Gjest livredd uten nick i dag Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Sukk.. Vinterferien var sårt etterlengtet, og i dag tok mor og 3 barn turen til den lille skibakken på stedet her... Mellomste på 8 har kjørt i 3 år, og er stødig som fjell. Hun takler alle heisene, og vil gjerne være alene der, men det får hun ikke... Heldigvis. Jeg skulle ta ankeret før henne, slik at jeg kunne kjøre ned til henne om noe skjer. Men div. krøll i køen førte til at dattera kjørte før meg, og jeg satt på 3.ankeret bak henne. Jeg så at hun satt ved siden av en person, og tenkte umiddelbart: Håper det går bra! For hun liker best å ta ankeret alene... Midt oppi bakken skulle plutselig den andre personen gå av, og drog likegodt med seg dattera mi, slik at hun ble hengende etter ankeret. Hun hadde avtagbar hette på jakka, men da hetta slapp taket, hengte ankeret seg av en eller annen grunn seg opp i buksa henens. Hun lå vel på ryggen oppover lia i 600 meter. Det ene skiet etter det andre datt av... Og der stod jeg, etter henne, og fikk ikke gjort en jæ... ting. til slutt så jeg at det var en nødstopp på en mast, og hoppa av der, og fikk stoppa heisen. Da løp heldigvis de på ankeret bak henne oppover til henne. Jeg var som paralysert. Dette er det desidert verste jeg har vært med på! Å stå der, i heisen, og se på at dattera di blir dratt oppover bakken, og ikke vite om hun henger fast i hjelpem/brillene, hetta... Fy fader. Unner ingen å oppleve det samme!! Moralen er: Bruk ALDRI jakker med faste hetter på!! De er livsfarlige!!!!!!!!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Huff, for en fæl opplevelse :-((((( Jeg føler meg aldri helt trygg når ungene tar skiheisen alene jeg heller :-( Hvordan gikk det med datteren din? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Huttetu! Det var bra dere slapp med skrekken! Hva for slags idiot er det som kjører skiheis sammen med en så liten unge for så å hoppe av midtveis?? Det er jammen meg vanskelig nok å kjøre T-krok sammen når høydeforskjellen er så stor om man ikke skal drive sånn akrobatikk i tillegg! Vi kjører også masse i forskjellige skiheiser men har heldigvis ikke opplevd noe sånt sjøl. En annen ting som er farlig i skitrekk er å kjøre med selene på skibuksa hengende løst nedenfor rumpa, obsertverte en sånn ulykke en gang. En annen gang så jeg en far og sønn i T-kroken, faren klarte å ramle oppå sønnen så sønnen brakk beinet. Det viste seg etterpå at faren bare hadde tatt skitrekk noen få ganger tidligere. (stolheisen sto akkurat da) Jeg tror man enten bør sende ungene aleine, sammen med en unge på samme størrelse eller sammen med en voksen som er veldig god på ski... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Huttetu! Det var bra dere slapp med skrekken! Hva for slags idiot er det som kjører skiheis sammen med en så liten unge for så å hoppe av midtveis?? Det er jammen meg vanskelig nok å kjøre T-krok sammen når høydeforskjellen er så stor om man ikke skal drive sånn akrobatikk i tillegg! Vi kjører også masse i forskjellige skiheiser men har heldigvis ikke opplevd noe sånt sjøl. En annen ting som er farlig i skitrekk er å kjøre med selene på skibuksa hengende løst nedenfor rumpa, obsertverte en sånn ulykke en gang. En annen gang så jeg en far og sønn i T-kroken, faren klarte å ramle oppå sønnen så sønnen brakk beinet. Det viste seg etterpå at faren bare hadde tatt skitrekk noen få ganger tidligere. (stolheisen sto akkurat da) Jeg tror man enten bør sende ungene aleine, sammen med en unge på samme størrelse eller sammen med en voksen som er veldig god på ski... ''Hva for slags idiot er det som kjører skiheis sammen med en så liten unge for så å hoppe av midtveis?? '' Det samme tenkte jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 ''Hva for slags idiot er det som kjører skiheis sammen med en så liten unge for så å hoppe av midtveis?? '' Det samme tenkte jeg. Jeg også 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest livredd uten nick i dag Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Huff, for en fæl opplevelse :-((((( Jeg føler meg aldri helt trygg når ungene tar skiheisen alene jeg heller :-( Hvordan gikk det med datteren din? Joda, dattera har det fint, ho!! Ho hadde heldigvis ryggplate under jakka, og har ingen blåmerker/skrubbsår. Ho vil ikke snakke om det hele, men sa at han som satt på med henne, hadde vært snill, og hjulpet henne på heisen... Nå har vi snakka om at ho skal kjøre alene, eller på kneet med meg heretter. Aller helst bør ho kjøre skålheisen, for den går noe treigere, og ho er mer sikker, liksom. Den som har det verst, er nok meg... Jeg tenker jo på alt som kunne skjedd, hvis det hadde gått virkelig galt, osv. Så må innrømme at jeg feller noen tårer u smug her nå... Det som er helt sikkert, er at i morgen skal vi IKKE i slalomen... Da skal vi på pilking... :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Joda, dattera har det fint, ho!! Ho hadde heldigvis ryggplate under jakka, og har ingen blåmerker/skrubbsår. Ho vil ikke snakke om det hele, men sa at han som satt på med henne, hadde vært snill, og hjulpet henne på heisen... Nå har vi snakka om at ho skal kjøre alene, eller på kneet med meg heretter. Aller helst bør ho kjøre skålheisen, for den går noe treigere, og ho er mer sikker, liksom. Den som har det verst, er nok meg... Jeg tenker jo på alt som kunne skjedd, hvis det hadde gått virkelig galt, osv. Så må innrømme at jeg feller noen tårer u smug her nå... Det som er helt sikkert, er at i morgen skal vi IKKE i slalomen... Da skal vi på pilking... :-) Pilking? Tenk om dere blir de første som får en stor hai på kroken! ;-) Godt det gikk bra tidligere i dag! Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest livredd uten nick i dag Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Pilking? Tenk om dere blir de første som får en stor hai på kroken! ;-) Godt det gikk bra tidligere i dag! Med vennlig hilsen ''Tenk om dere blir de første som får en stor hai på kroken! ;-)'' Det blir ihvertfall ikke på T-kroken, det da:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Huttetu! Det var bra dere slapp med skrekken! Hva for slags idiot er det som kjører skiheis sammen med en så liten unge for så å hoppe av midtveis?? Det er jammen meg vanskelig nok å kjøre T-krok sammen når høydeforskjellen er så stor om man ikke skal drive sånn akrobatikk i tillegg! Vi kjører også masse i forskjellige skiheiser men har heldigvis ikke opplevd noe sånt sjøl. En annen ting som er farlig i skitrekk er å kjøre med selene på skibuksa hengende løst nedenfor rumpa, obsertverte en sånn ulykke en gang. En annen gang så jeg en far og sønn i T-kroken, faren klarte å ramle oppå sønnen så sønnen brakk beinet. Det viste seg etterpå at faren bare hadde tatt skitrekk noen få ganger tidligere. (stolheisen sto akkurat da) Jeg tror man enten bør sende ungene aleine, sammen med en unge på samme størrelse eller sammen med en voksen som er veldig god på ski... ''Hva for slags idiot er det som kjører skiheis sammen med en så liten unge for så å hoppe av midtveis?? '' Det lurer jeg også på. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 ''Hva for slags idiot er det som kjører skiheis sammen med en så liten unge for så å hoppe av midtveis?? '' Det lurer jeg også på. mvh Det tenkte jeg på også - utrolig tankeløst og ikke minst farlig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Uff for en start på ferien. Og hvem hopper av midt i trekket med en jentunge ved siden av seg? Så godt dere slapp med skrekken og at jenta hadde fornuftig utstyr. Fint at du forteller om det så tenker man litt mer over hva man kan gjøre for å unngå slike problemer. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Joda, dattera har det fint, ho!! Ho hadde heldigvis ryggplate under jakka, og har ingen blåmerker/skrubbsår. Ho vil ikke snakke om det hele, men sa at han som satt på med henne, hadde vært snill, og hjulpet henne på heisen... Nå har vi snakka om at ho skal kjøre alene, eller på kneet med meg heretter. Aller helst bør ho kjøre skålheisen, for den går noe treigere, og ho er mer sikker, liksom. Den som har det verst, er nok meg... Jeg tenker jo på alt som kunne skjedd, hvis det hadde gått virkelig galt, osv. Så må innrømme at jeg feller noen tårer u smug her nå... Det som er helt sikkert, er at i morgen skal vi IKKE i slalomen... Da skal vi på pilking... :-) Godt å høre at det går bra med henne Jeg tror nok ryggplaten ga henne bra beskyttelse, så flaks at hun hadde dette på seg! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Huff, for en fæl opplevelse, godt det gikk bra! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 ''Hva for slags idiot er det som kjører skiheis sammen med en så liten unge for så å hoppe av midtveis?? '' Det lurer jeg også på. mvh ''Hva for slags idiot er det som kjører skiheis sammen med en så liten unge for så å hoppe av midtveis?? Det lurer jeg også på. '' Ser mange her er enige om det, men jeg synes ikke det er så fryktelig rart. Det er jo ganske vanlig, særlig for ungdom, å forlate t-kroken midt i bakken, og det går jo bra om de står med en voksen. Ungdom eller andre uten erfaring med barn tenker kanskje ikke over at barn ikke takler det like bra. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Det tenkte jeg på også - utrolig tankeløst og ikke minst farlig. Helt enig. Det skaper lett farlige situasjoner at folk hopper av underveis, og det er helt unødvendig. Må man absolutt oppføre seg så ansvarsløst, får man i det minste kjøre alene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Helt enig. Det skaper lett farlige situasjoner at folk hopper av underveis, og det er helt unødvendig. Må man absolutt oppføre seg så ansvarsløst, får man i det minste kjøre alene. ''Helt enig. Det skaper lett farlige situasjoner at folk hopper av underveis, og det er helt unødvendig. Må man absolutt oppføre seg så ansvarsløst, får man i det minste kjøre alene. '' Stusser over at så mange reagerer på dette. I en del slalombakker, særlig de med et "kjedelig" område på toppen, er det jo helt vanlig at særlig ungdom forlater heisen før de er oppe. Det har de ofte også gjort når de tar heisen med meg. De bør selvfølgelig ta mer hensyn overfor barn, men jeg har en viss forståelse over at ikke alle tenker over det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 ''Helt enig. Det skaper lett farlige situasjoner at folk hopper av underveis, og det er helt unødvendig. Må man absolutt oppføre seg så ansvarsløst, får man i det minste kjøre alene. '' Stusser over at så mange reagerer på dette. I en del slalombakker, særlig de med et "kjedelig" område på toppen, er det jo helt vanlig at særlig ungdom forlater heisen før de er oppe. Det har de ofte også gjort når de tar heisen med meg. De bør selvfølgelig ta mer hensyn overfor barn, men jeg har en viss forståelse over at ikke alle tenker over det. Jeg har begrenset erfaring med moderne skiheiser, jeg så for meg en gammeldags T-krok i oppoverbakke. Og de har jeg selv hatt ubehagelige opplevelser med som barn. Er det flatt, blir det sikkert noe annet. Men det ER skummelt for mange barn å ta skiheis. Jeg var også den eldste som måtte klare seg selv en gang, og har opptil flere drøyt 40 år gamle flaue episoder i hukommelsen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Jeg har begrenset erfaring med moderne skiheiser, jeg så for meg en gammeldags T-krok i oppoverbakke. Og de har jeg selv hatt ubehagelige opplevelser med som barn. Er det flatt, blir det sikkert noe annet. Men det ER skummelt for mange barn å ta skiheis. Jeg var også den eldste som måtte klare seg selv en gang, og har opptil flere drøyt 40 år gamle flaue episoder i hukommelsen. ''Jeg har begrenset erfaring med moderne skiheiser, jeg så for meg en gammeldags T-krok i oppoverbakke. '' Ja, det er vel slik t-kroker fremdeles er, i hvertfall var det slike jeg tenkte på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 ''Helt enig. Det skaper lett farlige situasjoner at folk hopper av underveis, og det er helt unødvendig. Må man absolutt oppføre seg så ansvarsløst, får man i det minste kjøre alene. '' Stusser over at så mange reagerer på dette. I en del slalombakker, særlig de med et "kjedelig" område på toppen, er det jo helt vanlig at særlig ungdom forlater heisen før de er oppe. Det har de ofte også gjort når de tar heisen med meg. De bør selvfølgelig ta mer hensyn overfor barn, men jeg har en viss forståelse over at ikke alle tenker over det. Man skal da aldri forlate en heis underveis, står ikke det i "heisreglementet" da? Selvsagt følger ikke alle reglene, og det hender jeg ser noen hopper av underveis i heisen. Men de jeg har sett, har gjort det når de har kjørt sammen med en annen ungdom og har hoppet av sammen. Eller kjørt alene. Og det har aldri skjedd at det har gått utover andre mennesker. Man hopper da i så fall av på et passende sted, og "drar" ikke heisen med seg. Heisen (t-kroken) skal stå i ro, man skal da sørge for det! Ville aldri falt meg inn å hoppe av heisen hvis jeg stod sammen med et barn! Selv ikke som ungdom - men det finnes vel de som er ubetenksomme. Hadde den personen forstått hva som kunne ha skjedd for trådstarters barn da han hoppet av heisen, håper jeg da virkelig ikke han ville ha gjort det!! Når det er sagt, kunne det også vært litt mer skilting på stolpene som man kjører forbi med heisen, og ellers i skibakke-området ang. denne type scenarioer. Illustrasjoner og advarsler om hva som kan skje.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Man skal da aldri forlate en heis underveis, står ikke det i "heisreglementet" da? Selvsagt følger ikke alle reglene, og det hender jeg ser noen hopper av underveis i heisen. Men de jeg har sett, har gjort det når de har kjørt sammen med en annen ungdom og har hoppet av sammen. Eller kjørt alene. Og det har aldri skjedd at det har gått utover andre mennesker. Man hopper da i så fall av på et passende sted, og "drar" ikke heisen med seg. Heisen (t-kroken) skal stå i ro, man skal da sørge for det! Ville aldri falt meg inn å hoppe av heisen hvis jeg stod sammen med et barn! Selv ikke som ungdom - men det finnes vel de som er ubetenksomme. Hadde den personen forstått hva som kunne ha skjedd for trådstarters barn da han hoppet av heisen, håper jeg da virkelig ikke han ville ha gjort det!! Når det er sagt, kunne det også vært litt mer skilting på stolpene som man kjører forbi med heisen, og ellers i skibakke-området ang. denne type scenarioer. Illustrasjoner og advarsler om hva som kan skje.. ''Ville aldri falt meg inn å hoppe av heisen hvis jeg stod sammen med et barn! Selv ikke som ungdom - men det finnes vel de som er ubetenksomme. '' Det ville ikke jeg heller - heller ikek som ungdom, tror jeg. ''Hadde den personen forstått hva som kunne ha skjedd for trådstarters barn da han hoppet av heisen, håper jeg da virkelig ikke han ville ha gjort det!! '' Ja, det er vel rimelig å anta. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.