Gå til innhold

Veldig hissig 1 1/2-åring!!

Anbefalte innlegg

Gjest Sinnaguttten

Lille gutten min på ett og et halvt år,har siste par uker blitt utrolig sint,hissig og frustrert..Den minste ting kan han legge seg ned å hyle for,og humøret veksler fra knallblid et sekund,til sur og fornærmet neste.Han er frisk og i farta,og kan ikke se det er noe spesielt som plager ham.Er en veldig,veldig gladgutt til vanlig,og mye blid nå også.Men merker stor forskjell fra tidligerere...Regner med dette er normalt for alderen....??

Må bare høre med dere kloke dol-brukere,om dere har erfart dette samme med deres barn?

Tenker med skrekk og gru på toårs-trassen,når han allerede nå viser så sterkt temperement...

Men har jo hørt det er positvt med barn som vet hva de vil..he-he..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/343283-veldig-hissig-1-12-%C3%A5ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

tror det er vanlig at de begynner rundt den alderene ja.. Min sønn var også sånn. Selv om han var liten, så bar vi han på rommet så han fikk hyle fra seg der ved raserianfall, for sånn oppførsel ville vi vise fra starten av at ikke er akseptert. Da skjedde det ikke så ofte, så ble han seg selv igjen, også har han hatt noen perioder selvfølgelig.. Men ikke noe spesiell trass-alder vil jeg si. Han er nå 4,5 år.

Når han ble fornærmet og sur lot vi han bare være/overså oppførselen, så lenge han ikke kasta ting eller gikk amok, da var det inn på rommet igjen. Hvis han hylte lenge gikk jeg inn etter først fem min. og sa han kunne komme ut hvis han ga seg, virket ikke det ventet jeg 10 min. Kjefta ikke, men snakket med normal stemme. Spurte hva det var men fikk aldri noe vettu svar. :o) Tror det bare er sånn og at de trenger å få det ut rett og slett.. han kom alltid tuslende ut i stua når anfallet var feridg, da like blid som før eller så kom han bort og ville ha kos..

Det er absolutt normalt. Svært mange av de snusfornuftige, veltilpassede barna man treffer, har vært gjennom en kortere eller lengre periode med trassanfall en eller annen gang mellom 1 1/2 og 4 år.

For mange blir det bedre når de blir flinkere til å uttrykke seg med ord. Dvs. de kan fortsatt være svært viljesterke, men det blir mindre hyling.

Gjest Niccola

Kan hende han strever med kommunikasjon, at han ikke får sagt/formidlet det han vil. Trassalder er et begrep jeg ikke helt har fått taket på. Mulig fordi mine ikke har hatt noen distinkt "trassalder", selv om de selvsagt har hatt sine "greier" som de blir sinte for.

Annonse

Guttungen vår har ikke hatt det jeg vil kall trassalder, men da han begynte i barnehagen, og sluttet med soving på dagtid (3,5 år) hadde han en periode med sutring/sinne når han kom fra barnehagen. Tror det kun handlet om at han var sliten. Får han nok søvn?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...