Gå til innhold

Nhd - hvor mye er for ofte?


Gjest J31!

Anbefalte innlegg

Gjest Vageroen

Jeg vil si det samme til deg som til webmaster: Det er ting jeg ikke har vært klar over. Jeg vil derfor si unnskyld for min urettmessige opplevelse av urettferdig behandling.

Vet du jeg tror deg ikke i det hele tatt.

I går var du totalt uenig i webmaster og nhd sine utsagn og nå har du plutselig snudd helt om.

Dette er det samme mønstre igjen hvor du vistnok skal ha forstått noe eller fått en form for innsikt men så har egentlig ingenting endrer seg.

Jeg skjønner at det er ubehagelig å oppleve såpass mye motbør her. I forhold til din adferd her på forumet så står du på stedet hvil er min oppfattning.

Du trenger å få deg en behandler i RL du kan arbeide med og også vise disse mønstrene til.

Men så har du jo sagt at du "aldri" vil tørre å åpne deg etc for en terapeut i rl for det er for vanskelig etc. Da velger du også å bli stående der hvor du enda er i dag. Det provoserer meg ganske mye. For her på forumet sier du hele tiden at du ikke gjør dette for oppmerksomhet og at det koster deg så utrolig mye. At du virkelig ønsker å komme deg videre. Samtidig så sier du også at på bakgrunn av hvor tøft dette her på forumet er så tør du ikke åpne deg i RL.

Som sagt tipper jeg at disse mønstrene du utspiller her på forumet og særlig i forhold til "din" NHD og forumet vil også komme frem med en terapeut i RL. Da vil du arbeide deg igjennom de og heles fra innsiden og ut.

Ellers kan du velge å gi opp terapi og fortsette akkurat slik som du gjør nå. Men ikke forvent at vi skal tro deg når du hevder at du har endret deg eller fått noe innsikt. Det at de samme mønstrene gjentas og gjentas og gjentas tyder viser det motsatte.

Jeg skriver nå rett fra levra og håper du ikke blir altfor såret. Det er ikke sikkert jeg har rett i mine antagelser. Og jeg skriver også utifra at jeg rett og slett har blitt provosert også. Så dette handler minst like mye om meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 122
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Glimtipper

    5

  • Nils Håvard Dahl, psykiater

    3

  • frosken

    3

  • Mary Poppins

    2

Vet du jeg tror deg ikke i det hele tatt.

I går var du totalt uenig i webmaster og nhd sine utsagn og nå har du plutselig snudd helt om.

Dette er det samme mønstre igjen hvor du vistnok skal ha forstått noe eller fått en form for innsikt men så har egentlig ingenting endrer seg.

Jeg skjønner at det er ubehagelig å oppleve såpass mye motbør her. I forhold til din adferd her på forumet så står du på stedet hvil er min oppfattning.

Du trenger å få deg en behandler i RL du kan arbeide med og også vise disse mønstrene til.

Men så har du jo sagt at du "aldri" vil tørre å åpne deg etc for en terapeut i rl for det er for vanskelig etc. Da velger du også å bli stående der hvor du enda er i dag. Det provoserer meg ganske mye. For her på forumet sier du hele tiden at du ikke gjør dette for oppmerksomhet og at det koster deg så utrolig mye. At du virkelig ønsker å komme deg videre. Samtidig så sier du også at på bakgrunn av hvor tøft dette her på forumet er så tør du ikke åpne deg i RL.

Som sagt tipper jeg at disse mønstrene du utspiller her på forumet og særlig i forhold til "din" NHD og forumet vil også komme frem med en terapeut i RL. Da vil du arbeide deg igjennom de og heles fra innsiden og ut.

Ellers kan du velge å gi opp terapi og fortsette akkurat slik som du gjør nå. Men ikke forvent at vi skal tro deg når du hevder at du har endret deg eller fått noe innsikt. Det at de samme mønstrene gjentas og gjentas og gjentas tyder viser det motsatte.

Jeg skriver nå rett fra levra og håper du ikke blir altfor såret. Det er ikke sikkert jeg har rett i mine antagelser. Og jeg skriver også utifra at jeg rett og slett har blitt provosert også. Så dette handler minst like mye om meg.

Jeg synes dette var en ærlig og real tilbakemelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette var en ærlig og real tilbakemelding.

Det var ikke meg du svarte, men jeg ville bare si at du (og andre) får tro hva dere vil.. Svært vond og skuffende lesing fra deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke meg du svarte, men jeg ville bare si at du (og andre) får tro hva dere vil.. Svært vond og skuffende lesing fra deg.

Jeg har ikke sagt at jeg nødvendigvis er enig i alt som sto der - eller at jeg ville ha sagt det samme. Derimot har jeg forsøkt å formidle at jeg oppfatter hennes innlegg som ærlig og realt. Hun sier at hennes tilbakemelding også handler om henne selv fordi hun blir provosert av det som foregår. Jeg hadde lyst til å støtte henne på at det var rom for hennes synspunkter i denne diskusjonen - noe jeg fortsatt mener det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sagt at jeg nødvendigvis er enig i alt som sto der - eller at jeg ville ha sagt det samme. Derimot har jeg forsøkt å formidle at jeg oppfatter hennes innlegg som ærlig og realt. Hun sier at hennes tilbakemelding også handler om henne selv fordi hun blir provosert av det som foregår. Jeg hadde lyst til å støtte henne på at det var rom for hennes synspunkter i denne diskusjonen - noe jeg fortsatt mener det er.

Ok.

Jeg er forøvrig enig i at det skal være rom for hennes opplevelse. Det vet du jeg er åpen for.

Jeg opplever overhode ikke slike tilbakemeldinger som negativ kritikk, det er en ærlig og modig tilbakemelding basert på fornuft og ikke følelser.

Jeg ville kommentere og si det jeg også, men fant ut jeg skulle la tråden ligge. Helt til du kommenterte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vageroen

Ok.

Jeg er forøvrig enig i at det skal være rom for hennes opplevelse. Det vet du jeg er åpen for.

Jeg opplever overhode ikke slike tilbakemeldinger som negativ kritikk, det er en ærlig og modig tilbakemelding basert på fornuft og ikke følelser.

Jeg ville kommentere og si det jeg også, men fant ut jeg skulle la tråden ligge. Helt til du kommenterte.

Vel greia er jo at jeg skrev mye utifra mine følelser og at jeg var provosert.

Så å si at det bare var kritikk basert på fornuft og emosjoner er nå ikke helt riktig.

Du skaper ihvertfall mye liv og røre her. Det er nok en grunn at dine trådene blir så lange og at du har vekket så mye reaksjoner både på godt og vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok.

Jeg er forøvrig enig i at det skal være rom for hennes opplevelse. Det vet du jeg er åpen for.

Jeg opplever overhode ikke slike tilbakemeldinger som negativ kritikk, det er en ærlig og modig tilbakemelding basert på fornuft og ikke følelser.

Jeg ville kommentere og si det jeg også, men fant ut jeg skulle la tråden ligge. Helt til du kommenterte.

I dag synes jeg du er vanskelig å bli klok på. Først skriver du ''Svært vond og skuffende lesing fra deg.''

og så like etterpå:

''Jeg opplever overhode ikke slike tilbakemeldinger som negativ kritikk''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bipp..

Vet du jeg tror deg ikke i det hele tatt.

I går var du totalt uenig i webmaster og nhd sine utsagn og nå har du plutselig snudd helt om.

Dette er det samme mønstre igjen hvor du vistnok skal ha forstått noe eller fått en form for innsikt men så har egentlig ingenting endrer seg.

Jeg skjønner at det er ubehagelig å oppleve såpass mye motbør her. I forhold til din adferd her på forumet så står du på stedet hvil er min oppfattning.

Du trenger å få deg en behandler i RL du kan arbeide med og også vise disse mønstrene til.

Men så har du jo sagt at du "aldri" vil tørre å åpne deg etc for en terapeut i rl for det er for vanskelig etc. Da velger du også å bli stående der hvor du enda er i dag. Det provoserer meg ganske mye. For her på forumet sier du hele tiden at du ikke gjør dette for oppmerksomhet og at det koster deg så utrolig mye. At du virkelig ønsker å komme deg videre. Samtidig så sier du også at på bakgrunn av hvor tøft dette her på forumet er så tør du ikke åpne deg i RL.

Som sagt tipper jeg at disse mønstrene du utspiller her på forumet og særlig i forhold til "din" NHD og forumet vil også komme frem med en terapeut i RL. Da vil du arbeide deg igjennom de og heles fra innsiden og ut.

Ellers kan du velge å gi opp terapi og fortsette akkurat slik som du gjør nå. Men ikke forvent at vi skal tro deg når du hevder at du har endret deg eller fått noe innsikt. Det at de samme mønstrene gjentas og gjentas og gjentas tyder viser det motsatte.

Jeg skriver nå rett fra levra og håper du ikke blir altfor såret. Det er ikke sikkert jeg har rett i mine antagelser. Og jeg skriver også utifra at jeg rett og slett har blitt provosert også. Så dette handler minst like mye om meg.

Dette innlegget dekker også min oppfatning av J31! Du satt de riktige ordene på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Ok.

Jeg er forøvrig enig i at det skal være rom for hennes opplevelse. Det vet du jeg er åpen for.

Jeg opplever overhode ikke slike tilbakemeldinger som negativ kritikk, det er en ærlig og modig tilbakemelding basert på fornuft og ikke følelser.

Jeg ville kommentere og si det jeg også, men fant ut jeg skulle la tråden ligge. Helt til du kommenterte.

Det var en periode du var flink til å hoppe inn i andre tråder, når kritikken mot deg kom.

Det synes jeg var et lurt triks, for på den måten stopper du all diskusjon før den utarter seg. Hvorfor gjør du ikke det lenger?

Husker du jeg nevnte for deg at det var lurt?

Husker du svaret du ga meg? Det lød slik: Man lærer så lenge man lever, sa du.

Har du glemt det trikset nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag synes jeg du er vanskelig å bli klok på. Først skriver du ''Svært vond og skuffende lesing fra deg.''

og så like etterpå:

''Jeg opplever overhode ikke slike tilbakemeldinger som negativ kritikk''

Det var innlegget til Vageroen jeg uttalte meg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel greia er jo at jeg skrev mye utifra mine følelser og at jeg var provosert.

Så å si at det bare var kritikk basert på fornuft og emosjoner er nå ikke helt riktig.

Du skaper ihvertfall mye liv og røre her. Det er nok en grunn at dine trådene blir så lange og at du har vekket så mye reaksjoner både på godt og vondt.

Det gjør vondt å tenke på at jeg skaper slike vonde følelser hos deg og andre. Jeg er lei meg for det. Vet ikke helt hva jeg skal si. Det har aldri vært meningen min å såre noen. Likevel gjør jeg det. Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spesielt

Det gjør vondt å tenke på at jeg skaper slike vonde følelser hos deg og andre. Jeg er lei meg for det. Vet ikke helt hva jeg skal si. Det har aldri vært meningen min å såre noen. Likevel gjør jeg det. Hva skal jeg gjøre?

''Hva skal jeg gjøre?

''

Du kan vel i det minste følge rådene du fikk av nhd i denne tråden? Eller kanskje du helst vil fortsette som før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At rådene kan varier etterhvert som ting utvikler seg, antar jeg at du forstår.

Jeg kan endre litt på dem slik at de er ajour per 06.03.10:

1. Begrens tiden på DOL til 20 min x 2 per døgn.

2. Start maks to ny tråder per uke.

3. Når tråder "tar av" slik som denne: Slutt! Vent da minst tre dager før du starter en tråd igjen.

4. Ikke svar hver enkelt som svarer deg i din tråd. Det er ikke nødvendig.

5. Konsentrer deg om å få unna praktiske ting i hverdagen din.

6. Kom deg ut på trim hver dag. Det er fortsatt skøyteis.

7. Jeg vet hvor du bor og at du har bil. En time i skogen med bål og kaffe/te er nesten alltid bedre enn en time med en terapeut.

8. Kos deg med barna.

9. Begynn i dag.

Lykke til :-)

Lurer på 2 ting bare:

''1. Begrens tiden på DOL til 20 min x 2 per døgn.''

Mener du med det at jeg _kun_ skal være her og lese (og evt spørre/svare) to ganger daglig (i 20 min)?

(Altså; ikke følge med/stikke innom bare for å lese?)

Har du noen formening om hvor lang tid jeg minimum skal prøve ut dette, eller er det ment 4-ever?

Tror det skal gå bra denne gangen, men "tok meg i" å lese her flere ganger pr dag uten å svare/skrive noe. Hadde vært ok å få dette avklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ikke vondt ment

Lurer på 2 ting bare:

''1. Begrens tiden på DOL til 20 min x 2 per døgn.''

Mener du med det at jeg _kun_ skal være her og lese (og evt spørre/svare) to ganger daglig (i 20 min)?

(Altså; ikke følge med/stikke innom bare for å lese?)

Har du noen formening om hvor lang tid jeg minimum skal prøve ut dette, eller er det ment 4-ever?

Tror det skal gå bra denne gangen, men "tok meg i" å lese her flere ganger pr dag uten å svare/skrive noe. Hadde vært ok å få dette avklart.

Det han skrev forsto jeg slik at din samlede tid på DOL skal du begrense til 2 x 20 min uhavhengig av om du bare leser og/eller skriver.

Du bruker altfor mye tid på å gruble over DOL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Lurer på 2 ting bare:

''1. Begrens tiden på DOL til 20 min x 2 per døgn.''

Mener du med det at jeg _kun_ skal være her og lese (og evt spørre/svare) to ganger daglig (i 20 min)?

(Altså; ikke følge med/stikke innom bare for å lese?)

Har du noen formening om hvor lang tid jeg minimum skal prøve ut dette, eller er det ment 4-ever?

Tror det skal gå bra denne gangen, men "tok meg i" å lese her flere ganger pr dag uten å svare/skrive noe. Hadde vært ok å få dette avklart.

Nå spør du som en femårig jente spør faren sin.

Ja, jeg mente "pålogget DOL" maks 20 min x 2 per døgn uavhengig av aktivitet på DOL i denne tiden.

Ja, jeg mente lenge. Flere år, og minst så lenge som til det vil være totalt uaktuelt for deg å stille et lignende spørsmål igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå spør du som en femårig jente spør faren sin.

Ja, jeg mente "pålogget DOL" maks 20 min x 2 per døgn uavhengig av aktivitet på DOL i denne tiden.

Ja, jeg mente lenge. Flere år, og minst så lenge som til det vil være totalt uaktuelt for deg å stille et lignende spørsmål igjen.

Beklager så meget at jeg stiller et så utrolig barnslig og teit spørsmål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Beklager så meget at jeg stiller et så utrolig barnslig og teit spørsmål!

Slutt å still sånne spørsmål om du ikke ønsker å virke teit og barnslig. Det gjør du nemlig akkurat nå.

Du har ofte veldig fine svar i andres tråder - hold deg til det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Lurer på 2 ting bare:

''1. Begrens tiden på DOL til 20 min x 2 per døgn.''

Mener du med det at jeg _kun_ skal være her og lese (og evt spørre/svare) to ganger daglig (i 20 min)?

(Altså; ikke følge med/stikke innom bare for å lese?)

Har du noen formening om hvor lang tid jeg minimum skal prøve ut dette, eller er det ment 4-ever?

Tror det skal gå bra denne gangen, men "tok meg i" å lese her flere ganger pr dag uten å svare/skrive noe. Hadde vært ok å få dette avklart.

Han ga deg et "veiledende" råd. Det er ingen grunn til å sitte med stoppeklokka, men bare ha en viss kontroll slik at det ikke går over styr.

Stol på deg selv og bestem deg for at livet ikke er DOL. Livet er så mye mer enn det. Ikke gruble så mye omkring deg selv og hva andre tenker. Engasjer deg heller i andres liv, for du har så mye å bidra med - og det i tråder som fokuserer på andre enn deg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å still sånne spørsmål om du ikke ønsker å virke teit og barnslig. Det gjør du nemlig akkurat nå.

Du har ofte veldig fine svar i andres tråder - hold deg til det:)

Jeg trodde han var mer proff enn som så, og som ikke ville gjøre narr av meg :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Han ga deg et "veiledende" råd. Det er ingen grunn til å sitte med stoppeklokka, men bare ha en viss kontroll slik at det ikke går over styr.

Stol på deg selv og bestem deg for at livet ikke er DOL. Livet er så mye mer enn det. Ikke gruble så mye omkring deg selv og hva andre tenker. Engasjer deg heller i andres liv, for du har så mye å bidra med - og det i tråder som fokuserer på andre enn deg selv :)

'' Engasjer deg heller i andres liv, for du har så mye å bidra med - og det i tråder som fokuserer på andre enn deg selv :)''

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...