Gå til innhold

Hvordan sier dere Iselin?

Gjest trådstarter

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ser at mange sier Iiiiselin, og det hadde aldri falt meg inn i tussmørket at det var en såpass vanlig uttale her på bjerget! ;-)

Jeg sier Isleliiiin.

Av ren hysgjerrighet: hva med navnet Irmelin. Sier du Irmeliiiin da?

Jeg spør, fordi jeg faktisk ikke visste at Iselin uttales Iseliiiin noen steder. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør, fordi jeg faktisk ikke visste at Iselin uttales Iseliiiin noen steder. :)

Det er litt kortere siste-i i Irmelin enn i Iselin for meg. Men absolutt ikke Iiiiremlin eller Iremliiiin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

For meg har Irmelin trykk på første stavelse, i motetning til Iselin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg vel aldri hørt om noen Irmelin'er , men ja, jeg ville sagt det med trykket på siste stavelse. Akkurat som jeg ville sagt hermeliiin og pelsverket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;-)

Har man besteforeldre "oppi dalen" bør man nesten være forberedt på slikt...;-) Der jeg kommer fra sier man Merr-ete (Merete), Katt-rine, Bænte og Mætte, og min mann ville fått krupp dersom hans avkom hadde blitt kalt noe slikt! *ha ha* Så vi har bevisst unngått navn som kunne uttales feil oppi dalom...;-)

Samme her! Gjelder å være obs på sånt :-) Vi vurderte Benjamin til vår førstefødte helt til det viste seg at oldemor da ville kalle han BenJAAmin...... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Jeg ser at mange sier Iiiiselin, og det hadde aldri falt meg inn i tussmørket at det var en såpass vanlig uttale her på bjerget! ;-)

Jeg sier Isleliiiin.

Enig. Jeg visste ikke at det gikk ann å uttale Iselin på andre måter enn Iseliiin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

For meg har Irmelin trykk på første stavelse, i motetning til Iselin.

Det er slik jeg ville uttalt det også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...