Gå til innhold

Nhd - hvor mye er for ofte?


Gjest J31!

Anbefalte innlegg

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg beynte å kopiere og lime inn svarene, men jeg velger kort å si grunnen til min forvirring: du har rådet meg til å ikke være på dol i hele tatt, du har rådet meg til å skifte nick, nå vil du jeg skal bruke det gamle, du har rådet meg til å feks tenke meg om 6 timer før jeg poster et innlegg osv. Ser du det samme som jeg ser her - at jeg både kan være her og ikke være her?

Men er det kort og godt dette (link) som gjelder da eller? Og er det slik som andre sier, at jeg ikke skal stille spørsmål som har med meg og mitt å gjøre?

http://www.doktoronline.no/forum3/bin/show.wa2?MessageId=4107345

At rådene kan varier etterhvert som ting utvikler seg, antar jeg at du forstår.

Jeg kan endre litt på dem slik at de er ajour per 06.03.10:

1. Begrens tiden på DOL til 20 min x 2 per døgn.

2. Start maks to ny tråder per uke.

3. Når tråder "tar av" slik som denne: Slutt! Vent da minst tre dager før du starter en tråd igjen.

4. Ikke svar hver enkelt som svarer deg i din tråd. Det er ikke nødvendig.

5. Konsentrer deg om å få unna praktiske ting i hverdagen din.

6. Kom deg ut på trim hver dag. Det er fortsatt skøyteis.

7. Jeg vet hvor du bor og at du har bil. En time i skogen med bål og kaffe/te er nesten alltid bedre enn en time med en terapeut.

8. Kos deg med barna.

9. Begynn i dag.

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 122
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Glimtipper

    5

  • Nils Håvard Dahl, psykiater

    3

  • frosken

    3

  • Mary Poppins

    2

Gjest MayLynn

''Du er så lett gjenkjennelig at jeg har sett det umiddelbart når du tross mine råd har brukt annet nick''

Her er grunnen til mitt utsagn om tillit.

Men det hadde vært helt ok å bruke fast nick. Det er egentlig det jeg foretrekker også. Bare så utrolig synd at det er ok for deg og webmaster at dere tillater all motbøren jeg får og at fortiden dras inn i nesten alle tråder. Det ser iallefall slik ut. Jeg vil bare være her på lik linje med andre :-(

Går det virkelig ikke an å få en slutt på det? Det er bl.a derfor jeg ikke føler meg velkommen her av deg, for jeg tolker det slik at du er lei, og at det er en måte å få meg vekk herfra på. Men, det kan jo være bare min egen subjektive oppfatning. Jeg vil ikke påstå at det er slik.

Jeg skal prøve å finne frem linker til dine svar mht spørsmålet jeg tar opp. for jeg står fortsatt for at du har svart forskjellig på det området. Hvis ikke hadde jeg ikke spurt. Håper iallefall du tror meg når jeg sier det.

Du vil være her på lik linje med de andre sier du. Men så vær det da... (hvor mange andre holder på slik som du her inne?)

(Ikke vondt ment...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest repeat

Jeg har tenkt på det samme som deg, å gjøre det. Og, det er jo logisk. Men det er håpløst, det blir rett og slett for mye.

Det er jo ikke sikkert du trenger å lese riktig alt for du ser et mønster ;-) Men det er selvfølgelig opp til deg å vurdere om det er verdt det. Lykke til uansett hva du velger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MayLynn

Dette er ikke ment å være rettet direkte mot deg. Men det virker som de fleste andre her inne vet hvorfor jeg spør, og at min forklaring ikke blir helt trodd på. Jeg tolker dog de fleste som velmente.

Det beste for alle "parter" er at dette var min siste tråd. På den måten kan jeg kanskje også få stoppet hele prosessen og nøye meg med livet som det er. For jeg kommer tydelivis ikke lengre likevel. Og ingen plages av det mer :-)

Det har du sagt før.... (at dette er din siste tråd, at du skal slutte på dol osv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hvem tror vel på det?

Dette er ikke ment å være rettet direkte mot deg. Men det virker som de fleste andre her inne vet hvorfor jeg spør, og at min forklaring ikke blir helt trodd på. Jeg tolker dog de fleste som velmente.

Det beste for alle "parter" er at dette var min siste tråd. På den måten kan jeg kanskje også få stoppet hele prosessen og nøye meg med livet som det er. For jeg kommer tydelivis ikke lengre likevel. Og ingen plages av det mer :-)

Om det du skriver bare hadde vært sant hadde det vært en lettelse.... Men dessverre er nok dette kun som å rope "ulv- ulv" som du pleier....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At rådene kan varier etterhvert som ting utvikler seg, antar jeg at du forstår.

Jeg kan endre litt på dem slik at de er ajour per 06.03.10:

1. Begrens tiden på DOL til 20 min x 2 per døgn.

2. Start maks to ny tråder per uke.

3. Når tråder "tar av" slik som denne: Slutt! Vent da minst tre dager før du starter en tråd igjen.

4. Ikke svar hver enkelt som svarer deg i din tråd. Det er ikke nødvendig.

5. Konsentrer deg om å få unna praktiske ting i hverdagen din.

6. Kom deg ut på trim hver dag. Det er fortsatt skøyteis.

7. Jeg vet hvor du bor og at du har bil. En time i skogen med bål og kaffe/te er nesten alltid bedre enn en time med en terapeut.

8. Kos deg med barna.

9. Begynn i dag.

Lykke til :-)

Ok. Den er grei. Takk for oppklaring.

Men. Ang punkt 3: Når det utarter seg slik som den har gjort i denne tråden, blir jeg usikker og tror det er meg det er noe galt med osv. Da går jeg også i forsvarsposisjon.

Det der vet jeg ikke helt hvordan jeg skal takle. Det er enkelt å si at en skal slutte da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gakken den andre

Jeg syntes også det har gått bra. Over all forventning.Og jeg vokste masse. Det var derfor jeg tok opp det jeg spurte om også. For jeg var usikker nå som jeg er så mye på andre forum. Men da ser du kritikken jeg får "det er nhd du er avhengig av og ikke dol". Jeg er så lei av det. Det topper seg til slutt, for det er utrolig slitsomt, og jeg skulle ønske det kunne bli en slutt på det.

Hvem som helst kan bli lei til slutt ogha ønske å rømme fra alt. Men det virker som det er ok for de som driver forumet. Selv har jeg lite å stille opp med, og blir alltid gående i en slags forsvarsposisjon.

Takk for at du har troen på meg, det styrker veldig.

Skjønner godt du blir lei av det.

Hyggelig å høre at jeg styrket deg! :)

Ha det riktig så bra! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moderator

''Du er så lett gjenkjennelig at jeg har sett det umiddelbart når du tross mine råd har brukt annet nick''

Her er grunnen til mitt utsagn om tillit.

Men det hadde vært helt ok å bruke fast nick. Det er egentlig det jeg foretrekker også. Bare så utrolig synd at det er ok for deg og webmaster at dere tillater all motbøren jeg får og at fortiden dras inn i nesten alle tråder. Det ser iallefall slik ut. Jeg vil bare være her på lik linje med andre :-(

Går det virkelig ikke an å få en slutt på det? Det er bl.a derfor jeg ikke føler meg velkommen her av deg, for jeg tolker det slik at du er lei, og at det er en måte å få meg vekk herfra på. Men, det kan jo være bare min egen subjektive oppfatning. Jeg vil ikke påstå at det er slik.

Jeg skal prøve å finne frem linker til dine svar mht spørsmålet jeg tar opp. for jeg står fortsatt for at du har svart forskjellig på det området. Hvis ikke hadde jeg ikke spurt. Håper iallefall du tror meg når jeg sier det.

'' Det er egentlig det jeg foretrekker også. Bare så utrolig synd at det er ok for deg og webmaster at dere tillater all motbøren jeg får og at fortiden dras inn i nesten alle tråder. Det ser iallefall slik ut. Jeg vil bare være her på lik linje med andre :-(

''

Vi forsøker å behandle deg mest mulig som vi behandler andre brukere, og av den grunn gir vi ikke respons på dine ønsker om særbehandling. Vi pleier uhyre sjelden å sensurere replikkveksling mellom våre brukere, det skjer kun ved helt klare og gjentatte overtramp.

Du har rettet flere forespørsler om sletting alene enn hva de øvrige brukerne av dol samlet har bedt om de siste årene.

Redaksjonens holdning til dette er at du selv må regulere din bruk av doktoronline.no på en måte som fungerer for både deg og de øvrige brukerne. Vi kan ikke bruke ressurser på å regulere dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'' Det er egentlig det jeg foretrekker også. Bare så utrolig synd at det er ok for deg og webmaster at dere tillater all motbøren jeg får og at fortiden dras inn i nesten alle tråder. Det ser iallefall slik ut. Jeg vil bare være her på lik linje med andre :-(

''

Vi forsøker å behandle deg mest mulig som vi behandler andre brukere, og av den grunn gir vi ikke respons på dine ønsker om særbehandling. Vi pleier uhyre sjelden å sensurere replikkveksling mellom våre brukere, det skjer kun ved helt klare og gjentatte overtramp.

Du har rettet flere forespørsler om sletting alene enn hva de øvrige brukerne av dol samlet har bedt om de siste årene.

Redaksjonens holdning til dette er at du selv må regulere din bruk av doktoronline.no på en måte som fungerer for både deg og de øvrige brukerne. Vi kan ikke bruke ressurser på å regulere dette.

Har jeg bedt om særbehandling? Når?Og hvorfor sier du det du sier om sletting - hva har det med saken å gjøre?

Igjen er det jeg som må ta konsekvensene av at andre brukere ikke tåler meg, dvs alt er min skyld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest repeat

Har jeg bedt om særbehandling? Når?Og hvorfor sier du det du sier om sletting - hva har det med saken å gjøre?

Igjen er det jeg som må ta konsekvensene av at andre brukere ikke tåler meg, dvs alt er min skyld?

''Igjen er det jeg som må ta konsekvesene av at andre brukere ikke tåler meg, dvs alt er min skyld?''

Du må ta ansvar for at du poster de innleggene du gjør. - som fører til de reaksjonen de fører til. Det handler ikke om at andre brukere ikke tåler deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vageroen

Har jeg bedt om særbehandling? Når?Og hvorfor sier du det du sier om sletting - hva har det med saken å gjøre?

Igjen er det jeg som må ta konsekvensene av at andre brukere ikke tåler meg, dvs alt er min skyld?

Hva er det du reagerer sånn på da i den tråden?

Har ikke folk flest vært rimelig høflige og greie med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest efexora

Ok. Den er grei. Takk for oppklaring.

Men. Ang punkt 3: Når det utarter seg slik som den har gjort i denne tråden, blir jeg usikker og tror det er meg det er noe galt med osv. Da går jeg også i forsvarsposisjon.

Det der vet jeg ikke helt hvordan jeg skal takle. Det er enkelt å si at en skal slutte da.

jeg tror at hvis jeg hadde levd mitt liv gjennom DOL og latt andre dolere bestemme hva jeg skulle gjøre og tenke så hadde jeg blitt koko. Det er enormt mange brukere her med enormt mange forskjellige svar. Du får neppe tid til å reflektere over alle sammen. Det vil alltid være svar du ikke liker eller som du ikke forstår deg på. Kunsten er å filtrere det ut og fokusere på det viktigste. Og for deg er det å være i RL og ta i mot råd derifra. Kan det være et slags tvangsmessig oppheng du har her med DOL og NHD?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moderator

Har jeg bedt om særbehandling? Når?Og hvorfor sier du det du sier om sletting - hva har det med saken å gjøre?

Igjen er det jeg som må ta konsekvensene av at andre brukere ikke tåler meg, dvs alt er min skyld?

'' dvs alt er min skyld?''

Nei, det har jeg ikke sagt. Men dette er et forum hvor voksne mennesker samhandler, og vi som redaksjon kan ikke detaljovervåke og regulere hva som foregår mellom brukerne.

Foreslår at diskusjonen i denne tråden avsluttes nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Been there done that

Har jeg bedt om særbehandling? Når?Og hvorfor sier du det du sier om sletting - hva har det med saken å gjøre?

Igjen er det jeg som må ta konsekvensene av at andre brukere ikke tåler meg, dvs alt er min skyld?

Kjære deg J31.

Han mener jo bare at du har bedt om sletting mange ganger, med særbehandling. Slik leser jeg det.

Jeg har ikke fulgt med på din fortid her, men vil bare si: Alle liker å få svar fra NHD. Det er alltid interessant hva en psykiater/fagperson sier om en del ting. Når det er sagt så sier han også ting som ikke er så bra sagt synes jeg. Han kan blant annet være litt kort og skarp. Så når du får svar du ikke liker, så er det flere som har opplevd det. Så ikke ta deg nær av det.

Om du er her for mye, må vel definere om du synes det er lettere å være her enn i det virkelig liv. Det er fort gjort å bruke alt for mye tid på DOL, det gjør jeg vet jeg. Så man må bare passe på at man ikke lever her inne, ISTEDENFOR der ute i det virkelige liv.

Når jeg har lest litt i denne tråden, så får jeg lyst til å si. Ikke søk så etter hva andre mener eller andres "annerkjennelse". Tenk etter hva du selv mener, og stol litt mer på det.

I beste hilsen fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'' dvs alt er min skyld?''

Nei, det har jeg ikke sagt. Men dette er et forum hvor voksne mennesker samhandler, og vi som redaksjon kan ikke detaljovervåke og regulere hva som foregår mellom brukerne.

Foreslår at diskusjonen i denne tråden avsluttes nå.

Ok. Forstår.

Takk for svar.

Og ja, er helt enig med deg i at diskusjonen avsluttes nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg J31.

Han mener jo bare at du har bedt om sletting mange ganger, med særbehandling. Slik leser jeg det.

Jeg har ikke fulgt med på din fortid her, men vil bare si: Alle liker å få svar fra NHD. Det er alltid interessant hva en psykiater/fagperson sier om en del ting. Når det er sagt så sier han også ting som ikke er så bra sagt synes jeg. Han kan blant annet være litt kort og skarp. Så når du får svar du ikke liker, så er det flere som har opplevd det. Så ikke ta deg nær av det.

Om du er her for mye, må vel definere om du synes det er lettere å være her enn i det virkelig liv. Det er fort gjort å bruke alt for mye tid på DOL, det gjør jeg vet jeg. Så man må bare passe på at man ikke lever her inne, ISTEDENFOR der ute i det virkelige liv.

Når jeg har lest litt i denne tråden, så får jeg lyst til å si. Ikke søk så etter hva andre mener eller andres "annerkjennelse". Tenk etter hva du selv mener, og stol litt mer på det.

I beste hilsen fra meg

Har tenkt på det samme selv.

Igjen, takk for alle positiv tilbakemeldinger jeg har fått i denne tråden. Det har varmet mer enn jeg kan uttrykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Den er grei. Takk for oppklaring.

Men. Ang punkt 3: Når det utarter seg slik som den har gjort i denne tråden, blir jeg usikker og tror det er meg det er noe galt med osv. Da går jeg også i forsvarsposisjon.

Det der vet jeg ikke helt hvordan jeg skal takle. Det er enkelt å si at en skal slutte da.

''Når det utarter seg slik som den har gjort i denne tråden, blir jeg usikker og tror det er meg det er noe galt med osv. Da går jeg også i forsvarsposisjon.''

Det har sikkert de fleste følt. Du må prøve å finne styrke i deg selv til å ikke svare for å forsvare deg. Når argumenter har gått frem og tilbake en del ganger, kommer det nesten aldri noe nyttig ut av å fortsette.

Jeg pleier å si til meg selv i slike situasjoner: Det må de jo gjerne mene, jeg vet hva jeg selv mener og står for og det er godt nok for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'' Det er egentlig det jeg foretrekker også. Bare så utrolig synd at det er ok for deg og webmaster at dere tillater all motbøren jeg får og at fortiden dras inn i nesten alle tråder. Det ser iallefall slik ut. Jeg vil bare være her på lik linje med andre :-(

''

Vi forsøker å behandle deg mest mulig som vi behandler andre brukere, og av den grunn gir vi ikke respons på dine ønsker om særbehandling. Vi pleier uhyre sjelden å sensurere replikkveksling mellom våre brukere, det skjer kun ved helt klare og gjentatte overtramp.

Du har rettet flere forespørsler om sletting alene enn hva de øvrige brukerne av dol samlet har bedt om de siste årene.

Redaksjonens holdning til dette er at du selv må regulere din bruk av doktoronline.no på en måte som fungerer for både deg og de øvrige brukerne. Vi kan ikke bruke ressurser på å regulere dette.

Jeg vil bare si til dere at jeg ikke har hatt noe ønske om særbehandling.

Jeg har bare aldri tenkt over eller ant at det er slik dere beskriver her det fungerer.

Min følelse av urettferdig behandling det siste året har derfor vært totalt uberettiget.

Jeg legger meg flat og ber om oppriktig unnskyldning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Når det utarter seg slik som den har gjort i denne tråden, blir jeg usikker og tror det er meg det er noe galt med osv. Da går jeg også i forsvarsposisjon.''

Det har sikkert de fleste følt. Du må prøve å finne styrke i deg selv til å ikke svare for å forsvare deg. Når argumenter har gått frem og tilbake en del ganger, kommer det nesten aldri noe nyttig ut av å fortsette.

Jeg pleier å si til meg selv i slike situasjoner: Det må de jo gjerne mene, jeg vet hva jeg selv mener og står for og det er godt nok for meg.

Har tenkt over det samme selv også, du satte meg på et riktig spor. Takk skal du ha :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det tror jeg ikke nhd har tenkt på."

S: Det har jeg tenkt på. Du er så lett gjenkjennelig at jeg har sett det umiddelbart når du tross mine råd har brukt annet nick. Bla derfor mener jeg at du bør bruke fast nick.

Jeg har ikke svart i denne tråden før fordi jeg med sikkerhet vet at jeg har gitt deg detaljerte svar på det du spør om nå ved minst to tidligere anledninger. Du har mulighet for å finne svarene ved å søke.

Jeg vil si det samme til deg som til webmaster: Det er ting jeg ikke har vært klar over. Jeg vil derfor si unnskyld for min urettmessige opplevelse av urettferdig behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...