Bookworm Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Ja, enig i det. Men ble litt engstelig da jeg så at samtlige symptomer stemte og at mange går med svake symptomer i opptil 10 år før de får en diagnose -og at man kan "helbrede" mye ved å starte behandling tidlig. Men for all del, jeg tror ikke at jeg har ms. Hvordan behandles en evnt depresjon, vet du det? ''Hvordan behandles en evnt depresjon, vet du det?'' Hvis det faktisk er snakk en depresjon er det enten antidepressiva eller psykologtimer (evt. i kombinasjon) som er behandlingen... Når du sier at så mange symptomer som stemmer; det gjør det på utrolig mange sykdommer hvis man begynner å kjenne etter. Men jeg kjenner til det med å tenke "i verste fall" altså - bare husk på at en depresjon ofte gir svært mange fysiske symptomer... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 ''Hvordan behandles en evnt depresjon, vet du det?'' Hvis det faktisk er snakk en depresjon er det enten antidepressiva eller psykologtimer (evt. i kombinasjon) som er behandlingen... Når du sier at så mange symptomer som stemmer; det gjør det på utrolig mange sykdommer hvis man begynner å kjenne etter. Men jeg kjenner til det med å tenke "i verste fall" altså - bare husk på at en depresjon ofte gir svært mange fysiske symptomer... Depresjon skal være en eksklusjonsdiagnose, dvs. at fysiske årsaker utelukkes først. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EvyM Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Fikk et tips om at det kan være MS. Har samtlige symptomer, men er jo dramatisk å gå rundt og tro det..kan jo være så mye annet også. Stølhet i beina uten grunn kan være et ms-symptom. Hm - har ikke lest om ms, men har lest om revmatisme og syns det jeg har passer med noe som heter Polymyositt. Men siden jeg har problemer med ryggen og isjas så er det vel mest logisk at det er der problemene ligger. Er veldig glad for at jeg fikk henvisning til MR av legen. Men svimmelheten og trøttheten kan jo ikke ha med ryggen å gjøre... men det er sånne symptomer som jeg av og til tror jeg bare innbiller meg - at jeg er hypokondrer eller noe. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Depresjon skal være en eksklusjonsdiagnose, dvs. at fysiske årsaker utelukkes først. mvh Eh ja, jeg snakket om behandling HVIS det var snakk om en depresjon... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.