Gå til innhold

ny navnetråd -

Gjest Nameless

Anbefalte innlegg

Gjest Nameless

Noen bekjente av meg venter ei jente, og lurte litt på navnet Vega. Har aldri hørt det før, men syns det klinger litt fint likevel. Hva mener andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var spesielt, men fint, synes jeg.

Det påpekes her at Vega er navnet på en øy. Men Vega er også navnet på hovedstjernen i stjernebildet Lyra. Kjent som fornavn her i landet siden 1879 - sier navneboken min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nameless

Det var spesielt, men fint, synes jeg.

Det påpekes her at Vega er navnet på en øy. Men Vega er også navnet på hovedstjernen i stjernebildet Lyra. Kjent som fornavn her i landet siden 1879 - sier navneboken min :)

I følge en statistikk som jeg endelig klarte å lete frem er det 17 kvinner i Norge som heter Vega.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes faktisk det er litt kult/fint, men det er nok altfor uvanlig til at jeg ville benyttet det på eget barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Nei, Vega forbinder jeg med et sted/en øy. Ville ikke kalt barnet Smøla heller ;).

Navnet passer etter min oppfatning bedre på et dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klangen er grei nok, men jeg ville selv aldri brukt så uvanlige navn at folk stort sett ikke har hørt dem før, eller (som i dette tilfellet) forbinder dem med noe helt annet.

Mange typiske norske etternavn vil også gi en underlig kombinasjon sammen med Vega - to stedsnavn, liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle her nevner øya,- er det ingen andre enn meg som forbinder det med mager Norvegia? Eller Gouda het vel osten da jeg var barn. Tror jeg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...