Gå til innhold

Hvordan sier dere Iselin?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Annonse

Gjest Elextra

Jeg ville sagt det med trykk på siste stavelse.

Barbados er forøvrig et dårlig eksempel, da det kan uttales på ulike måter, og blant annet uttales ulikt på norsk og engelsk (på norsk har det vel trykk på første stavelelse, mens det på engelsk vel uttales "barbeides" med trykk på andre).

Gjest mammaen hans

Jeg ser at mange sier Iiiiselin, og det hadde aldri falt meg inn i tussmørket at det var en såpass vanlig uttale her på bjerget! ;-)

Jeg sier Isleliiiin.

Sier også Iseliiiiin.

Sønnen min heter Elias - besteforeldrene hans oppi dalen, og også andre eldre mennesker der oppe kaller han Ellllias. Grusomt å høre når de sier det. Til besteforeldrene har vi sagt at han ikke heter Elllllias, men døve ører :)

Sier også Iseliiiiin.

Sønnen min heter Elias - besteforeldrene hans oppi dalen, og også andre eldre mennesker der oppe kaller han Ellllias. Grusomt å høre når de sier det. Til besteforeldrene har vi sagt at han ikke heter Elllllias, men døve ører :)

;-)

Har man besteforeldre "oppi dalen" bør man nesten være forberedt på slikt...;-) Der jeg kommer fra sier man Merr-ete (Merete), Katt-rine, Bænte og Mætte, og min mann ville fått krupp dersom hans avkom hadde blitt kalt noe slikt! *ha ha* Så vi har bevisst unngått navn som kunne uttales feil oppi dalom...;-)

;-)

Har man besteforeldre "oppi dalen" bør man nesten være forberedt på slikt...;-) Der jeg kommer fra sier man Merr-ete (Merete), Katt-rine, Bænte og Mætte, og min mann ville fått krupp dersom hans avkom hadde blitt kalt noe slikt! *ha ha* Så vi har bevisst unngått navn som kunne uttales feil oppi dalom...;-)

''Der jeg kommer fra sier man Merr-ete (Merete), Katt-rine, Bænte og Mætte, og min mann ville fått krupp dersom hans avkom hadde blitt kalt noe slikt! *ha ha* Så vi har bevisst unngått navn som kunne uttales feil oppi dalom...;-)''

Jeg tror mannen min kommer fra samme område som deg:-) Vi har også bevisst valgt navn som uttales likt på alle dialekter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...