Gå til innhold

Bibelske navn

Gjest har blitt mamma igjen :o)

Anbefalte innlegg

Gjest -synes jeg

liker Esther. Vet mange ikke liker de stumme H ene,men ersonlig synes jeg

det ser penere ut med h enn uten. Datetren min heter Esther med H og -ho har ei venninne som heter Ester, begynner å bli populært igjen nå...

Esther betyr stjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 97
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

14

• ....AV

6

• Helmi

6

• Lillemus

5

Mest aktive i denne tråden

det ser penere ut med h enn uten. Datetren min heter Esther med H og -ho har ei venninne som heter Ester, begynner å bli populært igjen nå...

Esther betyr stjerne.

Akkurat når det gjelder Esther foretrekker jeg også med h for å unngå forveksling med den kjemiske forbindelsen ester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ser ut som en dyslektisk variant av Arsenal.''

Synes mer det ser ut som en eller annen kjemisk forbindelse, jeg, kanskje et giftstoff.

Du har rett :-) Arsenat er salt av arsensyre. Arsenikk er arsenoksid. Arsen er et grunnstoff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett :-) Arsenat er salt av arsensyre. Arsenikk er arsenoksid. Arsen er et grunnstoff.

...la meg tipp: Du er kjeminker? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

''Du har rett :-)''

Ah, deilig å ha dét av og til!

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så nært, men dog så fjernt...

(fysiker) :-)

;-)

Leste bare to "kjemiske svar" fra deg på rappen her. Og tenkte at man måtte være bevandret i fagområdet for å tenke at "Ester" er en kjemisk forbindelse og ikke et damenavn!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;-)

Leste bare to "kjemiske svar" fra deg på rappen her. Og tenkte at man måtte være bevandret i fagområdet for å tenke at "Ester" er en kjemisk forbindelse og ikke et damenavn!! :-)

Ja, man kan jo fort bli litt miljøskadd...

Dumt jeg ikke oppdaget disse kjemi-navnene før vi ga våre egne unger navn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat når det gjelder Esther foretrekker jeg også med h for å unngå forveksling med den kjemiske forbindelsen ester.

Estere - det er sånne som lukter frukt ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Estere - det er sånne som lukter frukt ikke sant?

Ja, mange estere lukter godt, og fruktlukten kommer fra estere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Ja, mange estere lukter godt, og fruktlukten kommer fra estere.

''Ja, mange estere lukter godt, og fruktlukten kommer fra estere''

Det må vel være fordi de spiser så mye frukt i Estland!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ja, mange estere lukter godt, og fruktlukten kommer fra estere''

Det må vel være fordi de spiser så mye frukt i Estland!

Jepp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -synes jeg

Ja, man kan jo fort bli litt miljøskadd...

Dumt jeg ikke oppdaget disse kjemi-navnene før vi ga våre egne unger navn :-)

hehe, -vi har diskutert om vi skal døpe den eventuelle båten vår for Polly -Esther...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest har blitt mamma igjen :o)

Esther betyr stjerne.

Ester med eller uten h er for meg noe av det gyseligste som finnes... Beklager, men det henger sikkert sammen med at jeg en gang kjente ei %$#%$&(//% dame med dette navnet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=har blitt mamma igjen :o)' timestamp='1267640968' post='4316059]

Ester med eller uten h er for meg noe av det gyseligste som finnes... Beklager, men det henger sikkert sammen med at jeg en gang kjente ei %$#%$&(//% dame med dette navnet...

Og jeg kjenner verdens skjønneste kvinne med Esther som andre fornavn. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wiggene

[quote name=har blitt mamma igjen :o)' timestamp='1267428736' post='4314709]

Alle fire sammen? ;-P

Jeg synes de var fine sammen, det ble litt kongelig schwung over hele greiene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg kjenner verdens skjønneste kvinne med Esther som andre fornavn. :o)

...og jeg kjenner en flott kvinne som heter Ester uten h! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -synes jeg

[quote name=har blitt mamma igjen :o)' timestamp='1267640968' post='4316059]

Ble litt fornærma jeg nå....om du forteller meg navnet ditt kan jeg si det samme om deg. Du blir ikke oppkalt herigården,nei...

-slemmingen...sånt sier man bare ikke om verdens vakreste lille blomst...som heter Esther.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt fornærma jeg nå....om du forteller meg navnet ditt kan jeg si det samme om deg. Du blir ikke oppkalt herigården,nei...

-slemmingen...sånt sier man bare ikke om verdens vakreste lille blomst...som heter Esther.

fatt mot - du er ikke den eneste som har fått 'dissa' navnet til ungen din i en tråd på dol! ;-)

jeg er fortsatt litt småsur på hun som gjorde det, men hun er ikke her lenger nå, så tralalal...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -synes jeg

fatt mot - du er ikke den eneste som har fått 'dissa' navnet til ungen din i en tråd på dol! ;-)

jeg er fortsatt litt småsur på hun som gjorde det, men hun er ikke her lenger nå, så tralalal...;-)

Fan til drittkjerring som ber oss om å fortelle om det fineste navnet vi vet...hadde vært greit nok om ho sa ho ikke likte det... men jeg vet nå bedre enn å "hjelpe " andre her i fremtiden.

Det er mye jeg ikke liker på Dol,men det går an å ordlegge seg uten å såre folk sine følelser. kjente selv ei gammel dame som het Ester jeg, ikke av de snilleste jeg visste om, men herregud, jeg kan jo ikke skjelle ut folk som bare har NAVNET... Håper ho forteller hva navnevalget blir...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...