laban Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Siste innlegget mitt nå. Det ble nesten litt moro at så mange ble litt irriterte på meg, liker en god diskusjon:) For all del, jeg sier ikke at DU alltid inviterer med andres barn. Nå var det MINE venner jeg skrev om:) Jeg har også skrevet at vi selvsagt kan si nei, gjør det også. Men det hender at barna vil glede vennene sine, f.eks med å være reisevenn. Ikke noe selvutslettende i det. Men det jeg ofte ser er at det er foreldrene som har lyst til å ta en tur, ofte overnatting. Egentlig har ingen av barna lyst, og da blir det etter mitt syn en tap/tap situasjon. Mange her inne er veldig til å "forsvare" seg og kritisere. Men det er ikke dere jeg klager på. Det er de jeg kjenner jeg irriterer meg bitte litt over, dere vet jeg ingentin om:) En liten ting til slutt. Mange jeg kjenner er også litt fortvila over det økonomiske i disse invitasjonene.Sjelden de som inviterer betaler f.eks teater billetten selv, og er det snakk om overnatting så blir det enda mer kostbart. Derfor jeg mener at men bør snakke med foreldrene før ungene.Dessuten bør det respekteres at man rett og slett kan være redd for barna. Det å få "låne" andres barn med på tur er en veldig tillitserklering ovenfor oss som tar med barna på tur. Derfor takker jeg alltid for "lånet" når vi leverer barna igjen.Det er verdifull last vi får ta med på tur...... Ikke noen stor sak dette, men greitt å lufte litt meninger. Og ellers har vi det fint:) Jeg pleier også å bruke uttrykket "takk for ¨lånet", i tillegg til at jeg sier litt om hvor hyggelig det var for oss alle å få ha barnet med oss. Vi er vant til at foreldrene nærmest insisterer på å betale akkurat billetten (hvis det er noen) og å sende med litt lommepenger. Mat og annen "drift" betaler vi. Overnattingen også, siden vi alltid leier et eller annet der det ikke spiller noen rolle om vi er 2 voksne + ett barn eller 2 + 2. Men våre unger har vært veldig glade i å reise bort. Jeg skjønner jo at det blir litt annerledes hvis barna egentlig ikke vil og man drar med selskap til dem for å dekke over dette. Men det blir på flere måter veldig fjernt fra min virkelighet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
også en mor Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Det det går på i denne saken er ikke de andre foreldrenes "uansvarlige" oppførsel, men din egen feige oppførsel ved først å si ja til noe du vet du ikke kommer til å gjennomføre. Det hadde vært mer voksent å si nei takk med en gang i stedet for å skape forventniger hos både barna og andre personer for en tur som du vet allikevel ikke kommer til å bli gjennomført. Det er dårlig gjort, nemlig!!. Nemlig! Er veldig enig med deg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest majas mamma Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Det er nesten 4 uker til denne begivenheten så det lar seg nok ordne å få med noen andre dersom de ønsker det. Jeg har sagt ifra at det dessverre ikke passer likevel. Har også forhørt meg med to lærervenner som kjenner til disse to voksenpersonene gjennom et eldre barn mannen har på skolen, og de synes det ville vært uansvarlig å sende 5-åringen med dem. Sånn ble det med den saken:) ''Har også forhørt meg med to lærervenner som kjenner til disse to voksenpersonene gjennom et eldre barn mannen har på skolen,'' Hadde blitt veldig skeptisk til hva disse lærervennene sier. Hvis det stemmer at de har sagt dette, har de brutt sin taushetsplikt ganske så ettertrykkelig. ALT hva de vet om andres barn skal de rett og slett tie stille om! Dette kvalifiserer til oppsigelse av stillingen. Og hvis det er slik at de plaprer løs om alt hva de vet til alle som spør, ville jeg vært svært betenkt over hva de kan komme til å si om deg og dine barn til andre venner som lurer på deg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spøsmål? Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 ''Har også forhørt meg med to lærervenner som kjenner til disse to voksenpersonene gjennom et eldre barn mannen har på skolen,'' Hadde blitt veldig skeptisk til hva disse lærervennene sier. Hvis det stemmer at de har sagt dette, har de brutt sin taushetsplikt ganske så ettertrykkelig. ALT hva de vet om andres barn skal de rett og slett tie stille om! Dette kvalifiserer til oppsigelse av stillingen. Og hvis det er slik at de plaprer løs om alt hva de vet til alle som spør, ville jeg vært svært betenkt over hva de kan komme til å si om deg og dine barn til andre venner som lurer på deg. Hun er da kanskje lærer selv......... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest majas mamma Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Hun er da kanskje lærer selv......... ''Hun er da kanskje lærer selv.........'' Ja, og så....? En lærer skal ikke uttale seg om andres barn/foreldre enn til andre det måtte angå. Feks, helsepersonell, skoleledelse, barnevern o.l. Om du selv er lærer eller ikke lærer på eller ved en annen skole. En lærer skal ikke uttale seg om andres basrn til andre! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest slikt gjør man ikke Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Det det går på i denne saken er ikke de andre foreldrenes "uansvarlige" oppførsel, men din egen feige oppførsel ved først å si ja til noe du vet du ikke kommer til å gjennomføre. Det hadde vært mer voksent å si nei takk med en gang i stedet for å skape forventniger hos både barna og andre personer for en tur som du vet allikevel ikke kommer til å bli gjennomført. Det er dårlig gjort, nemlig!!. Helt fullstendig enig med deg! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spørsmål igjen Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 ''Hun er da kanskje lærer selv.........'' Ja, og så....? En lærer skal ikke uttale seg om andres barn/foreldre enn til andre det måtte angå. Feks, helsepersonell, skoleledelse, barnevern o.l. Om du selv er lærer eller ikke lærer på eller ved en annen skole. En lærer skal ikke uttale seg om andres basrn til andre! Jeg tenkte at hun kanskje var lærer ved samme skole og at det var snakk om lærerkollegaer. Men kanskje en naiv tanke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest majas mamma Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Jeg tenkte at hun kanskje var lærer ved samme skole og at det var snakk om lærerkollegaer. Men kanskje en naiv tanke. Selv om de hadde vært kollegaer ved samme skole, skal jo ikke den læreren uttale seg om andre elever/foreldre. Bare sånn det er. Men om de hadde vært kolleger ved den samme skolen hadde hun vel ikke hatt behov formå spørre tenker jeg. En skole er et såpass gjennomsiktig miljø at hvis det er noen det er noe spesielt med så vet "alle" lærerne det likevel. Men uansett skal de ikke dele sin informasjon med andre enn de som har "krav" på å vite noe. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Det det går på i denne saken er ikke de andre foreldrenes "uansvarlige" oppførsel, men din egen feige oppførsel ved først å si ja til noe du vet du ikke kommer til å gjennomføre. Det hadde vært mer voksent å si nei takk med en gang i stedet for å skape forventniger hos både barna og andre personer for en tur som du vet allikevel ikke kommer til å bli gjennomført. Det er dårlig gjort, nemlig!!. Helt enig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 jo...jeg har da bykset til og dratt barn ut av vannet fordi de ikke kunne svømme,og fordi foreldrene ikke var i nærheten. men du mener vel det er "utenfor normalen"? Når jeg tar med barna mine på stranda, er jeg sammen med dem hele tiden,holder et øye med dem selv om jeg snakker med andre,leser en bok osv, DA kommer det barn som er ALENE -for å bade. hva foreldrene gjør på aner jeg ikke, men det er uforsvarlig at de sikkert vet at barna er alene på stranda. (foreldrene kan jo ikke vite at der er voksne) jeg ville i alle fall hatt en avtale om at noen passer på. det kan skje at barn får kramper i vannet ,det har jeg sett. (bare på avstand) Det er faktisk en forelder som har kjørt seg ihjel på veiene her, jaja han er jo borte, men det var bare tilfeldig han var alene i bilen da d skjedde... Ser du ikke nyheter? det er jo nok av bevis for at folk/med barn i bil kommer ut for ulykker, kjører av veien osv... ikke noen krisemaksimering her altså, men det KAN skje...-både deg og meg,sant? Jeg har levd lenge nok til å vite at det skjer ulykker,og at noen av disse kunne vært unngått om foreldre/voksne passet på. Tror ikke det skader barna mine nevneverdig at jeg er sammen med dem så de får utfolde seg. Og når det gjelder om "mine barns venners foreldre har mistet sine barn,så har det faktisk skjedd, og at ting går bra er jo til fordel for barna...-ikke foreldrene .alltid. Jeg forstår hvor du vil hen, og jeg er glad for at du aldri har opplevd noe som gjør at du trenger å være ekstra forsiktig. Synes likevel at å si vi ødelegger barna er litt på jordet. Men nok om det. Hvis du vil ha siste stikk så kom med det, jeg er i alle ferdig med diskusjonen. Gyllen middelvei er nok det beste,uansett. takk for meg Jeg skjønner at du anser livet for å være særdeles skummelt, og skal ikke kommentere alt du skriver om. Denne, derimot: ''Jeg forstår hvor du vil hen, og jeg er glad for at du aldri har opplevd noe som gjør at du trenger å være ekstra forsiktig.'' Skivebom. Jeg har mistet et barn. Jeg er derfor svært oppmerksom på at min redsel for å miste nok et barn skal overskygge hverdagen til mine levende barn. De skal få være helt normale, selv om jeg selvfølgelig gjerne skulle pakket dem inn i bomull og stelle usedvanlig pent med dem. Å miste et barn er ekstremt smertefullt, og jeg vil veldig gjerne slippe å oppleve det igjen. Å leve er livsfarlig, ingen har overlevd til nå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nuffea Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 For det første burde du vært ærlig fra første stund.Umulig å vite hvor man har deg hen med en slik oppførsel. Det virker som om du ikke er helt til å stole på når du kan si ting som er stikk motsatt av det du mener. Er du slik i andre sammenhenger også kan jeg ikke skjønne at vennene dine kan stole på deg. Og ja jeg syns du virker overbeskyttende... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.