Gå til innhold

Nhd - hvor mye er for ofte?


Gjest J31!

Anbefalte innlegg

Gjest gakken den andre

Neida, det er ikke galt at du svarer, men det virker som du krampaktig prøver å få innpass i det gode selskap her på DOL .

En behøver ikke svare på spørsmål der en ikke har noe å bidra med, synes jeg.

Og en behøver ikke rope på NHD hele tiden :-)

Du er fint i stand til å vurdere sjøl, om du vil.

Mener du er for krass!!! Kan med hånden på hjertet ikke si at er svart på noe som bare er intetsigende "bla,bla,bla". Jeg pleier sjeldent å være ekstremt kategorisk med "aldri, alltid," osv., men her må jeg si at jeg ALDRI har sett et eneste svar, som ikke har vært fint. Oppmuntring, tips, dele av egne erfaringer ER bra. Du må huske på at det vi mennesker kanskje trenger aller mest i tøffe tider, er nettopp et klapp på skulderen. Her scorer trådstartet helt suverent bedre enn veldig mange andre her inne. Min mening! Basta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 122
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Glimtipper

    5

  • Nils Håvard Dahl, psykiater

    3

  • frosken

    3

  • Mary Poppins

    2

Gjest Elextra

Ok. Da har jeg faktisk misforstått.

Takk skal du ha for oppklaringen :-)

Forøvrig vil jeg nevne at du også har mange gode innlegg og fine innspill til andre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gakken den andre

Jeg svarer der jeg føler jeg kan bidra med noe fordi jeg synes det er hyggelig og fordi jeg vil prøve å gi noe tilbake fordi jeg har fått så mye selv. Ikke for å få innpass.

Dessuten roper jeg ikke på nhd hver gang. Jeg spør han når jeg blir usikker av forskjellige svar. Jeg sier til meg selv "skal jeg våge å skrive nhd i overskriften fordi jeg vet jeg får kritikk for det". Men andre gjør det også. Da mener jeg det er opp til han om han vil svare eller ikke.

Men jeg forstår at jeg tar mye plass her. Så jeg har vurdert en stund å trekke meg helt unna. Da tar jeg ikke mer plass, brukere slipper å irritere seg og jeg lei meg for det - fordi den eneste grunnen til at jeg spør er for at jeg prøver å komme meg videre. Jeg slipper dessuten å dumme meg ut mer - for jeg vet at jeg gjør det hver gang jeg spør om noe, jeg gjør det ikke fordi jeg synes er moro, det er pinlig mange ganger.

''Jeg svarer der jeg føler jeg kan bidra med noe fordi jeg synes det er hyggelig og fordi jeg vil prøve å gi noe tilbake fordi jeg har fått så mye selv.''

Det syns jeg er kjempeflott! Takk skal du ha :D Fortsett sånn ;)

P.s: Her ser du skoleeksemplet på hvor mange "synsinger" det fins hos folk. Så hva kan vi trekke ut som positiv lærdom av det? Jo, stol på deg selv! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gakken den andre

Ting er altid svart eller hvitt for deg virker det som.

Når du møter motbør på din adferd her på dol så kommer du med fordekte trusler om å forlate forumet samt utsagn som at du ikke kommer noen vei etc.

Rart du ikke ser det selv. Jeg ser at også at du er ekstremt aktiv og synlig på DOL . Meg plager det ikke. Men jeg kan tenke at det virker litt mye. Uansett bør du være forsiktig på psykatriforumet at det ikke sklir ut.

Påvirker dol-bruken deg negativt eller går ut over andre ting så er det kanskje greit å trappe ned. Forøvrig tror jeg at siden du bruker ditt gamle nick er det ekstra lett for endel å slenge ut kritikk på bakgrunn av historien. Noenganger tenker jeg at det for deg hadde vært bra for deg å starte med et helt nytt nick og blanke ark. Jeg tror nok du får mye motbør også på bakgrunn av historien din her på DOL.

''Noenganger tenker jeg at det for deg hadde vært bra for deg å starte med et helt nytt nick og blanke ark. Jeg tror nok du får mye motbør også på bakgrunn av historien din her på DOL.''

Helt enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gakken den andre

teite spørsmålet.

Teit var det ikke. Kunne passet mer å diskutere det på "åpent"-forumet og bare diskutert det sånn generelt med andre brukere?

Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

''Vil sette stor pris på svar, og min takknemlighet for det skal bli at jeg følger det.

''

Ikke lov noe du ikke klarer å holde, nå da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er ikke ment å være rettet direkte mot deg. Men det virker som de fleste andre her inne vet hvorfor jeg spør, og at min forklaring ikke blir helt trodd på. Jeg tolker dog de fleste som velmente.

Det beste for alle "parter" er at dette var min siste tråd. På den måten kan jeg kanskje også få stoppet hele prosessen og nøye meg med livet som det er. For jeg kommer tydelivis ikke lengre likevel. Og ingen plages av det mer :-)

Nå overreagerer du.

Glem denne tråden nå, og stol på deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spesielt

Neida, det er ikke galt at du svarer, men det virker som du krampaktig prøver å få innpass i det gode selskap her på DOL .

En behøver ikke svare på spørsmål der en ikke har noe å bidra med, synes jeg.

Og en behøver ikke rope på NHD hele tiden :-)

Du er fint i stand til å vurdere sjøl, om du vil.

Dette er omtrent det samme som jeg tenker,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spesielt

Dette er ikke ment å være rettet direkte mot deg. Men det virker som de fleste andre her inne vet hvorfor jeg spør, og at min forklaring ikke blir helt trodd på. Jeg tolker dog de fleste som velmente.

Det beste for alle "parter" er at dette var min siste tråd. På den måten kan jeg kanskje også få stoppet hele prosessen og nøye meg med livet som det er. For jeg kommer tydelivis ikke lengre likevel. Og ingen plages av det mer :-)

Nå reagerer du barnslig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spesielt

''Dette er ikke ment å være rettet direkte mot deg. Men det virker som de fleste andre her inne vet hvorfor jeg spør, og at min forklaring ikke blir helt trodd på. Jeg tolker dog de fleste som velmente.''

Jeg forstår at det er frustrerende å ikke bli trodd på, men faktum er at du skiller deg ut ved å stille så mange spørsmål til NHD/andre brukere. Som sagt: Alle har samme mål som deg. Vi vil bli eller holde oss friske. Men vi kommer ikke opp med 3-7 spørsmål NHD "må svare på for at jeg skal komme meg videre" i uka.

Om jeg tar feil, så kan du kanskje forklare hvorfor denne forskjellen er så tydelig?

''Det beste for alle "parter" er at dette var min siste tråd. På den måten kan jeg kanskje også få stoppet hele prosessen og nøye meg med livet som det er. For jeg kommer tydelivis ikke lengre likevel. Og ingen plages av det mer :-)''

Offermentalitet. Jeg har hørt det hundre ganger før og jeg responderer ikke på den typen "trusler".

''Offermentalitet. Jeg har hørt det hundre ganger før og jeg responderer ikke på den typen "trusler".''

Nettopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spesielt

Jeg synes du har mobilisert nye sider ved deg ved at du når har begynt å svare andre her inne. Du har klart å forflytte mye av fokuset innover til utover på andre. Må si jeg synes det at du rekker ut en hånd til andre, er _svært_ positivt! Svarene du gir, er også gode. Virker som om du kommer i kontakt med andre konstruktive sider i deg selv. Jeg synes i svarene du gir at du viser deg veldig moden og innsiktsfull på saker som gjelder andre. Du deler av dine tanker/følelser og den kunnskap du faktisk har. Også synes jeg du er _veldig_ oppmuntrende overfor de du svarer, at du er god på å motivere andre og sette finger`n på stedene der utfordringene/hovedproblemet ligger. Du har også fått positive tilbakemeldinger fra andre, har jeg sett, på at du har skrevet innlegg til andre. Det kan kanskje styrke din selvtillit? At du kan føle/se/forstå at "wow, jeg har faktisk ting å bidra med!".

Det folk har reagert på, synes jeg hører mer din tidligere DOL-tid til. Tror at når du skriver flere innlegg på relativt kort tid som kun omhandler deg selv, så kan folk bli engstelige på dine vegne for at du skal vikle deg inn i nye destruktive sirkler med grubling, som ikke er godt for deg. Noen vil også bli påminnet det som har skjedd før, da det gikk galt den gang, og sammenblande tidligere følelser med det som er nå. "Man skal ikke gråte over snøen som falt i fjor", er et godt gammelt motto, som kanskje er noe å grunne på for flere her?

J31, har du dristet deg til å takke ja til jobben? Litt spent på det. Selv jobber jeg nå 30% og skal trappe opp sakte men sikkert (startet på 20% og økte for snart 2 uker siden). Har dere fått flyttet tilbake? Ooooog hvordan endte det med "åndehuset"?

Klem!

Rart hvor forskjellig man kan oppleve samme situasjon. Jeg synes J31 poster altfor mange intetsigende kommentarer. Bra at det er ulike meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest repeat

Dette er ikke ment å være rettet direkte mot deg. Men det virker som de fleste andre her inne vet hvorfor jeg spør, og at min forklaring ikke blir helt trodd på. Jeg tolker dog de fleste som velmente.

Det beste for alle "parter" er at dette var min siste tråd. På den måten kan jeg kanskje også få stoppet hele prosessen og nøye meg med livet som det er. For jeg kommer tydelivis ikke lengre likevel. Og ingen plages av det mer :-)

''Det beste for alle "parter" er at dette var min siste tråd. På den måten kan jeg kanskje også få stoppet hele prosessen og nøye meg med livet som det er. For jeg kommer tydelivis ikke lengre likevel. Og ingen plages av det mer :-)''

Har du vurdert å gå igjennom dine tidligere innlegg og se hvor mange ganger du har "truet" med akkkurat dette her? Jeg tror det ville blitt et skremmende høy tall. Det har overhodet ingen hensikt å skrive dette mer, for vi vet jo hva som skjer likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neida, det er ikke galt at du svarer, men det virker som du krampaktig prøver å få innpass i det gode selskap her på DOL .

En behøver ikke svare på spørsmål der en ikke har noe å bidra med, synes jeg.

Og en behøver ikke rope på NHD hele tiden :-)

Du er fint i stand til å vurdere sjøl, om du vil.

''En behøver ikke svare på spørsmål der en ikke har noe å bidra med, synes jeg.''

Det gjøres jo ganske mye her på DOL, da, og jeg synes det er helt i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gakken den andre

Rart hvor forskjellig man kan oppleve samme situasjon. Jeg synes J31 poster altfor mange intetsigende kommentarer. Bra at det er ulike meninger.

Sånn er det med oss mennesker:) Vi er forskjellige og kan - slik som her - ha mange ulike opplevelser av samme fenomen. Helt enig i at det er bra at vi har ulike oppfatninger:) Og også at vi har ytringsrett til å gi uttrykk for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Dette er ikke ment å være rettet direkte mot deg. Men det virker som de fleste andre her inne vet hvorfor jeg spør, og at min forklaring ikke blir helt trodd på. Jeg tolker dog de fleste som velmente.''

Jeg forstår at det er frustrerende å ikke bli trodd på, men faktum er at du skiller deg ut ved å stille så mange spørsmål til NHD/andre brukere. Som sagt: Alle har samme mål som deg. Vi vil bli eller holde oss friske. Men vi kommer ikke opp med 3-7 spørsmål NHD "må svare på for at jeg skal komme meg videre" i uka.

Om jeg tar feil, så kan du kanskje forklare hvorfor denne forskjellen er så tydelig?

''Det beste for alle "parter" er at dette var min siste tråd. På den måten kan jeg kanskje også få stoppet hele prosessen og nøye meg med livet som det er. For jeg kommer tydelivis ikke lengre likevel. Og ingen plages av det mer :-)''

Offermentalitet. Jeg har hørt det hundre ganger før og jeg responderer ikke på den typen "trusler".

Ser det var dumt å ikke holde det for meg selv. Men jeg forstår absolutt deg også.

Det jeg tenkte på da jeg skrev det - og fortsatt gjør, er at jeg er lei av å kave/bale, jeg kommer ikke lenger og det er derfor bortkastet å jobbe videre på egen hånd.

Og - ved å slutte å spørre om det er noe og bare si meg fornøyd med det jeg har fått til, vil prosessen etterhvert stilne.

Nå ønsker/håper jeg at vi bare legger tråden død og tar helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teit var det ikke. Kunne passet mer å diskutere det på "åpent"-forumet og bare diskutert det sånn generelt med andre brukere?

Ha en fin helg!

God helg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest efexora

jeg tror rett og slett at hvis du aldri lærer å kunne stole på dine egne tanker og vurderinger så vil du aldri bli frisk. Det er ingen andre enn deg selv som kan styre ditt liv. Det er bare du som har fjernkontrollen til ditt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det var dumt å ikke holde det for meg selv. Men jeg forstår absolutt deg også.

Det jeg tenkte på da jeg skrev det - og fortsatt gjør, er at jeg er lei av å kave/bale, jeg kommer ikke lenger og det er derfor bortkastet å jobbe videre på egen hånd.

Og - ved å slutte å spørre om det er noe og bare si meg fornøyd med det jeg har fått til, vil prosessen etterhvert stilne.

Nå ønsker/håper jeg at vi bare legger tråden død og tar helg.

''Og - ved å slutte å spørre om det er noe og bare si meg fornøyd med det jeg har fått til, vil prosessen etterhvert stilne.''

1. NHD har bedt deg oppsøke hjelp i virkeligheten og forholde deg til dine behandlere der.

2. Det finnes flere måter man kan oppsøke kunnskap på, det er ikke bare NHD som vet ting og tang ;)

3. Den beste utviklingen du kan få er å bli selvstendig. NHD burde ha liten til null betydning i ditt liv ved dette punktet. Om du har ett spørsmål til NHD per måned er det fremdeles over gjennomsnittet for DOLs brukere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Og - ved å slutte å spørre om det er noe og bare si meg fornøyd med det jeg har fått til, vil prosessen etterhvert stilne.''

1. NHD har bedt deg oppsøke hjelp i virkeligheten og forholde deg til dine behandlere der.

2. Det finnes flere måter man kan oppsøke kunnskap på, det er ikke bare NHD som vet ting og tang ;)

3. Den beste utviklingen du kan få er å bli selvstendig. NHD burde ha liten til null betydning i ditt liv ved dette punktet. Om du har ett spørsmål til NHD per måned er det fremdeles over gjennomsnittet for DOLs brukere.

Det er ikke noe mer å diskutere. Jeg tar konsekvensene, og ferdig med det. Ok?

God helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...