Helmi Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hedmark_og_oppland/1.7023129 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Så det i avisen i morges. Tipper det handler mer om mors og fars sommel med innrapportering enn at barna virkelig ikke har fått et navn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Barna har nok navn, som blir brukt i det daglige - men de har bare ikke fått sendt inn papirene som gjør det offisielt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Handler vel mye om at foreldre ikke er på talefot kanskje... '' Årsaken er nok ofte at begge foreldrene må skrive under på et papir. Ofte dreier dette seg om delt foreldreansvar, sier informasjonsdirektør Lise Halvorsen i Skatteetaten. '' Jeg vil vel tro at barna har et navn som blir brukt i hverdagen, og at det er den offisielle registreringen som mangler. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Handler vel mye om at foreldre ikke er på talefot kanskje... '' Årsaken er nok ofte at begge foreldrene må skrive under på et papir. Ofte dreier dette seg om delt foreldreansvar, sier informasjonsdirektør Lise Halvorsen i Skatteetaten. '' Jeg vil vel tro at barna har et navn som blir brukt i hverdagen, og at det er den offisielle registreringen som mangler. ''Handler vel mye om at foreldre ikke er på talefot kanskje... ... Jeg vil vel tro at barna har et navn som blir brukt i hverdagen, og at det er den offisielle registreringen som mangler.'' Noen ganger kan man også være "på talefot", men likefullt totalt uenige om navn... For en jeg kjenner drøyde det svært lenge før de sendte inn papirene, men jeg vet ikke om det gikk så langt at de fikk purring fra myndighetene. Men i mellomtiden omtalte moren og faren barnet med hvert sitt navn! Veldig spesielt. Det var forresten mor som "gikk av med seieren"... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 ''Handler vel mye om at foreldre ikke er på talefot kanskje... ... Jeg vil vel tro at barna har et navn som blir brukt i hverdagen, og at det er den offisielle registreringen som mangler.'' Noen ganger kan man også være "på talefot", men likefullt totalt uenige om navn... For en jeg kjenner drøyde det svært lenge før de sendte inn papirene, men jeg vet ikke om det gikk så langt at de fikk purring fra myndighetene. Men i mellomtiden omtalte moren og faren barnet med hvert sitt navn! Veldig spesielt. Det var forresten mor som "gikk av med seieren"... Oisann, det må jeg si var spesielt ja! Og de var sammen også? Jeg så for meg slike forhold der mor og far ikke er sammen, men begge har foreldreansvar og begge gjør alt for å gjøre livet surt for den andre. "Nei, aldri i verden om jeg skriver under på at mitt barn skal ha det teite navnet der! Aldri!" (Har noen bitre skilsmisser i vennekretsen...) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Oisann, det må jeg si var spesielt ja! Og de var sammen også? Jeg så for meg slike forhold der mor og far ikke er sammen, men begge har foreldreansvar og begge gjør alt for å gjøre livet surt for den andre. "Nei, aldri i verden om jeg skriver under på at mitt barn skal ha det teite navnet der! Aldri!" (Har noen bitre skilsmisser i vennekretsen...) ''Og de var sammen også?'' "Var" er riktig bruk av verbet, ja...;-) Riktignok rakk ungen både å få navn og lære seg å gå før det tok slutt, men det varte nok ikke så mye lenger enn det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest majas mamma Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Minner meg om et vennepar som ikke bel enige om navnet til gutten sin. Vi andre fleipet om at de jo kunne kalle gutten "Navnløs". Der er jo så mye som er tillatt i dag ala Thoresen-vær-så-god-takk-skal du-ha...... Til slutt kom storebror med et forslag som begge foreldrene synes var spiselig, og gutten fikk et navn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Minner meg om et vennepar som ikke bel enige om navnet til gutten sin. Vi andre fleipet om at de jo kunne kalle gutten "Navnløs". Der er jo så mye som er tillatt i dag ala Thoresen-vær-så-god-takk-skal du-ha...... Til slutt kom storebror med et forslag som begge foreldrene synes var spiselig, og gutten fikk et navn. Så fint at broren kom med et navneforslag som var brukandes, da:-) Man vet jo aldri hva de kan finne på å foreslå som navn. mener å huske fra en bok jeg leste som barn at en jente syntes Chevrolet (el annet bilmerke, husker ikke helt) var et veldig flott jentenavn...;-) (Kan det ha vært Besus og Ramona?? *roper på barnelitteratureksperten laban*) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.