Gå til innhold

Bibelske navn

Gjest har blitt mamma igjen :o)

Anbefalte innlegg

Fan til drittkjerring som ber oss om å fortelle om det fineste navnet vi vet...hadde vært greit nok om ho sa ho ikke likte det... men jeg vet nå bedre enn å "hjelpe " andre her i fremtiden.

Det er mye jeg ikke liker på Dol,men det går an å ordlegge seg uten å såre folk sine følelser. kjente selv ei gammel dame som het Ester jeg, ikke av de snilleste jeg visste om, men herregud, jeg kan jo ikke skjelle ut folk som bare har NAVNET... Håper ho forteller hva navnevalget blir...

I navnetråder må man nok dessverre bare være forberedt på at enkelte ikke liker navn som en har selv, eller som ens barn har, men i akkurat dette tilfellet så hadde du jo allerede sagt at datteren din heter Esther, og da synes jeg det var veldig ufint av trådstarter å si det hun sa. Det er flere av oss o tråden som allerede har nevnt navnet Est(h)er uten at hun har kommentert noe til oss, og så sier hun det til Esthers mor... :-( :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 97
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

14

• ....AV

6

• Helmi

6

• Lillemus

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest -synes jeg

I navnetråder må man nok dessverre bare være forberedt på at enkelte ikke liker navn som en har selv, eller som ens barn har, men i akkurat dette tilfellet så hadde du jo allerede sagt at datteren din heter Esther, og da synes jeg det var veldig ufint av trådstarter å si det hun sa. Det er flere av oss o tråden som allerede har nevnt navnet Est(h)er uten at hun har kommentert noe til oss, og så sier hun det til Esthers mor... :-( :-(

nemlig.-og i tilleg skal ho ha et BIBELSK navn på dattra si...kom ikke her å fortell meg at ho er KRISTEN også... -jævla hykler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt fornærma jeg nå....om du forteller meg navnet ditt kan jeg si det samme om deg. Du blir ikke oppkalt herigården,nei...

-slemmingen...sånt sier man bare ikke om verdens vakreste lille blomst...som heter Esther.

For alt jeg vet så kan det da tenkes at mange syns det samme om navnet mitt, jeg blir da ikke fornærmet av den grunn...

Ikke min feil at denne dama var /er fææææl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff, jeg fikk ikke med meg at hun hadde en datter som het det.... DET VAR IKKE MENINGEN Å VÆRE SLEM!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=har blitt mamma igjen :o)' timestamp='1267649557' post='4316139]

uff, jeg fikk ikke med meg at hun hadde en datter som het det.... DET VAR IKKE MENINGEN Å VÆRE SLEM!!!!!!!!!!!!

Vi får skylde på hormonene! ;-)

Og ellers er det vel ikke meg ddu skal unnskylde til...? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -synes jeg

[quote name=har blitt mamma igjen :o)' timestamp='1267649472' post='4316137]

For alt jeg vet så kan det da tenkes at mange syns det samme om navnet mitt, jeg blir da ikke fornærmet av den grunn...

Ikke min feil at denne dama var /er fææææl.

stakkars deg, leit at du må ta det ut på andre. For MEG er det sårt at du sier slikt. -men du mangler vel sosiale antenner-? Hva vet jeg. Du er ikke helt god...det er sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nemlig.-og i tilleg skal ho ha et BIBELSK navn på dattra si...kom ikke her å fortell meg at ho er KRISTEN også... -jævla hykler

Vet du, jeg fikk ikke med meg at du hadde en datter som het Esther... UNNSKYLD!!!!!!!! Da ville jeg aldri sagt det, selvsagt :-o(

Jeg så bare at du skrev Esther og det navnet forbinder jeg med en fæl dame. Er sikker på at jeg vile forandret oppfatning av navnet om jeg ble kjent med dattera di!! (men det får jeg vel ike lov til nå som jeg har driti på draget )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fatt mot - du er ikke den eneste som har fått 'dissa' navnet til ungen din i en tråd på dol! ;-)

jeg er fortsatt litt småsur på hun som gjorde det, men hun er ikke her lenger nå, så tralalal...;-)

Jeg vet det er - har vært i alle fall - dolbarn med navn som definitivt ikke er på min personlige 10-på-topp-liste for å si det mildt. :o) Men jeg unngår som oftest å påpeket at jeg synes et navn er grusomt eller fryktelig eller det verste navnet jeg vet. Men jeg kan godt si at det er navn jeg ikke liker eller synes er mindre pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stakkars deg, leit at du må ta det ut på andre. For MEG er det sårt at du sier slikt. -men du mangler vel sosiale antenner-? Hva vet jeg. Du er ikke helt god...det er sikkert.

Hjelpes...... trøste og bære.... hvos du tar deg SÅÅÅÅ innmari nær av dette så bør du kanskje skygge banen og ikke lese på nettet. les det andre svaret jeg nettopp skrev til deg.

Beklage så mye, igjen!

Jeg har både sosiale antenner og mye annet, men er kanskje ikke flink nok til å lese svara jeg får skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det er - har vært i alle fall - dolbarn med navn som definitivt ikke er på min personlige 10-på-topp-liste for å si det mildt. :o) Men jeg unngår som oftest å påpeket at jeg synes et navn er grusomt eller fryktelig eller det verste navnet jeg vet. Men jeg kan godt si at det er navn jeg ikke liker eller synes er mindre pent.

Ja, det er forskjell på hvordan man ser det:-) Hun som rakket ned på mitt barns navn tok den veldig langt (synes jeg) i å karakterisere hvor utrolig fæle alle barn med dette navnet var osv osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -synes jeg

[quote name=har blitt mamma igjen :o)' timestamp='1267649808' post='4316148]

Hjelpes...... trøste og bære.... hvos du tar deg SÅÅÅÅ innmari nær av dette så bør du kanskje skygge banen og ikke lese på nettet. les det andre svaret jeg nettopp skrev til deg.

Beklage så mye, igjen!

Jeg har både sosiale antenner og mye annet, men er kanskje ikke flink nok til å lese svara jeg får skikkelig.

Neida...tar meg ikke SÅÅÅÅÅ nær av det, men det er ikke gøy for de som skriver til deg for å gi deg gode tips ...om de får sånne svar... Synes du burde tenke deg om, hormoner eller ikke... Jeg ble så glad da jeg leste tråden din...-for da kunne jeg jo fortelle om MITT barn,sant...-som for meg er den søteste lille jenta i verden.

Venter barn selv, og leter etter navn... -så vi er i samme båt på en måte... men fra å si at man ikke liker navnet/ det er ikke aktuellt å bruke det....-til å gi det svaret du gav meg er det en liten forskjell.

Vet om mange utrolig stygge navn,jeg...men fra å tenke det inni hodet mitt til å si det til foreldrene.. vel. du må bare forstå at jeg ble fornærma, sånn er det bare... Tenk deg når du nå har funnet ut at du skal døpe jenta di for...la oss si Maria...-og noen sier det som du sa til meg, da lover jeg at hormonene koker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida...tar meg ikke SÅÅÅÅÅ nær av det, men det er ikke gøy for de som skriver til deg for å gi deg gode tips ...om de får sånne svar... Synes du burde tenke deg om, hormoner eller ikke... Jeg ble så glad da jeg leste tråden din...-for da kunne jeg jo fortelle om MITT barn,sant...-som for meg er den søteste lille jenta i verden.

Venter barn selv, og leter etter navn... -så vi er i samme båt på en måte... men fra å si at man ikke liker navnet/ det er ikke aktuellt å bruke det....-til å gi det svaret du gav meg er det en liten forskjell.

Vet om mange utrolig stygge navn,jeg...men fra å tenke det inni hodet mitt til å si det til foreldrene.. vel. du må bare forstå at jeg ble fornærma, sånn er det bare... Tenk deg når du nå har funnet ut at du skal døpe jenta di for...la oss si Maria...-og noen sier det som du sa til meg, da lover jeg at hormonene koker.

Jeg har overhodet INGEN problemer med å forstå at du ble fornærma og lei deg. Jeg ville aldri skrevet det om jeg hadde oppfattet at du hadde en datter som het Esther. ALDRI!! jeg vet ikke, denne dama har nok gjort meg mer vondt enn jeg vi innrømme. Og ja, jeg har store problemer med navnet. Slik har vel alle det med forskjellige navn? Nå har jeg jo allerede trampa i salaten og da er det ikke noen vits for meg å ro...

Hadde denne fæle dama het hva som helst annet ville jeg nok hatet navnet hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

[quote name=har blitt mamma igjen :o)' timestamp='1267651394' post='4316164]

Jeg har overhodet INGEN problemer med å forstå at du ble fornærma og lei deg. Jeg ville aldri skrevet det om jeg hadde oppfattet at du hadde en datter som het Esther. ALDRI!! jeg vet ikke, denne dama har nok gjort meg mer vondt enn jeg vi innrømme. Og ja, jeg har store problemer med navnet. Slik har vel alle det med forskjellige navn? Nå har jeg jo allerede trampa i salaten og da er det ikke noen vits for meg å ro...

Hadde denne fæle dama het hva som helst annet ville jeg nok hatet navnet hennes.

Det stor jo ganske tydelig at hun hadde en datter som het det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det stor jo ganske tydelig at hun hadde en datter som het det da.

Ja, jeg ser det nå, men jeg åpna bare svaret og så navnet. Las ikke hele. dumme dumme meg, jeg har sikkert ikke sosiale antenner og er sikkert ikke helt god. Drittkjerring er jeg. Rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

''Jeg vet det er - har vært i alle fall - dolbarn med navn som definitivt ikke er på min personlige 10-på-topp-liste for å si det mildt. :o)''

Heldigvis liker ikke alle de samme navnene. Tenk om vi alle hadde samme navnene på ti-på-på-topp-liste, da ville det ikke bare være tre Mariaer i klassen til sønnen min, som det er nå ;).

Sikkert mange som ikke liker navnene vi har valg til barna - det er i så fall helt greit! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

liker Esther. Vet mange ikke liker de stumme H ene,men ersonlig synes jeg

det ser penere ut med h enn uten. Datetren min heter Esther med H og -ho har ei venninne som heter Ester, begynner å bli populært igjen nå...

Esther betyr stjerne.

HAr bestemt meg for navn og du ville gjerne vite det. Det blir Hulda. Hva syns du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

liker Esther. Vet mange ikke liker de stumme H ene,men ersonlig synes jeg

det ser penere ut med h enn uten. Datetren min heter Esther med H og -ho har ei venninne som heter Ester, begynner å bli populært igjen nå...

Esther betyr stjerne.

Esther er nydelig :) De siste årene har jeg begynt å få sansen for dette navnet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -synes jeg

[quote name=har blitt mamma igjen :o)' timestamp='1267807559' post='4317403]

HAr bestemt meg for navn og du ville gjerne vite det. Det blir Hulda. Hva syns du?

Det er et vakkert navn!! (sjelden her jeg bor, men likefullt noe skjørt og vakkert over det.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...