Gjest mammen Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Vil hydrocortison alltid ta bort eksem? Hvor lang tid tar det før ekesemen da er helt borte? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Dersom eksemet ikke er forårsaket av mikrober vil det det. Kortison bør uansett ikke brukes over lang tid, etterom det gjør huden tynn og sårbar. Hvis du ikke ser klar bedring etter en ukes tid tror jeg jeg ville fått en lege til å se på det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mammen Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Dersom eksemet ikke er forårsaket av mikrober vil det det. Kortison bør uansett ikke brukes over lang tid, etterom det gjør huden tynn og sårbar. Hvis du ikke ser klar bedring etter en ukes tid tror jeg jeg ville fått en lege til å se på det. Takk for svar. Vet du om det tar lenger tid å få bort eksemet med hydrocortisonet om en har gått med eksemen lenge? Vil prikkene bli mørkere etterhvert om en går med det lenge? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Har atopisk eksem selv Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Nei definitivt ikke. Dersom hydrokortison ikke har fjernet eksemet etter en uke bør du gå til lege og få en sterkere kortisonsalve/ krem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Takk for svar. Vet du om det tar lenger tid å få bort eksemet med hydrocortisonet om en har gått med eksemen lenge? Vil prikkene bli mørkere etterhvert om en går med det lenge? Her er jeg usikker dessverre. Håper du får hjelp av legen din! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusi Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Min erfaring er at hydrokortison vil hjelpe på eksemet. Du smører hydrokortison kun der det er eksem, lar dette trekke godt inn i huden (10 minutter) før du smører med en parfymefri fuktighetskrem. Kortisonen er en medisin som hjelper, men forebyggende behandling med fuktighetskrem er alltid bra. Det er ikke farlig å bruke for mye kortison. Det er mye verre at folk med eksem går rundt med åpne sår. Da kan de lettere få bakterier inn i blodbanen, og det er mye farligere enn den tynne huden det snakkes om. Forøvrig blir huden misfarget hvis det kommer sol på kortisonen, så på solrike dager brukes denne om kvelden. Vi bruker Apobase fuktighetskrem. Den er rimelig og parfymefri. Du får sikkert mange tips om alle mulige svindyre produkter som har hjulpet både den ene og den andre. Hvilket produkt du velger er en smakssak. Selv om de er parfymefrie lukter kremene forskjellig. Jeg liker ikke lukten av Decubal, men mannen min liker den. Med den tørre lufta vi har nå blir nesten alle tørre i huden. Noen tåler det mindre enn andre. Hvis barnet har mye eksem er det riktig med et legebesøk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.