Liliaceae Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Anledningen er et nabotreff, og jeg trenger noen gode enkle tapasretter som kan lages på forhånd og som både voksne og barn liker. Fingermat, er praktisk og enkelt for barna, som ikke har tid til å sette seg ned så lenge. Tenkte å ha ris og en fyldig salat til. Lurte litt på sånne fylte lomper/lefser, men hva er det jeg skal ha inni de? Også trenger jeg selvsagt noen flere ting å servere.. Hvor mange forskjellige tapasretter er vanlig å tilby? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjerringskinn Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Hvor mange retter er jo litt avhengig av hvor mange som kommer. Jeg ville droppet ris, for det er ikke noe typisk tapastilbehør. Lefser kan fylles med Philadelphia og spekeskinke eller røkelaks. Kjøttboller, gjerne i tomatsaus Ovnsstekte potetbåter Focacciabrød, gjerne med soltørkede tomater og oliven Aioli Kylingklubber Innbakte pølseskiver(rull butterdeig rundt grillpølser, skjær i skiver og stek i ovnen, poppis hos ungene) Marinert scampi Marinerte champignoner Kyllingspyd Potetsalat 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 22. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2010 Trenger oppskrifter hvis du har, for jeg har aldri laget noe av dette før. Ellers blir vi rundt 13 personer med store og små. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 22. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2010 Hvor mange retter er jo litt avhengig av hvor mange som kommer. Jeg ville droppet ris, for det er ikke noe typisk tapastilbehør. Lefser kan fylles med Philadelphia og spekeskinke eller røkelaks. Kjøttboller, gjerne i tomatsaus Ovnsstekte potetbåter Focacciabrød, gjerne med soltørkede tomater og oliven Aioli Kylingklubber Innbakte pølseskiver(rull butterdeig rundt grillpølser, skjær i skiver og stek i ovnen, poppis hos ungene) Marinert scampi Marinerte champignoner Kyllingspyd Potetsalat Ser at jeg svarte meg selv, hi-hi.... Dette var jo ment til deg da: ''Trenger oppskrifter hvis du har, for jeg har aldri laget noe av dette før. Ellers blir vi rundt 13 personer med store og små.'' 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Trenger oppskrifter hvis du har, for jeg har aldri laget noe av dette før. Ellers blir vi rundt 13 personer med store og små. Sist jeg hadde fest med 14 stk. så lagde jeg småretter. Hadde potetsalat rucola/tamat/rødløk/hvitløkspepper/olivenoljesalat pestopasta (kald) det er pastapenne med pesto blanda med litt oljvenolje og cherrytomater lefseruller med salami eller spekeskinke, philadelpiaost, rucola og purreløk Kyllingvinger Scampi stekt i hvitløk, chili og olje scampiruller - rå scampi med litt hvitløk og chili, rulles inn i spekeskinke fylt med ost, festes med tannpirker, steker i 10-15 min. kan lages i forkant, og settes i ovnen rett før gjestene kommer. lasagne parmaskinke og mancego-ost vanlig grønn salat baguetter kjøttboller i tomat saus. bruker finhakka tomater med basilikum og hvitløk, tilsetter litt tomatpure/sukker, og krydder etter smak. Godt med basilikumblader på toppeen. Fetaost, cherrytomat, kalde kjøttboller eller kalde scampi, agurk - spyd. Delte trepiller i tre. Hadde også olivenglass, bananpepper (gul chili) og jalaneos og salsa og rømme i boller ved siden av. Både pestosalat kjøttbollespyd har jeg hatt med i barnehagen og det var vært veldig poppis blandt barna. Du kan også lage blekksprutpølser - sønnen min elsker det! Del grillpølse i to - så skjerer du halve pølsa i fire så den får fire "armer". stekes med armene spredt, så vil de rulle seg inn og se ut som blekksprut. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 23. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2010 Sist jeg hadde fest med 14 stk. så lagde jeg småretter. Hadde potetsalat rucola/tamat/rødløk/hvitløkspepper/olivenoljesalat pestopasta (kald) det er pastapenne med pesto blanda med litt oljvenolje og cherrytomater lefseruller med salami eller spekeskinke, philadelpiaost, rucola og purreløk Kyllingvinger Scampi stekt i hvitløk, chili og olje scampiruller - rå scampi med litt hvitløk og chili, rulles inn i spekeskinke fylt med ost, festes med tannpirker, steker i 10-15 min. kan lages i forkant, og settes i ovnen rett før gjestene kommer. lasagne parmaskinke og mancego-ost vanlig grønn salat baguetter kjøttboller i tomat saus. bruker finhakka tomater med basilikum og hvitløk, tilsetter litt tomatpure/sukker, og krydder etter smak. Godt med basilikumblader på toppeen. Fetaost, cherrytomat, kalde kjøttboller eller kalde scampi, agurk - spyd. Delte trepiller i tre. Hadde også olivenglass, bananpepper (gul chili) og jalaneos og salsa og rømme i boller ved siden av. Både pestosalat kjøttbollespyd har jeg hatt med i barnehagen og det var vært veldig poppis blandt barna. Du kan også lage blekksprutpølser - sønnen min elsker det! Del grillpølse i to - så skjerer du halve pølsa i fire så den får fire "armer". stekes med armene spredt, så vil de rulle seg inn og se ut som blekksprut. ) Nam nam, her var det mye godt. Takk for mange gode tips! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Sist jeg hadde fest med 14 stk. så lagde jeg småretter. Hadde potetsalat rucola/tamat/rødløk/hvitløkspepper/olivenoljesalat pestopasta (kald) det er pastapenne med pesto blanda med litt oljvenolje og cherrytomater lefseruller med salami eller spekeskinke, philadelpiaost, rucola og purreløk Kyllingvinger Scampi stekt i hvitløk, chili og olje scampiruller - rå scampi med litt hvitløk og chili, rulles inn i spekeskinke fylt med ost, festes med tannpirker, steker i 10-15 min. kan lages i forkant, og settes i ovnen rett før gjestene kommer. lasagne parmaskinke og mancego-ost vanlig grønn salat baguetter kjøttboller i tomat saus. bruker finhakka tomater med basilikum og hvitløk, tilsetter litt tomatpure/sukker, og krydder etter smak. Godt med basilikumblader på toppeen. Fetaost, cherrytomat, kalde kjøttboller eller kalde scampi, agurk - spyd. Delte trepiller i tre. Hadde også olivenglass, bananpepper (gul chili) og jalaneos og salsa og rømme i boller ved siden av. Både pestosalat kjøttbollespyd har jeg hatt med i barnehagen og det var vært veldig poppis blandt barna. Du kan også lage blekksprutpølser - sønnen min elsker det! Del grillpølse i to - så skjerer du halve pølsa i fire så den får fire "armer". stekes med armene spredt, så vil de rulle seg inn og se ut som blekksprut. ) Nam ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Nam nam, her var det mye godt. Takk for mange gode tips! Glemte fylte champinjonger med hvitløksost (Tine), kan nruke krydderost også, hvis du synes det blir mye hvitløk Jeg ELSKER hvitløk nemlig.. Surr baconskive eller spekeskine rundt og stek i ovnen. Du ser når de er feridge. nam nam.. Kan serververes varme og kalde, de kan også varmes opp igjen etter de er stekt. Eggerøre kan du også ha. De barna jeg kjenner synes det er veldig godt i hvert fall.. Sett det går unna i barnehagen også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.