Gå til innhold

Betale for barnepass

Gjest aner ikke jeg

Anbefalte innlegg

Gjest aner ikke jeg

Jeg skal ha ei 18 år gammel jente til å passe datteren min neste helg. Hun skal hente henne på SFO neste fredag, og passe henne (hjemme hos oss) til søndag formiddag. Datteren min er 8 år.

Mat og drikke og litt ekstra kos kjøper jeg så klart inn til dem.

Hvor mye bør jeg betale for dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror jeg tar den jobben;))

Synes du det er for mye fra fredag ettermiddag til søndag formiddag?

Det er jo ganske lenge da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Synes du det er for mye fra fredag ettermiddag til søndag formiddag?

Det er jo ganske lenge da...

Ja, synes det er kjempemye! Glad jeg ikke har småbarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest togli

Kan du ikke spørre jenta hva hun mener er riktig pris da? Evt kan du sjekke med kommunen hva som er vanlig støttekontaktlønn for ei helg? Jeg vil tro det ligger på rundt 1500 kroner helga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hun bør få ca 1500,-- Husker at jeg fikk 1000 kroner for tilsvarende opplegg for ørten år siden. Det må da ha vært litt lønnsøkning for barnevakter også...

Inspirert av toglis innlegg sjekket jeg hva som er veiledende sats for besøkshjem, og det er ca 800,- pr døgn (men i dette ligger også utgiftsgodtgjørelse).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest aner ikke jeg

Jeg hadde i utgangspunket tenkt meg et sted mellom 1000-1500. Ser det er flere som synes det er en grei pris.

Takk for svar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, synes det er kjempemye! Glad jeg ikke har småbarn.

Jeg er glad jeg som regel kan "utnytte" svigermor når ungene må passes over lengre tid.

Jeg betaler ellers ca 50,-/time for barnepass når andre passer ungene mine. Det inkluderer som regel ikke mating eller overnatting.

1000,- delt på 50,-/time = 20 timer. Dette blir jo vesentlig mer enn det...

Det koster med barn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...