Gå til innhold

Naboen skremmer barnet

Gjest lei og oppgitt

Anbefalte innlegg

Gjest lei og oppgitt

Barnet vårt er blitt redd for å legge seg om kvelden. Naboen spiller dataspill og vi hører skytelydene gjennom veggen, i tillegg at vedkommende banner og slår i veggen. Vet ikke hva vi skal gjøre, det er bare det rommet som egner seg som barnerom. Dessuten irriterende at naboen ikke kan ta hensyn. Hvem voksne folk er det som driver på den måten? Jeg tør jo ikke gå og snakke med en med et sånt temperament. Hva ville du gjort? Det er ikke lytt her vi bor, vi hører ikke et pip fra naboen på andre sida, så det må være utrolig høy lyd der inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må starte med å snakke med naboen om dette på en ryddig måte. Hvis du ikke sier noe, så er det ikke gitt at han engang skjønner at han forstyrrer noen .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen har dessverre lov å bråke så mye han vil fra klokka sju om morgenen og til enten 10 eller 11 om kvelden.

Her i blokka er vi plaget av at noen stadig vekk pusser opp og borrer i betong, det er et mareritt å høre på fra morgen til kveld i de periodene de holder på. Betongborring går fra den ene enden av blokka til den andre og det er over 100 leiligheter her så det skjer ganske ofte. Nytt bad og nytt kjøkken er det stadig noen som kjøper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lei og oppgitt

Du må starte med å snakke med naboen om dette på en ryddig måte. Hvis du ikke sier noe, så er det ikke gitt at han engang skjønner at han forstyrrer noen .

Hm, ja får kanskje si fra hvis jeg treffer på naboen. Jeg ringer ikke på til en som er så rasende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, ja får kanskje si fra hvis jeg treffer på naboen. Jeg ringer ikke på til en som er så rasende.

Skjønner ikke helt hvorfor du tar for gitt at han er så rasende? Overengasjerte folk er ikke alltid sinte på andre mennesker :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Naboen har dessverre lov å bråke så mye han vil fra klokka sju om morgenen og til enten 10 eller 11 om kvelden.

Her i blokka er vi plaget av at noen stadig vekk pusser opp og borrer i betong, det er et mareritt å høre på fra morgen til kveld i de periodene de holder på. Betongborring går fra den ene enden av blokka til den andre og det er over 100 leiligheter her så det skjer ganske ofte. Nytt bad og nytt kjøkken er det stadig noen som kjøper.

''Naboen har dessverre lov å bråke så mye han vil fra klokka sju om morgenen og til enten 10 eller 11 om kvelden.

'

Det stemmer ikke helt. Det skal utvises rimelig hensyn til omgivelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han hisser seg opp når han spiller dataspill betyr bare at han er engasjert i det han holder på med. Han kan være en pusekatt utenfor spillerommet likevel :o)

Ta en snakk med han du, han er sikkert ikke klar over at han plager noen.

Mannen her i huset spiller med headset, og har etterhvert lært seg å tøyle det verste temperamentet underveis :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Det bør du aldri gjøre! Å ringe politiet er mye tryggere!

Ser at noen ikke anbefaler det, men de vet ikke hvor stein gale noen naboer kan være...!

Be safe, call the police;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lei og oppgitt

Ser at noen ikke anbefaler det, men de vet ikke hvor stein gale noen naboer kan være...!

Jeg kjenner igjen vanlig engasjement. Mannen min kan hisse seg opp når han ser fotball, men dette bråket blir han også sjokkert over. Det er ekstremt å holde på slik å kjefte og smelle så høylydt hvert femte minutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Naboen har dessverre lov å bråke så mye han vil fra klokka sju om morgenen og til enten 10 eller 11 om kvelden.

'

Det stemmer ikke helt. Det skal utvises rimelig hensyn til omgivelsene.

Jeg synes det kommer helt an på borettslaget, jeg har bodd i tre forskjellige og det har vært stor forskjell på hva som kunne klages på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ringe politiet uten å ha snakket med naboen er vel en smule dramatisk, forutsatt at trådstarter VET at han kan være farlig.

Min 18-åring spiller Warhammer med kompiser på nett (via mikrofon og høytaler), og det høres grusomt ut!!! Jeg ber han dempe seg, men engasjementet tar overhånd. Har sagt fra til naboene om at de må gi beskjed om de plages (og at det ikke er sexorgier her; "JEG KOMMER,JEG KOMMER", "JAAAA" o.l., hehe).

Når han ikke spiller er han en usedvanlig høflig, respektfull, omsorgsfull og medgjørlig tenåring. Sier ikke dette gjelder alle, men anbefaler deg å snakke med naboen i første omgang.

Dere kan ikke ha det slik, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du ikke engang har nevnt det for naboen, er det ganske drøyt å kalle ham hensynsløs - han vet kanskje ikke om at dere hører ham, engang. Og selv om man banner høyt og blir engasjert når man spiller spill, betyr ikke det at man er voldelig som sådan.

Jeg lever meg enormt inn i spillsituasjoner selv, jeg - men jeg finnes altså ikke voldelig.

Det eneste reale er å nevne dette på en høflig måte til naboen. Hvis han ikke responderer på det, får dere vurdere å ta det videre til evt borettslagsstyre eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

''Å ringe politiet er mye tryggere!''

Du mener vel ikke alvorlig at man skal ringe politiet fordi naboen er høyrøstet og slår i veggen når han spiller dataspill?

*rister på hodet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom dere aldri har gitt uttrykk for at dere hører ham og han aldri hører lyder fra dere eller fra andre naboer som ligger inntil hans leilighet så er det jo ikke sikkert han har noen anelse om at dere hører ham heller.

Ring på til ham en dag det er rolig og han ikke spiller og forklar at dere har et lite barn som ligger vegg-i-vegg med der han spiller og at barnet våkner av skytelydene og bankingen i veggen. Han går neppe i strupen på deg av den grunn. :o) Kanskje han kan flytte pc'n sin til et annet rom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

''Å ringe politiet er mye tryggere!''

Du mener vel ikke alvorlig at man skal ringe politiet fordi naboen er høyrøstet og slår i veggen når han spiller dataspill?

*rister på hodet*

JO!

En nabo ble drept fordi han ville roe ned situasjonen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

JO!

''En nabo ble drept fordi han ville roe ned situasjonen....''

Dermed bør alle andre heller ringe politiet enn å snakke med folk? Virker en smule overdrevet, spør du meg. Evt. får man oppbemanne politiet et par hundre prosent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''En nabo ble drept fordi han ville roe ned situasjonen....''

Dermed bør alle andre heller ringe politiet enn å snakke med folk? Virker en smule overdrevet, spør du meg. Evt. får man oppbemanne politiet et par hundre prosent.

''Dermed bør alle andre heller ringe politiet enn å snakke med folk? Virker en smule overdrevet, spør du meg. Evt. får man oppbemanne politiet et par hundre prosent.''

LOL:-) Enig. Det får være måte på hysteri og amerikanske tilstander:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JO!

Skjerp deg da. Hvis ingen skal gjøre noe som noen har dødd av en eller annen gang står verden stille. De aller færreste dauer av å be naboen pent om han kan roe ned dataspillingen litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjerp deg da. Hvis ingen skal gjøre noe som noen har dødd av en eller annen gang står verden stille. De aller færreste dauer av å be naboen pent om han kan roe ned dataspillingen litt.

Kanskje naboen dør?

*deltar*

;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...