Helmi Skrevet 5. mars 2010 Skrevet 5. mars 2010 Jeg ser at mange sier Iiiiselin, og det hadde aldri falt meg inn i tussmørket at det var en såpass vanlig uttale her på bjerget! ;-) Jeg sier Isleliiiin. Av ren hysgjerrighet: hva med navnet Irmelin. Sier du Irmeliiiin da? Jeg spør, fordi jeg faktisk ikke visste at Iselin uttales Iseliiiin noen steder. 0 Siter
Lillemus Skrevet 5. mars 2010 Skrevet 5. mars 2010 Av ren hysgjerrighet: hva med navnet Irmelin. Sier du Irmeliiiin da? Jeg spør, fordi jeg faktisk ikke visste at Iselin uttales Iseliiiin noen steder. Det er litt kortere siste-i i Irmelin enn i Iselin for meg. Men absolutt ikke Iiiiremlin eller Iremliiiin. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 5. mars 2010 Skrevet 5. mars 2010 Av ren hysgjerrighet: hva med navnet Irmelin. Sier du Irmeliiiin da? Jeg spør, fordi jeg faktisk ikke visste at Iselin uttales Iseliiiin noen steder. For meg har Irmelin trykk på første stavelse, i motetning til Iselin. 0 Siter
morsan Skrevet 5. mars 2010 Skrevet 5. mars 2010 Av ren hysgjerrighet: hva med navnet Irmelin. Sier du Irmeliiiin da? Jeg spør, fordi jeg faktisk ikke visste at Iselin uttales Iseliiiin noen steder. Nå har jeg vel aldri hørt om noen Irmelin'er , men ja, jeg ville sagt det med trykket på siste stavelse. Akkurat som jeg ville sagt hermeliiin og pelsverket. 0 Siter
cizz Skrevet 7. mars 2010 Skrevet 7. mars 2010 ;-) Har man besteforeldre "oppi dalen" bør man nesten være forberedt på slikt...;-) Der jeg kommer fra sier man Merr-ete (Merete), Katt-rine, Bænte og Mætte, og min mann ville fått krupp dersom hans avkom hadde blitt kalt noe slikt! *ha ha* Så vi har bevisst unngått navn som kunne uttales feil oppi dalom...;-) Samme her! Gjelder å være obs på sånt :-) Vi vurderte Benjamin til vår førstefødte helt til det viste seg at oldemor da ville kalle han BenJAAmin...... :-) 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 7. mars 2010 Skrevet 7. mars 2010 Jeg ser at mange sier Iiiiselin, og det hadde aldri falt meg inn i tussmørket at det var en såpass vanlig uttale her på bjerget! ;-) Jeg sier Isleliiiin. Enig. Jeg visste ikke at det gikk ann å uttale Iselin på andre måter enn Iseliiin 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 7. mars 2010 Skrevet 7. mars 2010 For meg har Irmelin trykk på første stavelse, i motetning til Iselin. Det er slik jeg ville uttalt det også 0 Siter
Gjest fuchur Skrevet 7. mars 2010 Skrevet 7. mars 2010 Iselin i klassen her heter Iseliiin (paraplyyy) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.