....AV Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Jo, det hender jeg klarer å overtale de ut å leke, men det har vist seg vanskeligere den siste tiden. Det ene er at de viser så mye motvilje og jeg orker rett og slett ikke å krangle om dette. Noen av klassekameratene har ikke skikkelig utetøy, og kommer i bare olabukser og har ikke med hverken stilongs eller boblebukse.. Dessverre er det ikke bare å låne min datter sine klær, da min datter er en del mindre enn disse jentene, så klærne passer ikke. Og mine klær blir for store igjen.. Du får gi beskjed om at de må ta med utetøy? Her i huset skal alle ut en tur i helgene, så barna gir vennene beskjed om at de må ta med seg utetøy når de avtaler samvær, enten det er overnatting eller ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Du får gi beskjed om at de må ta med utetøy? Her i huset skal alle ut en tur i helgene, så barna gir vennene beskjed om at de må ta med seg utetøy når de avtaler samvær, enten det er overnatting eller ikke. Her går de alltid med ordentlig utetøy, både de store 10-11 åringene, 8-9 åringene og de minste. Og alle er ute og herjer og leker i snøen omtrent hver dag :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 22. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2010 Du får gi beskjed om at de må ta med utetøy? Her i huset skal alle ut en tur i helgene, så barna gir vennene beskjed om at de må ta med seg utetøy når de avtaler samvær, enten det er overnatting eller ikke. Ja, jeg pleier alltid det. Men noen glemmer, og andre er nok litt "dårligere stilt" om jeg kan si det slik.. De har rett og slett ikke boblebukse, og varme nok klær. Ser det også når vi kjører datteren vår til skidager o.l., det er de samme som har på bare olabukser, eller annet tynt plagg som ikke er så godt egnet.. De har låneski og staver som gjerne er litt for korte.. Disse barna er sikkert nok ute og fryser. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Ja, jeg pleier alltid det. Men noen glemmer, og andre er nok litt "dårligere stilt" om jeg kan si det slik.. De har rett og slett ikke boblebukse, og varme nok klær. Ser det også når vi kjører datteren vår til skidager o.l., det er de samme som har på bare olabukser, eller annet tynt plagg som ikke er så godt egnet.. De har låneski og staver som gjerne er litt for korte.. Disse barna er sikkert nok ute og fryser. Ja da er det jo ikke så greit. Jeg synes, som de fleste andre her i tråden, at du gjør ditt for at de skal ha det bra. De må klare å ta litt ansvar for å sysselsette seg selv, synes jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fillolin Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Synes ikke det er ditt ansvar at de ikke skal kjede seg. Selv har jeg også dårlige erfaringer med å foreslå aktiviteter i slike situasjoner, tenker at "kjedingen" handler mer om indre tilstand enn ytre aktivitet.... Men ellers er jeg enig i at alle har godt av en tur ut. Ser det du skriver om at ikke alle har utstyr, og det er jo kompliserende, men er det et alternativ å ha noe uteutstyr i bakhånd? "Tilfeldigvis" liksom? Det går jo an å få tak i brukt billig på Fretex el.l. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.