Gå til innhold

Nhd - hvor mye er for ofte?


Gjest J31!

Anbefalte innlegg

Ble nylig påminnet at jeg er her for mye/ofte. Har tenkt og reflektert endel over det. Skjønner at jeg må skrenke inn, og ønsker å gjøre noe med det. Men synes også det er hyggelig å være her for å bidra samt delta sosialt.

Prøver å tenke sjøl og være obs på "faresignaler" for ikke å bli avhengig igjen. Ønsker derfor råd utenfra og fra deg om hvor mye du synes for ofte er, og for at jeg ikke skal bli avhengig igjen. For grunnen til at jeg skriver skyldes ikke oppmerksomhet men at jeg prøver å fikse og ordne opp i livet. Forstår at jeg er altfor utålmodig.

Vil sette stor pris på svar, og min takknemlighet for det skal bli at jeg følger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 122
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Glimtipper

    5

  • Nils Håvard Dahl, psykiater

    3

  • frosken

    3

  • ....AV

    2

Gjest ikke vondt ment

Se på siste 100. Du svarer på nesten alt som er, om du har noe nytt å komme med eller ikke.

Du starter tråder for så å si at vi skal bare glemme det. Hva med å tenke på det ei stund før du sender.

Du tar stor plass her. Og er her altfor mye. Du er fortsatt avhengig av både DOL og særlig NHD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på siste 100. Du svarer på nesten alt som er, om du har noe nytt å komme med eller ikke.

Du starter tråder for så å si at vi skal bare glemme det. Hva med å tenke på det ei stund før du sender.

Du tar stor plass her. Og er her altfor mye. Du er fortsatt avhengig av både DOL og særlig NHD.

Javel, galt at jeg svarer andre også nå, da.

Men ok, skal ta det til etterertning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En måte å sjekke med seg selv om man er "avhengig" på er å se om man kan klare å ikke klikke seg inn på sidene her en hel uke.

En litt mildere variant (som jeg tror kan være vel så viktig for deg) er å ikke svare på -noe- på f.eks en uke eller to. Om det er bevis eller ikke for avhengighet er vel kanskje å dra det litt langt, men det er en super øvelse i selvkontroll :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke vondt ment

Javel, galt at jeg svarer andre også nå, da.

Men ok, skal ta det til etterertning.

Neida, det er ikke galt at du svarer, men det virker som du krampaktig prøver å få innpass i det gode selskap her på DOL .

En behøver ikke svare på spørsmål der en ikke har noe å bidra med, synes jeg.

Og en behøver ikke rope på NHD hele tiden :-)

Du er fint i stand til å vurdere sjøl, om du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ulvinnen

Javel, galt at jeg svarer andre også nå, da.

Men ok, skal ta det til etterertning.

Skal si du får motstridende meldinger! Jeg har sett at du tidligere har blitt sterkt oppfordret til å delta i andre tråder utenfor psykiatriforumet.

Om du er her for mye, vet jeg ikke. Men om man bare skulle skrive noe der man virkelig har noe å bidra med, ville antall innlegg på dol minke kraftig.

Jeg synes ikke du svarer andre for mye, du har mange gode svar. Men jeg kan ikke uttale meg om hva som er best for din egen del, det har jeg ikke kompetanse til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De innleggene dine der du svarer andre er helt greie og det er heller ikke disse det reageres på.

De innleggene det reageres på er når du gjentatte ganger spør og spør og spør om det samme (spesielt på psykiatri) om sier du ikke skjønner forskjellen eller meningen eller noe annet. Og for i neste øyeblikk be folk glemme det eller be webbis slette. Og når du bare _må_ få en bekreftelse for ett eller annet fra NHD og ikke gir deg, men regelrett maser om han ikke svarer deg - stort sett er dette ting du bør kunne greie å finne ut av selv og så legge fra deg og ikke tenke mer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, det er ikke galt at du svarer, men det virker som du krampaktig prøver å få innpass i det gode selskap her på DOL .

En behøver ikke svare på spørsmål der en ikke har noe å bidra med, synes jeg.

Og en behøver ikke rope på NHD hele tiden :-)

Du er fint i stand til å vurdere sjøl, om du vil.

Jeg svarer der jeg føler jeg kan bidra med noe fordi jeg synes det er hyggelig og fordi jeg vil prøve å gi noe tilbake fordi jeg har fått så mye selv. Ikke for å få innpass.

Dessuten roper jeg ikke på nhd hver gang. Jeg spør han når jeg blir usikker av forskjellige svar. Jeg sier til meg selv "skal jeg våge å skrive nhd i overskriften fordi jeg vet jeg får kritikk for det". Men andre gjør det også. Da mener jeg det er opp til han om han vil svare eller ikke.

Men jeg forstår at jeg tar mye plass her. Så jeg har vurdert en stund å trekke meg helt unna. Da tar jeg ikke mer plass, brukere slipper å irritere seg og jeg lei meg for det - fordi den eneste grunnen til at jeg spør er for at jeg prøver å komme meg videre. Jeg slipper dessuten å dumme meg ut mer - for jeg vet at jeg gjør det hver gang jeg spør om noe, jeg gjør det ikke fordi jeg synes er moro, det er pinlig mange ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Så det var det han mente den gangen?

Jeg skal ikke tillegge NHD meninger, men svært mange her inne har da tidligere gitt deg beskjed om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke tillegge NHD meninger, men svært mange her inne har da tidligere gitt deg beskjed om dette.

Ok. Da har jeg faktisk misforstått.

Takk skal du ha for oppklaringen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ikke vondt ment

Jeg svarer der jeg føler jeg kan bidra med noe fordi jeg synes det er hyggelig og fordi jeg vil prøve å gi noe tilbake fordi jeg har fått så mye selv. Ikke for å få innpass.

Dessuten roper jeg ikke på nhd hver gang. Jeg spør han når jeg blir usikker av forskjellige svar. Jeg sier til meg selv "skal jeg våge å skrive nhd i overskriften fordi jeg vet jeg får kritikk for det". Men andre gjør det også. Da mener jeg det er opp til han om han vil svare eller ikke.

Men jeg forstår at jeg tar mye plass her. Så jeg har vurdert en stund å trekke meg helt unna. Da tar jeg ikke mer plass, brukere slipper å irritere seg og jeg lei meg for det - fordi den eneste grunnen til at jeg spør er for at jeg prøver å komme meg videre. Jeg slipper dessuten å dumme meg ut mer - for jeg vet at jeg gjør det hver gang jeg spør om noe, jeg gjør det ikke fordi jeg synes er moro, det er pinlig mange ganger.

Det går fint med en gylden middelvei.

For mye, blir lett altfor mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarer der jeg føler jeg kan bidra med noe fordi jeg synes det er hyggelig og fordi jeg vil prøve å gi noe tilbake fordi jeg har fått så mye selv. Ikke for å få innpass.

Dessuten roper jeg ikke på nhd hver gang. Jeg spør han når jeg blir usikker av forskjellige svar. Jeg sier til meg selv "skal jeg våge å skrive nhd i overskriften fordi jeg vet jeg får kritikk for det". Men andre gjør det også. Da mener jeg det er opp til han om han vil svare eller ikke.

Men jeg forstår at jeg tar mye plass her. Så jeg har vurdert en stund å trekke meg helt unna. Da tar jeg ikke mer plass, brukere slipper å irritere seg og jeg lei meg for det - fordi den eneste grunnen til at jeg spør er for at jeg prøver å komme meg videre. Jeg slipper dessuten å dumme meg ut mer - for jeg vet at jeg gjør det hver gang jeg spør om noe, jeg gjør det ikke fordi jeg synes er moro, det er pinlig mange ganger.

''...fordi den eneste grunnen til at jeg spør er for at jeg prøver å komme meg videre.''

Du sier dette ofte, men jeg vil gjerne utfordre denne meningen. Jeg tror selvfølgelig på at du ønsker å bli frisk, de aller fleste ønsker det. Men hvorfor trenger ikke de andre psykisk syke på DOL spørre fire-fem-seks-syv spørsmål hver eneste uke?

I mine øyne spør du fordi du a) ikke tør ta en avgjørelse på egenhånd selv der svaret er opplagt/har blitt gitt tidligere, B) vil ha bekreftelser/garantier som ikke finnes (og disse kan ofte kun NHD gi deg, visst nok) og c) synes det er fint å bli sett/få oppmerksomhet av både fagperson og andre.

Du overser glatt det faktum at disse litt tvangspregede spørsmålene nok er del av diagnosen din og det beste du kan gjøre for å bli friskere er å tenke selv, ikke stille flere psykiatrispørsmål på DOL og fungere som en "vanlig" bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si du får motstridende meldinger! Jeg har sett at du tidligere har blitt sterkt oppfordret til å delta i andre tråder utenfor psykiatriforumet.

Om du er her for mye, vet jeg ikke. Men om man bare skulle skrive noe der man virkelig har noe å bidra med, ville antall innlegg på dol minke kraftig.

Jeg synes ikke du svarer andre for mye, du har mange gode svar. Men jeg kan ikke uttale meg om hva som er best for din egen del, det har jeg ikke kompetanse til.

Jepp. Ikke rart en blir forvirra noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''...fordi den eneste grunnen til at jeg spør er for at jeg prøver å komme meg videre.''

Du sier dette ofte, men jeg vil gjerne utfordre denne meningen. Jeg tror selvfølgelig på at du ønsker å bli frisk, de aller fleste ønsker det. Men hvorfor trenger ikke de andre psykisk syke på DOL spørre fire-fem-seks-syv spørsmål hver eneste uke?

I mine øyne spør du fordi du a) ikke tør ta en avgjørelse på egenhånd selv der svaret er opplagt/har blitt gitt tidligere, B) vil ha bekreftelser/garantier som ikke finnes (og disse kan ofte kun NHD gi deg, visst nok) og c) synes det er fint å bli sett/få oppmerksomhet av både fagperson og andre.

Du overser glatt det faktum at disse litt tvangspregede spørsmålene nok er del av diagnosen din og det beste du kan gjøre for å bli friskere er å tenke selv, ikke stille flere psykiatrispørsmål på DOL og fungere som en "vanlig" bruker.

Dette er ikke ment å være rettet direkte mot deg. Men det virker som de fleste andre her inne vet hvorfor jeg spør, og at min forklaring ikke blir helt trodd på. Jeg tolker dog de fleste som velmente.

Det beste for alle "parter" er at dette var min siste tråd. På den måten kan jeg kanskje også få stoppet hele prosessen og nøye meg med livet som det er. For jeg kommer tydelivis ikke lengre likevel. Og ingen plages av det mer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vageroen

Dette er ikke ment å være rettet direkte mot deg. Men det virker som de fleste andre her inne vet hvorfor jeg spør, og at min forklaring ikke blir helt trodd på. Jeg tolker dog de fleste som velmente.

Det beste for alle "parter" er at dette var min siste tråd. På den måten kan jeg kanskje også få stoppet hele prosessen og nøye meg med livet som det er. For jeg kommer tydelivis ikke lengre likevel. Og ingen plages av det mer :-)

Ting er altid svart eller hvitt for deg virker det som.

Når du møter motbør på din adferd her på dol så kommer du med fordekte trusler om å forlate forumet samt utsagn som at du ikke kommer noen vei etc.

Rart du ikke ser det selv. Jeg ser at også at du er ekstremt aktiv og synlig på DOL . Meg plager det ikke. Men jeg kan tenke at det virker litt mye. Uansett bør du være forsiktig på psykatriforumet at det ikke sklir ut.

Påvirker dol-bruken deg negativt eller går ut over andre ting så er det kanskje greit å trappe ned. Forøvrig tror jeg at siden du bruker ditt gamle nick er det ekstra lett for endel å slenge ut kritikk på bakgrunn av historien. Noenganger tenker jeg at det for deg hadde vært bra for deg å starte med et helt nytt nick og blanke ark. Jeg tror nok du får mye motbør også på bakgrunn av historien din her på DOL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke ment å være rettet direkte mot deg. Men det virker som de fleste andre her inne vet hvorfor jeg spør, og at min forklaring ikke blir helt trodd på. Jeg tolker dog de fleste som velmente.

Det beste for alle "parter" er at dette var min siste tråd. På den måten kan jeg kanskje også få stoppet hele prosessen og nøye meg med livet som det er. For jeg kommer tydelivis ikke lengre likevel. Og ingen plages av det mer :-)

''Dette er ikke ment å være rettet direkte mot deg. Men det virker som de fleste andre her inne vet hvorfor jeg spør, og at min forklaring ikke blir helt trodd på. Jeg tolker dog de fleste som velmente.''

Jeg forstår at det er frustrerende å ikke bli trodd på, men faktum er at du skiller deg ut ved å stille så mange spørsmål til NHD/andre brukere. Som sagt: Alle har samme mål som deg. Vi vil bli eller holde oss friske. Men vi kommer ikke opp med 3-7 spørsmål NHD "må svare på for at jeg skal komme meg videre" i uka.

Om jeg tar feil, så kan du kanskje forklare hvorfor denne forskjellen er så tydelig?

''Det beste for alle "parter" er at dette var min siste tråd. På den måten kan jeg kanskje også få stoppet hele prosessen og nøye meg med livet som det er. For jeg kommer tydelivis ikke lengre likevel. Og ingen plages av det mer :-)''

Offermentalitet. Jeg har hørt det hundre ganger før og jeg responderer ikke på den typen "trusler".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gakken den andre

Javel, galt at jeg svarer andre også nå, da.

Men ok, skal ta det til etterertning.

Jeg synes du har mobilisert nye sider ved deg ved at du når har begynt å svare andre her inne. Du har klart å forflytte mye av fokuset innover til utover på andre. Må si jeg synes det at du rekker ut en hånd til andre, er _svært_ positivt! Svarene du gir, er også gode. Virker som om du kommer i kontakt med andre konstruktive sider i deg selv. Jeg synes i svarene du gir at du viser deg veldig moden og innsiktsfull på saker som gjelder andre. Du deler av dine tanker/følelser og den kunnskap du faktisk har. Også synes jeg du er _veldig_ oppmuntrende overfor de du svarer, at du er god på å motivere andre og sette finger`n på stedene der utfordringene/hovedproblemet ligger. Du har også fått positive tilbakemeldinger fra andre, har jeg sett, på at du har skrevet innlegg til andre. Det kan kanskje styrke din selvtillit? At du kan føle/se/forstå at "wow, jeg har faktisk ting å bidra med!".

Det folk har reagert på, synes jeg hører mer din tidligere DOL-tid til. Tror at når du skriver flere innlegg på relativt kort tid som kun omhandler deg selv, så kan folk bli engstelige på dine vegne for at du skal vikle deg inn i nye destruktive sirkler med grubling, som ikke er godt for deg. Noen vil også bli påminnet det som har skjedd før, da det gikk galt den gang, og sammenblande tidligere følelser med det som er nå. "Man skal ikke gråte over snøen som falt i fjor", er et godt gammelt motto, som kanskje er noe å grunne på for flere her?

J31, har du dristet deg til å takke ja til jobben? Litt spent på det. Selv jobber jeg nå 30% og skal trappe opp sakte men sikkert (startet på 20% og økte for snart 2 uker siden). Har dere fått flyttet tilbake? Ooooog hvordan endte det med "åndehuset"?

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...