Gå til innhold

Når barna kjeder seg

Liliaceae

Anbefalte innlegg

Jo, det hender jeg klarer å overtale de ut å leke, men det har vist seg vanskeligere den siste tiden.

Det ene er at de viser så mye motvilje og jeg orker rett og slett ikke å krangle om dette.

Noen av klassekameratene har ikke skikkelig utetøy, og kommer i bare olabukser og har ikke med hverken stilongs eller boblebukse.. Dessverre er det ikke bare å låne min datter sine klær, da min datter er en del mindre enn disse jentene, så klærne passer ikke. Og mine klær blir for store igjen..

Du får gi beskjed om at de må ta med utetøy?

Her i huset skal alle ut en tur i helgene, så barna gir vennene beskjed om at de må ta med seg utetøy når de avtaler samvær, enten det er overnatting eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Liliaceae

10

• Lillemus

6

• PieLill

5

• waxo

3

Mest aktive i denne tråden

Her i huset skal alle ut en tur i helgene, så barna gir vennene beskjed om at de må ta med seg utetøy når de avtaler samvær, enten det er overnatting eller ikke.

Her går de alltid med ordentlig utetøy, både de store 10-11 åringene, 8-9 åringene og de minste. Og alle er ute og herjer og leker i snøen omtrent hver dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg pleier alltid det.

Men noen glemmer, og andre er nok litt "dårligere stilt" om jeg kan si det slik..

De har rett og slett ikke boblebukse, og varme nok klær. Ser det også når vi kjører datteren vår til skidager o.l., det er de samme som har på bare olabukser, eller annet tynt plagg som ikke er så godt egnet.. De har låneski og staver som gjerne er litt for korte.. Disse barna er sikkert nok ute og fryser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg pleier alltid det.

Men noen glemmer, og andre er nok litt "dårligere stilt" om jeg kan si det slik..

De har rett og slett ikke boblebukse, og varme nok klær. Ser det også når vi kjører datteren vår til skidager o.l., det er de samme som har på bare olabukser, eller annet tynt plagg som ikke er så godt egnet.. De har låneski og staver som gjerne er litt for korte.. Disse barna er sikkert nok ute og fryser.

Ja da er det jo ikke så greit.

Jeg synes, som de fleste andre her i tråden, at du gjør ditt for at de skal ha det bra. De må klare å ta litt ansvar for å sysselsette seg selv, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er ditt ansvar at de ikke skal kjede seg. Selv har jeg også dårlige erfaringer med å foreslå aktiviteter i slike situasjoner, tenker at "kjedingen" handler mer om indre tilstand enn ytre aktivitet.... Men ellers er jeg enig i at alle har godt av en tur ut. Ser det du skriver om at ikke alle har utstyr, og det er jo kompliserende, men er det et alternativ å ha noe uteutstyr i bakhånd? "Tilfeldigvis" liksom? Det går jo an å få tak i brukt billig på Fretex el.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...