Gå til innhold

hva er dette? noen som kjenner seg igjen?

Gjest ikke rett forum men prøver alikevel

Anbefalte innlegg

Ja, enig i det. Men ble litt engstelig da jeg så at samtlige symptomer stemte og at mange går med svake symptomer i opptil 10 år før de får en diagnose -og at man kan "helbrede" mye ved å starte behandling tidlig. Men for all del, jeg tror ikke at jeg har ms. Hvordan behandles en evnt depresjon, vet du det?

''Hvordan behandles en evnt depresjon, vet du det?''

Hvis det faktisk er snakk en depresjon er det enten antidepressiva eller psykologtimer (evt. i kombinasjon) som er behandlingen...

Når du sier at så mange symptomer som stemmer; det gjør det på utrolig mange sykdommer hvis man begynner å kjenne etter. Men jeg kjenner til det med å tenke "i verste fall" altså - bare husk på at en depresjon ofte gir svært mange fysiske symptomer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

''Hvordan behandles en evnt depresjon, vet du det?''

Hvis det faktisk er snakk en depresjon er det enten antidepressiva eller psykologtimer (evt. i kombinasjon) som er behandlingen...

Når du sier at så mange symptomer som stemmer; det gjør det på utrolig mange sykdommer hvis man begynner å kjenne etter. Men jeg kjenner til det med å tenke "i verste fall" altså - bare husk på at en depresjon ofte gir svært mange fysiske symptomer...

Depresjon skal være en eksklusjonsdiagnose, dvs. at fysiske årsaker utelukkes først.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk et tips om at det kan være MS. Har samtlige symptomer, men er jo dramatisk å gå rundt og tro det..kan jo være så mye annet også. Stølhet i beina uten grunn kan være et ms-symptom.

Hm - har ikke lest om ms, men har lest om revmatisme og syns det jeg har passer med noe som heter Polymyositt. Men siden jeg har problemer med ryggen og isjas så er det vel mest logisk at det er der problemene ligger. Er veldig glad for at jeg fikk henvisning til MR av legen.

Men svimmelheten og trøttheten kan jo ikke ha med ryggen å gjøre... men det er sånne symptomer som jeg av og til tror jeg bare innbiller meg - at jeg er hypokondrer eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Depresjon skal være en eksklusjonsdiagnose, dvs. at fysiske årsaker utelukkes først.

mvh

Eh ja, jeg snakket om behandling HVIS det var snakk om en depresjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...