Gå til innhold

feber

Gjest enslig bekymret mor

Anbefalte innlegg

Gjest enslig bekymret mor

var på legevakten med min sønn på 9 år igår da han hadde høy feber og rød flekkete på hele kroppen,og hadde problemer med og gå....fikk beskjed om og gi han ibux og parasett......i kveld k.20.10 var feberen 40.1..ga han febernedsettene en parasett og 1 ibux nå målte jeg den igjen kl..20.44 og da var den 40..........hvortid bør jeg kontakte event..sykebil......enslig mor som er bekymret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Niccola

Beklager, det står jo at han hadde problemer med å gå.

Han må få i seg væske, gjerne farris og/eller eplejuice.

God bedring til gutten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring legevakta dersom du er bekymret, de svarer ofte godt på spørsmål, har jeg erfart. Feberen burde ha gått mer ned etter dose med både Paracet og Ibux, så jeg ville ringt og hørt.

Kle av ungen og få i væske, slik en annen her også sier.

Saftis er fint for små barn når de har feber. Funker på store barn også, det kan være godt med noe som er avkjølende og som inneholder både væske og sukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk temperaturen en gang til. Hvis det var vanlige svelgetabletter han fikk, så tar det ofte 45-60 min. før de virker. La han ligge i bare boxeren, og avkjøl ham med kald, våt klut.

Får han i seg drikke? Det er svært viktig!

Hva sa de på legevakta til flekkene? Er det varmeutslett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...