og legger ikke engang merke til at jeg ligger og drar meg, leser og koser meg en god stund. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 *Hehe* Ikke at ungene sover så lenge - om de sover til kl. 8 når de har overnattingsbesøk er det kryss i taket! ) Men da koser de seg og leker og legger ikke engang merke til at jeg ligger og drar meg, leser og koser meg en god stund. Klokka 08! Guri, så heldig du er! Sist helg hadde vi gjester, og da stod de opp 04...Men fikk de i seng igjen, og da lå de til 06.00.. Guttungen står til vanlig opp rundt 06.00... *sukk* Jentungen sover lengre... Men jeg står bare opp å smører mat til de, så kryper jeg under dynen igjen.. Hehe.. :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Klokka 08! Guri, så heldig du er! Sist helg hadde vi gjester, og da stod de opp 04...Men fikk de i seng igjen, og da lå de til 06.00.. Guttungen står til vanlig opp rundt 06.00... *sukk* Jentungen sover lengre... Men jeg står bare opp å smører mat til de, så kryper jeg under dynen igjen.. Hehe.. :0) Som regel er de oppe kl. 7, men sist gang sov de til 8:15 tror jeg. Jeg lå og dormet og svevde veldig mellom våken og søvn og var sikker på at jeg hadde vært oppe klokka 6 og jagd guttene i seng! Men det var bare en drøm, de så ut som to spørsmålstegn da jeg spurte dem om jeg hadde gjort det. *Hehehehe* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Som regel er de oppe kl. 7, men sist gang sov de til 8:15 tror jeg. Jeg lå og dormet og svevde veldig mellom våken og søvn og var sikker på at jeg hadde vært oppe klokka 6 og jagd guttene i seng! Men det var bare en drøm, de så ut som to spørsmålstegn da jeg spurte dem om jeg hadde gjort det. *Hehehehe* *lol* Ikke rart de lurte. ;0) Guttungen er på overnatting hos en venn i dag. Så jeg håper snuppa sover leeenge i morgen. ;p 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 20. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2010 Da vil jeg foreslå at barna ikke treffes for overnatting før tidlig kveld. Tiden før soving vil da bli fyllt av spennende ting som ikke er oppbrukt tidligere på ettermiddagen. I tillegg bør overnattingsgjesten bli hentet senest ved 10 tiden dagen etter slik at heller ikke i dette tidsrommet gir plass til kjedsomhet. Vi praktiserer dette hos oss og det funker utmerket. Tja, det kunne jeg godt ha gjort. Men på fredager har det visst blitt en "tradisjon" blant barna å være med hjem etter skolen, og da blir det mange timer til kvelden. Har ikke så lyst til å være den ene kjipe familien her.. Ellers er kl. 10 litt i det tidligste laget for oss. Rundt den tiden spiser vi frokost i helgene.. Men enig at gjesten ikke trenger å være her i mange timer etter frokost. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 20. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2010 Guttene parkerer seg selv foran pc'n, så stikker de ut et par timer og herjer i snøen, deretter parkerer de seg foran pc'n igjen og blir servert hjemmebakte boller eller vafler eller noe sånt. ) Jentene derimot er på rommet og leker, er på stua og tegner, er ute en tur, kommer inn og går på rommet igjen. De er mye nærere hverandre på en måte og blir nok mer slitne av hverandre enn det gutta blir. Ja, det kan nok ha litt å si. Jentene er sammen på en annen måte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Hvorfor skal de ikke ut å leke? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Vi har et videokamera som blir flittig brukt. Da lager ungene musikkvideoer etc. Kjempegøy å se på når de blir eldre I det siste har ungene her spilt endel kort og de har fått dilla på brettspillet "Mil". Nå øver de for å kunne slå meg som er selvutnevnt verdensmester i "Mil" ;-P 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Da vil jeg foreslå at barna ikke treffes for overnatting før tidlig kveld. Tiden før soving vil da bli fyllt av spennende ting som ikke er oppbrukt tidligere på ettermiddagen. I tillegg bør overnattingsgjesten bli hentet senest ved 10 tiden dagen etter slik at heller ikke i dette tidsrommet gir plass til kjedsomhet. Vi praktiserer dette hos oss og det funker utmerket. Hvorfor er det så viktig å unngå at barna kjeder seg? mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Hvorfor er det så viktig å unngå at barna kjeder seg? mvh Det lurer jeg også på:-) I dagens over-organiserte hverdag _trenger_ barna å kjede seg. På vår sfo så uttaler lederen tydelig overfor foreldrene at de legger opp til at barna skal få tid til å kjede seg.... og den er jeg helt med på:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Det lurer jeg også på:-) I dagens over-organiserte hverdag _trenger_ barna å kjede seg. På vår sfo så uttaler lederen tydelig overfor foreldrene at de legger opp til at barna skal få tid til å kjede seg.... og den er jeg helt med på:-) Jeg har en periode jobbe med barn som har vært overstimulerte og overaktiviserte over tid. Kjekke unger, men de hadde en begredlig lav sutreterskel og det var nesten umulig å finne på noe som var nytt og spennende nok. Ikke ungenes skyld... mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 21. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2010 Hvorfor skal de ikke ut å leke? Jo, det hender jeg klarer å overtale de ut å leke, men det har vist seg vanskeligere den siste tiden. Det ene er at de viser så mye motvilje og jeg orker rett og slett ikke å krangle om dette. Noen av klassekameratene har ikke skikkelig utetøy, og kommer i bare olabukser og har ikke med hverken stilongs eller boblebukse.. Dessverre er det ikke bare å låne min datter sine klær, da min datter er en del mindre enn disse jentene, så klærne passer ikke. Og mine klær blir for store igjen.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 21. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2010 Vi har et videokamera som blir flittig brukt. Da lager ungene musikkvideoer etc. Kjempegøy å se på når de blir eldre I det siste har ungene her spilt endel kort og de har fått dilla på brettspillet "Mil". Nå øver de for å kunne slå meg som er selvutnevnt verdensmester i "Mil" ;-P Det var en lur idé, vi har aldri latt de få "leke" med videokamera, men nå er de jo så store at de kan få lov til det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Det var en lur idé, vi har aldri latt de få "leke" med videokamera, men nå er de jo så store at de kan få lov til det. Videokameraet vårt er ikke akkurat veldig nytt, men jeg tror de vil være forsiktige om de får beskjed om det 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 21. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2010 Videokameraet vårt er ikke akkurat veldig nytt, men jeg tror de vil være forsiktige om de får beskjed om det Ja, de er jo store nok til det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angustia Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Hos oss praktiserer vi overnatting fra fredag til lørdag og da er jo det en kurant sak? Vi sover ikke så lenge på lørdagen noen av oss. Om det skulle vært søndags formiddag så stiller jo ting seg litt anderledes. Men vi har da planer for dagen alikevel, så en gjest måtte ha kommet seg hjem før 12. Ellers så måtte gjesten ha blitt med oss på tur resten av dagen i tillegg. Ingen av oss orker å være inne en hel dag. Da hadde vi blitt sure og grinete alle sammen. I trådstarters tilfelle er det jo klart at gjesten er altfor lenge siden barna begynner å kjede seg. Så mindre tid sammen måtte da bare vært positivt for disse barna. "Om det skulle vært søndags formiddag så stiller jo ting seg litt anderledes. Men vi har da planer for dagen alikevel, så en gjest måtte ha kommet seg hjem før 12. Ellers så måtte gjesten ha blitt med oss på tur resten av dagen i tillegg. Ingen av oss orker å være inne en hel dag. Da hadde vi blitt sure og grinete alle sammen." Oj, det var da et rigid regime.. Er mye på skiturer, teater, svømming, skøyting, kino o.l. vi også, men det kan inkludere andres barn og / eller så er vi hjemme og ser video, baker, spiller brettspill, osv. Ukorrekt hilsen fra 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.