Gå til innhold

Synestest på 9-åring

janeymor

Anbefalte innlegg

Jeg har en sønn på 9 år som jeg vil få tatt en synstest på. Hvordan går man frem? Tar kontakt med fastlegen som henviser videre eller holder det å oppsøke feks Brilleland? (de har vel optikere der...?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanlig synstest tar man hos en vanlig optiker. :o) Man bestiller time først for sikkerhets skyld, det er ikke alltid de har tid om man bare stikker innom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig synstest tar man hos en vanlig optiker. :o) Man bestiller time først for sikkerhets skyld, det er ikke alltid de har tid om man bare stikker innom.

Og hvor finner jeg dem...? Feks på Brilleland...?

Hilsen grønn på området ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooops..

Jeg visste ikke at jeg var SÅ grønn :)

Da ringer jeg Brilleland i morgen.

Nå har vi prøvd ut Brilleland, Specsavers og Interoptik. Servicen, utstyret/maskinene og grundigheten var _langt bedre_ hos Interoptik, enn hos de andre to kjedene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ooops..

Jeg visste ikke at jeg var SÅ grønn :)

Da ringer jeg Brilleland i morgen.

Jeg har også dårlig erfaring med brilleland, og anbefaler interoptikk dersom du har mulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brille-snile

Du kan få tatt synsprøve hos optiker.

Jeg vil anbefale deg å gå et annet sted enn Brilleland. Der har optikerne det som regel alt for travelt.

Si at det gjelder et barn på ni år, og gjerne litt mer hva problemene består i når du bestiller time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brille-snile

Jeg har også dårlig erfaring med brilleland, og anbefaler interoptikk dersom du har mulighet.

Hvilken kjede som er best kommer mye an på de aktuelle butikkene man går til.

Brilleland er ofte problemer med uansett hvor man går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...