fargeklatten Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Jeg hadde ikke gjort dette. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Med fryktelig pågående mente jeg foreldre som stadig maser.Jeg forstår innderlig godt at deres egne barn er greiere når vårt/våre barn er med. Men de fleste barn bør lære å greie seg uten selskap på enkelte turer også.Utrolig mange ganger vi har lagt planer. Men så kommer disse "snille"foreldrene og ber med barne våre. Snille og høflige som de er, takker de ja. Men slettes ikke alltid de har lysst. Jeg kunne selvsagt sagt i fra oftere, men de vil ikke barna(som er ganske store), flaut. Ja, jeg mener virkelig at alle foreldre bør tenke etter om de alltid er snille når de inviterer med andres barn.Og jeg mener selvfølgelig ikke at alle invitasjoner er negative:) Jeg synes det er slemt og egoistisk å ikke si nei om man ikke ønsker å være med. Det er direkte respektløs. Jeg ønsker ikke på noen som helst måte å drasse med meg hverken barn eller voksne som blir med bare for å være snille med meg. Slike martyrer klarer jeg meg best uten. Lær ungene dine å sin nei, for alt i verden. Klart de blir spurt ofte om de alltid sier ja. Den mest nærliggende tolkningen på det er jo at de synes det er kjekt. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Jeg synes det er slemt og egoistisk å ikke si nei om man ikke ønsker å være med. Det er direkte respektløs. Jeg ønsker ikke på noen som helst måte å drasse med meg hverken barn eller voksne som blir med bare for å være snille med meg. Slike martyrer klarer jeg meg best uten. Lær ungene dine å sin nei, for alt i verden. Klart de blir spurt ofte om de alltid sier ja. Den mest nærliggende tolkningen på det er jo at de synes det er kjekt. mvh Helt enig! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Klart jeg lærer barna det. Men noen er mer beskjedne enn andre, og trenger lengre tid på å lære å si nei. Til og med voksne jeg kjenner sliter med dette. Ang planene våre så kan de bare være at vi skal hygge oss med pizza en lørdagskveld . Ikke alltid lett for barna og da takke nei til en biltur til kino f.eks, selv om de egentlig ikke er så interesserte.Det er jo greitt nok..... Slikt _må_ man bare lære seg. Like viktig som å kunne kneppe jakken. Om de har vanskelig for å si nei der og da, kan de lære seg å si at de trenger litt tid for å sjekke hva som ellers foregår før de svarer. Da får de mulighet til å kjenne etter hva de faktisk vil og kan ringe å gi beskjed når de har bestemt seg. Det blir å snu ting fullstendig på hodet og si at andre er egoistiske fordi de kommer med hyggelige tilbud, bare fordi en selv ikke er i stand til å takke nei når det ikke passer. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 ''Enn så lenge har jeg bare gitt inntrykk av at "ja, det blir sikkert gøy for jentene å dra på teatertur" selv om jeg hele tiden har visst at jeg ikke kommer til å sende henne med. (to uker siden denne saken kom opp) Feigt av meg, men jeg føler meg så kjip'' Dette er det jeg reagerer mest på. Ja, du er feig og ganske kjip som gir inntrykk av at du skal la jenta di reise med. Skikkelig dårlig gjort mot dem rett og slett. Hvis du hadde hatt bare litt guts så hadde du sagt det som det var, så de kunne få anledning til å invitere en annen jente med. Mener nå jeg. Enig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Attekattenoa Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Med fryktelig pågående mente jeg foreldre som stadig maser.Jeg forstår innderlig godt at deres egne barn er greiere når vårt/våre barn er med. Men de fleste barn bør lære å greie seg uten selskap på enkelte turer også.Utrolig mange ganger vi har lagt planer. Men så kommer disse "snille"foreldrene og ber med barne våre. Snille og høflige som de er, takker de ja. Men slettes ikke alltid de har lysst. Jeg kunne selvsagt sagt i fra oftere, men de vil ikke barna(som er ganske store), flaut. Ja, jeg mener virkelig at alle foreldre bør tenke etter om de alltid er snille når de inviterer med andres barn.Og jeg mener selvfølgelig ikke at alle invitasjoner er negative:) Du har et utrolig negativt syn på andre mennesker som bare prøver å gjøre noe hyggelig for sine og dine barn. Her skaper du noe negativt av noe som andre prøver å skape noe hyggelig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Med fryktelig pågående mente jeg foreldre som stadig maser.Jeg forstår innderlig godt at deres egne barn er greiere når vårt/våre barn er med. Men de fleste barn bør lære å greie seg uten selskap på enkelte turer også.Utrolig mange ganger vi har lagt planer. Men så kommer disse "snille"foreldrene og ber med barne våre. Snille og høflige som de er, takker de ja. Men slettes ikke alltid de har lysst. Jeg kunne selvsagt sagt i fra oftere, men de vil ikke barna(som er ganske store), flaut. Ja, jeg mener virkelig at alle foreldre bør tenke etter om de alltid er snille når de inviterer med andres barn.Og jeg mener selvfølgelig ikke at alle invitasjoner er negative:) Jeg synes du snur ting helt på hodet og har et veldig negativt syn på andre mennesker. Det er ikke slik at de som blir invitert av noen og blir med på et arrangement gjør de andre en tjeneste ved å delta! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Slikt _må_ man bare lære seg. Like viktig som å kunne kneppe jakken. Om de har vanskelig for å si nei der og da, kan de lære seg å si at de trenger litt tid for å sjekke hva som ellers foregår før de svarer. Da får de mulighet til å kjenne etter hva de faktisk vil og kan ringe å gi beskjed når de har bestemt seg. Det blir å snu ting fullstendig på hodet og si at andre er egoistiske fordi de kommer med hyggelige tilbud, bare fordi en selv ikke er i stand til å takke nei når det ikke passer. mvh ''Det blir å snu ting fullstendig på hodet og si at andre er egoistiske fordi de kommer med hyggelige tilbud, bare fordi en selv ikke er i stand til å takke nei når det ikke passer.'' Veldig enig! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 ''Enn så lenge har jeg bare gitt inntrykk av at "ja, det blir sikkert gøy for jentene å dra på teatertur" selv om jeg hele tiden har visst at jeg ikke kommer til å sende henne med. (to uker siden denne saken kom opp) Feigt av meg, men jeg føler meg så kjip'' Dette er det jeg reagerer mest på. Ja, du er feig og ganske kjip som gir inntrykk av at du skal la jenta di reise med. Skikkelig dårlig gjort mot dem rett og slett. Hvis du hadde hatt bare litt guts så hadde du sagt det som det var, så de kunne få anledning til å invitere en annen jente med. Mener nå jeg. Enig! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Du har et utrolig negativt syn på andre mennesker som bare prøver å gjøre noe hyggelig for sine og dine barn. Her skaper du noe negativt av noe som andre prøver å skape noe hyggelig. Helt enig! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Jeg synes du snur ting helt på hodet og har et veldig negativt syn på andre mennesker. Det er ikke slik at de som blir invitert av noen og blir med på et arrangement gjør de andre en tjeneste ved å delta! Jeg opplevde det faktisk én gang, heldigvis ikke i vår vanlige bekjentskapkrets, men en gang på ferie, at en mor etterpå ga tydelig uttrykk for at hun hadde gjort oss en tjeneste ved å tillate at ungen hennes ble med oss på en utflukt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Slikt _må_ man bare lære seg. Like viktig som å kunne kneppe jakken. Om de har vanskelig for å si nei der og da, kan de lære seg å si at de trenger litt tid for å sjekke hva som ellers foregår før de svarer. Da får de mulighet til å kjenne etter hva de faktisk vil og kan ringe å gi beskjed når de har bestemt seg. Det blir å snu ting fullstendig på hodet og si at andre er egoistiske fordi de kommer med hyggelige tilbud, bare fordi en selv ikke er i stand til å takke nei når det ikke passer. mvh ''Det blir å snu ting fullstendig på hodet og si at andre er egoistiske fordi de kommer med hyggelige tilbud, bare fordi en selv ikke er i stand til å takke nei når det ikke passer.'' Kunne ikke vært mer enig 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vondt å være redd Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Jeg synes du snur ting helt på hodet og har et veldig negativt syn på andre mennesker. Det er ikke slik at de som blir invitert av noen og blir med på et arrangement gjør de andre en tjeneste ved å delta! Da tar du helt feil, i mange tilfelle jeg kjenner til blir barn som blir invitert med for å gjøre helgen hyggeligere for de som inviterer. Ikke vanskelig å forstå det vel:) Tror flere bør tenke litt før de inviterer.Inviterer man for sin egen del eller for å glede et annet barn/voksen........ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Da tar du helt feil, i mange tilfelle jeg kjenner til blir barn som blir invitert med for å gjøre helgen hyggeligere for de som inviterer. Ikke vanskelig å forstå det vel:) Tror flere bør tenke litt før de inviterer.Inviterer man for sin egen del eller for å glede et annet barn/voksen........ Så du mener at hvis man inviterer noen med seg fordi man selv har glede av det, bør man avstå? Man skal altså bare invitere folk med for å være snill med dem, helst bør man ikke ha lyst til å ha dem med? Det er det dummeste jeg har hørt på en stund. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Jeg opplevde det faktisk én gang, heldigvis ikke i vår vanlige bekjentskapkrets, men en gang på ferie, at en mor etterpå ga tydelig uttrykk for at hun hadde gjort oss en tjeneste ved å tillate at ungen hennes ble med oss på en utflukt! Hadde jeg opplevd noe sånt, ville jeg blitt skikkelig fornærmet, og svart at hun jammen skulle få slippe å gjøre oss en tjeneste en annen gang! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Jeg opplevde det faktisk én gang, heldigvis ikke i vår vanlige bekjentskapkrets, men en gang på ferie, at en mor etterpå ga tydelig uttrykk for at hun hadde gjort oss en tjeneste ved å tillate at ungen hennes ble med oss på en utflukt! Joda. Da sørger man i hvert fall for å ikke be om flere "tjenester" fra den kanten. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Da tar du helt feil, i mange tilfelle jeg kjenner til blir barn som blir invitert med for å gjøre helgen hyggeligere for de som inviterer. Ikke vanskelig å forstå det vel:) Tror flere bør tenke litt før de inviterer.Inviterer man for sin egen del eller for å glede et annet barn/voksen........ Men selvfølgelig inviterer man barn som våre barn kan ha glede av å være sammen med. Hvor hyggelig hadde det vært for noen av partene om man inviterte noen sam barna ikke ville vite av. Hva er så grusomt egoistisk med en vinn-vinn situasjon? Man tvinger da ingen. Og som sagt er enhver som mener det er et offer å tilbringe tid med meg og/eller mine barn over hodet _ikke_ velkommen. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Da tar du helt feil, i mange tilfelle jeg kjenner til blir barn som blir invitert med for å gjøre helgen hyggeligere for de som inviterer. Ikke vanskelig å forstå det vel:) Tror flere bør tenke litt før de inviterer.Inviterer man for sin egen del eller for å glede et annet barn/voksen........ ''Da tar du helt feil, i mange tilfelle jeg kjenner til blir barn som blir invitert med for å gjøre helgen hyggeligere for de som inviterer. Ikke vanskelig å forstå det vel:) '' Nei, forhåpentlig er det hyggelig for begge parter! Jeg inviterer selvfølgelig ikke andre barn dersom mine barn ikke ønsker det. Jeg kan virkelig ikke se noe negativt ved å invitere andre barn, enten det er hjem til seg eller med på en aktivitet. ''Tror flere bør tenke litt før de inviterer.'' Helt uenig, jeg forstår overhodet ikke hvordan man kan tenke slik, eller hvorfor man skulle være negativ til at barna ble invitert. Mine barn blir ofte invitert, men det kunne gjerne være enda oftere. Vi må ofte takke nei fordi det ikke passer, men det er jo ikke noe problem. Noe sier meg at du/dere ikke så ofte inviterer med andre barn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vondt å være redd Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 ''Da tar du helt feil, i mange tilfelle jeg kjenner til blir barn som blir invitert med for å gjøre helgen hyggeligere for de som inviterer. Ikke vanskelig å forstå det vel:) '' Nei, forhåpentlig er det hyggelig for begge parter! Jeg inviterer selvfølgelig ikke andre barn dersom mine barn ikke ønsker det. Jeg kan virkelig ikke se noe negativt ved å invitere andre barn, enten det er hjem til seg eller med på en aktivitet. ''Tror flere bør tenke litt før de inviterer.'' Helt uenig, jeg forstår overhodet ikke hvordan man kan tenke slik, eller hvorfor man skulle være negativ til at barna ble invitert. Mine barn blir ofte invitert, men det kunne gjerne være enda oftere. Vi må ofte takke nei fordi det ikke passer, men det er jo ikke noe problem. Noe sier meg at du/dere ikke så ofte inviterer med andre barn. Hos oss er nesten alltid huset fullt av unger, uten invitasjon. Kjempe koselig! Når det gjelder turer så hender de at vi inviterer faktisk:) Men det er når våre barn sammen med andre barn har ønsker. Da tar jeg en prat med de andres foreldrer og lufter tankene. Noen passer det ikke for , andre synest det er fint.Alt like greitt for oss. Men det å ta med andres barn er et enormt ansvar, som altfor få tenker over.F.eks det med bilkjøring. Klart jeg også sier nei om det ikke passer. Men får ofte negativ respons av andre foreldre på det.Dessuten har mange foreldre en lei vane, nemlig at de spør barna først. Ha en ellers fin dag! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Jeg opplevde det faktisk én gang, heldigvis ikke i vår vanlige bekjentskapkrets, men en gang på ferie, at en mor etterpå ga tydelig uttrykk for at hun hadde gjort oss en tjeneste ved å tillate at ungen hennes ble med oss på en utflukt! ''Jeg opplevde det faktisk én gang, heldigvis ikke i vår vanlige bekjentskapkrets, men en gang på ferie, at en mor etterpå ga tydelig uttrykk for at hun hadde gjort oss en tjeneste ved å tillate at ungen hennes ble med oss på en utflukt!'' Kanskje det var "vondt å være redd"? Håper i hvertfall ikke det er så mange som tenker slik. Inviterer de samme menneskene noen gang andre barn, tro? En kan lure på om de kanskje ikke gjør det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.