Gå til innhold

navn, hva syns du?

Gjest vanskelig dette

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Synes ikke det gjør noe; vel er det bare en bokstav som skiller, men tonefallet på uttalen er jo forskjellig... (Dersom man uttaler Lea slik jeg ville gjort vel å merke ;) ) Kan jo slenge på en h (Leah) for syns skyld også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det viktigste av alt: du må selvsagt velge et navn som du synes er det vakreste du kan gi barnet ditt :)

Synes ikke Lena og Lea er for like - selvom det bare er en bokstav som er forskjellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg synes det er helt greit. Som flere av de andre også sier så er det, også for meg, to helt forskjellige navn selv om det bare er en bokstav som skiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fått mange kloke svar, men støtter meg til dem likevel!

1) Lea er et nydelig navn og helt ulikt Lena i uttale og opphav.

2) Det viktigste er at du / dere velger det navnet som klinger best og passer best på det lille mirakelet.

3) Dessuten er det ikke uvanlig å "oppkalle" barn etter et kjært familiemedlem, enten det er samme navn, samme forbokstav eller navnelikhet.

Velg navnet du / dere føler for, det blir helt sikkert perfekt til den nye verdensborgeren :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når du ser hvor mange pappaer som glatt kaller sønnen sin det samme som seg selv (altså identiske navn), som igjen er det samme som farfaren, oldefaren etc så burde det heller ikke være noe problem om du faktisk ga barnet ditt helt det samme navn som deg selv. Nå synes jeg oppkalling med helt identiske navn uten å hoppe over en generasjon er kjedelig og lett fører til rot og misforståelser, men det er meg da... Navnet du evt gir din datter blir noe helt annet enn ditt eget, og det går helt fint, synes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vanskelig dette

Når du ser hvor mange pappaer som glatt kaller sønnen sin det samme som seg selv (altså identiske navn), som igjen er det samme som farfaren, oldefaren etc så burde det heller ikke være noe problem om du faktisk ga barnet ditt helt det samme navn som deg selv. Nå synes jeg oppkalling med helt identiske navn uten å hoppe over en generasjon er kjedelig og lett fører til rot og misforståelser, men det er meg da... Navnet du evt gir din datter blir noe helt annet enn ditt eget, og det går helt fint, synes

Jeg syns også det er tullete når mor og datter, eller far og sønn har samme navn. Derfor er jeg usikker på dette med Lea og Lena. Det er toforskjellige navn, men slik jeg uttaler de klinger de ganske likt.

Jaja, vi får se hva det blir til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Jeg synes ikke det er teit i det hele tatt.

Lena og Lea er to helt forskjellige navn i mine ører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...