Gå til innhold

Når pulsen faller raskt ved trening


Gjest lurer jeg p¨å

Anbefalte innlegg

Gjest lurer jeg p¨å

er det bra eller ikke bra? Jeg bruker pulsklokke og tar økter hvor jeg nesten når makspuls. I hvileperiodene ser jeg at pulsen min veldig raskt går ned igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At pulsen synker fort, er tegn på at du er i god form. Dersom du ønsker optimalt treningsutbytte ved intervalltrening, så bør du visstnok ikke la pulsen synke alt for mye mellom hvert intervall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Instruktør

At pulsen synker fort, er tegn på at du er i god form. Dersom du ønsker optimalt treningsutbytte ved intervalltrening, så bør du visstnok ikke la pulsen synke alt for mye mellom hvert intervall.

Det med intervall stemmer nok ikke. Destor fortere og lavere den faller, desto bedre effekt har du av intervalltreningen. Innhentingen skal allikevel være så kort som mulig.

At den faller fort er den beste indikasjonen på at du er i veldig god form. Hjerte slår ut mye blod pr slag. Hjertemuskelen er sterk. Det betyr også at du da må ta i mer for å få opp pulsen igjen.

Fort opp og seint ned i puls = dårlig kondisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det med intervall stemmer nok ikke. Destor fortere og lavere den faller, desto bedre effekt har du av intervalltreningen. Innhentingen skal allikevel være så kort som mulig.

At den faller fort er den beste indikasjonen på at du er i veldig god form. Hjerte slår ut mye blod pr slag. Hjertemuskelen er sterk. Det betyr også at du da må ta i mer for å få opp pulsen igjen.

Fort opp og seint ned i puls = dårlig kondisjon.

På mitt treningssenter sier de at under 4x4 intervall, så skal også hvilkeperiodene være såpass aktive at man ikke skal under 70%. Mener du at dette ikke stemmer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med intervall stemmer nok ikke. Destor fortere og lavere den faller, desto bedre effekt har du av intervalltreningen. Innhentingen skal allikevel være så kort som mulig.

At den faller fort er den beste indikasjonen på at du er i veldig god form. Hjerte slår ut mye blod pr slag. Hjertemuskelen er sterk. Det betyr også at du da må ta i mer for å få opp pulsen igjen.

Fort opp og seint ned i puls = dårlig kondisjon.

Hva med sent opp og sent ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...