Gå til innhold

Nhd - hvor mye er for ofte?


Gjest J31!

Anbefalte innlegg

Gjest togli

Rart hvor forskjellig man kan oppleve samme situasjon. Jeg synes J31 poster altfor mange intetsigende kommentarer. Bra at det er ulike meninger.

Synes du det? Jeg mener hun bidrar med svært mange konstruktive og hyggelige svar til andre brukere her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 122
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Glimtipper

    5

  • Nils Håvard Dahl, psykiater

    3

  • frosken

    3

  • ....AV

    2

Hei:-)

Jeg har egentlig ikke noen kommentar på det du spør om. Bare lurer på hvordan det går med hjelpsøkingen i RL. Jeg lurer på om det hadde vært en ide å komme i gang med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest repeat

Det er ikke noe mer å diskutere. Jeg tar konsekvensene, og ferdig med det. Ok?

God helg.

''Det er ikke noe mer å diskutere. Jeg tar konsekvensene, og ferdig med det. Ok? ''

Nei, faktisk ikke. Du kan ikke plutselig bestemme når tråder på dol skal slutte. Du kan ikke plutselig bestemme at nå skal ingen kommentere det du har skrevet lenger. Du har startet en tråd, og må ta konsekvensene av det. Her svarer og kommenterer folk så lenge de gidder, uavhengig av hva du plutselig får det for deg at du skal be om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

''Det er ikke noe mer å diskutere. Jeg tar konsekvensene, og ferdig med det. Ok? ''

Nei, faktisk ikke. Du kan ikke plutselig bestemme når tråder på dol skal slutte. Du kan ikke plutselig bestemme at nå skal ingen kommentere det du har skrevet lenger. Du har startet en tråd, og må ta konsekvensene av det. Her svarer og kommenterer folk så lenge de gidder, uavhengig av hva du plutselig får det for deg at du skal be om.

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er ikke noe mer å diskutere. Jeg tar konsekvensene, og ferdig med det. Ok? ''

Nei, faktisk ikke. Du kan ikke plutselig bestemme når tråder på dol skal slutte. Du kan ikke plutselig bestemme at nå skal ingen kommentere det du har skrevet lenger. Du har startet en tråd, og må ta konsekvensene av det. Her svarer og kommenterer folk så lenge de gidder, uavhengig av hva du plutselig får det for deg at du skal be om.

Ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Og - ved å slutte å spørre om det er noe og bare si meg fornøyd med det jeg har fått til, vil prosessen etterhvert stilne.''

1. NHD har bedt deg oppsøke hjelp i virkeligheten og forholde deg til dine behandlere der.

2. Det finnes flere måter man kan oppsøke kunnskap på, det er ikke bare NHD som vet ting og tang ;)

3. Den beste utviklingen du kan få er å bli selvstendig. NHD burde ha liten til null betydning i ditt liv ved dette punktet. Om du har ett spørsmål til NHD per måned er det fremdeles over gjennomsnittet for DOLs brukere.

Det var visst dumt av meg å be deg avslutte. Beklager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var visst dumt av meg å be deg avslutte. Beklager.

Du kan si det om du vil for meg. Ingen grunn til å beklage. Jeg har ingen interesse av å skrive for døve ører :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan si det om du vil for meg. Ingen grunn til å beklage. Jeg har ingen interesse av å skrive for døve ører :)

Jeg ser/hører godt, Glimtipper. Jeg ser hva du (og andre) skriver. Men hva med det jeg skriver, blir ikke det trodd på?

Vel ment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt du grubler på. Slutt!

Jeg trodde spørsmålet var konstruktivt, og jeg ville gjøre noe med dette. Det var ikke for noe annet jeg startet denne tråden.

Jeg må ta konsekvensene av det, og nå har jeg fått vite at også et spørsmål i mnd er for mye.

Jeg vet ikke lenger hva jeg skal tro/mene, så konsekvensen må bli å ta full avstand. For å bli avhengig vil jeg ikke bli en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:-)

Jeg har egentlig ikke noen kommentar på det du spør om. Bare lurer på hvordan det går med hjelpsøkingen i RL. Jeg lurer på om det hadde vært en ide å komme i gang med.

Hei igjen :-)

Jeg står på venteliste. Inntil da legger jeg alt på is og så får jeg ta det derfra. Det må bare bli sånn. Vil takke deg og andre for faktisk uventet mye støtte i tråden. Regna med å få bare "kjeft"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Jeg trodde spørsmålet var konstruktivt, og jeg ville gjøre noe med dette. Det var ikke for noe annet jeg startet denne tråden.

Jeg må ta konsekvensene av det, og nå har jeg fått vite at også et spørsmål i mnd er for mye.

Jeg vet ikke lenger hva jeg skal tro/mene, så konsekvensen må bli å ta full avstand. For å bli avhengig vil jeg ikke bli en gang til.

"og jeg ville gjøre noe med dette"

Det gjør du best ved ikke å spørre i det hele tatt.

"Det var ikke for noe annet jeg startet denne tråden"

Jo, du har ikke fått svar fra Nhd på noen spørsmål nå og det gjør deg frustrert. Derfor spør du.

"Jeg må ta konsekvensene av det"

Det har jeg sluttet å tro på. Til og med når du vet at konsekvensene kan bli utestengelse, kan du ikke la være å spørre.

"og nå har jeg fått vite at også et spørsmål i mnd er for mye"

Synes du det er lite? Det er det ikke.

"Jeg vet ikke lenger hva jeg skal tro/mene, så konsekvensen må bli å ta full avstand"

Det skjer ikke vet du, men det kan jo skje at du blir tvunget til det.

"For å bli avhengig vil jeg ikke bli en gang til"

Noen brukere er mer avhengig av Dol enn deg og er her mye hyppigere, men du er mest avhegig av Nhd. Det er forskjellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest repeat

Jeg ser/hører godt, Glimtipper. Jeg ser hva du (og andre) skriver. Men hva med det jeg skriver, blir ikke det trodd på?

Vel ment.

''Men hva med det jeg skriver, blir ikke det trodd på? ''

Første gangen ble det det. Andre og tredje og kanskje fjerde gangen ble det også det. Kanskje til og med femte og sjette gangen. Etterhvert slutter man å tro på det. Det er i grunn helt logisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

Ok.

Du sier ok, men du mener det ikke. Det er slik mange av oss oppfatter deg på DOL, du sier en ting. men gjør noe annet:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men hva med det jeg skriver, blir ikke det trodd på? ''

Første gangen ble det det. Andre og tredje og kanskje fjerde gangen ble det også det. Kanskje til og med femte og sjette gangen. Etterhvert slutter man å tro på det. Det er i grunn helt logisk.

Ok.. Da forstår jeg ikke hvorfor så mange gidder å engasjere seg..

Men takk skal du ha. Greit å vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier ok, men du mener det ikke. Det er slik mange av oss oppfatter deg på DOL, du sier en ting. men gjør noe annet:(

Ja. Gjør jo ingenting. Bare prater. Tomme ord. Alltid gjort det. Det vet jo du (og andre) mer om enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest repeat

Ok.. Da forstår jeg ikke hvorfor så mange gidder å engasjere seg..

Men takk skal du ha. Greit å vite.

Fordi vi er så naivt dumme gang på gang på gang på gang at vi håper at kanskje du skal skjønne noe etterhvert. Vi vil deg faktisk bare godt, og håper at du skal få det bedre, så vi begynner i god tro, men i løpet av de fleste tråder går vi vel bare lei.

Beklager forøvrig bruken av ordet vi, jeg kan jo egentlig bare snakke på vegne av meg selv. Jeg skal i alle fall ikke si mer i denne tråden nå, og gremmes egentlig atter en gang for at jeg begynte i det hele tatt. Jeg burde forstått bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi vi er så naivt dumme gang på gang på gang på gang at vi håper at kanskje du skal skjønne noe etterhvert. Vi vil deg faktisk bare godt, og håper at du skal få det bedre, så vi begynner i god tro, men i løpet av de fleste tråder går vi vel bare lei.

Beklager forøvrig bruken av ordet vi, jeg kan jo egentlig bare snakke på vegne av meg selv. Jeg skal i alle fall ikke si mer i denne tråden nå, og gremmes egentlig atter en gang for at jeg begynte i det hele tatt. Jeg burde forstått bedre.

Ok.. Takk for ærlige svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser/hører godt, Glimtipper. Jeg ser hva du (og andre) skriver. Men hva med det jeg skriver, blir ikke det trodd på?

Vel ment.

Hva mener du jeg ikke tror på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart hvor forskjellig man kan oppleve samme situasjon. Jeg synes J31 poster altfor mange intetsigende kommentarer. Bra at det er ulike meninger.

''Rart hvor forskjellig man kan oppleve samme situasjon. Jeg synes J31 poster altfor mange intetsigende kommentarer. Bra at det er ulike meninger.''

Det er bra at vi har ulike meninger. Men jeg må nok si meg enig med deg. Jeg synes at det postes for mange innlegg av få ord, som virker lite gjennomtenkte. Jeg får dessverre en følelse av de postes mest for at oppfordringen om å "svare andre" og delta på andre fora enn psykiatri, skal oppfylles. Slik at det er lettere å legitimere postinger som omhandler seg selv, og at maset på NHD skal forsvinne litt mer i mengden av andre innlegg. Jeg får en følelse av at det virkelige engasjementet bare er til stede i egne tråder - på psykiatri.

Det er slik jeg oppfatter det, dessverre. Mye mulig jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...