morsan Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 ...må være _frisører_! *sukk* Eventuelt at de er helt elendige i matematikk, og tror at 2 cm er like langt som 5 cm og 4 cm er like langt som 10 cm for oss andre... Fortsetter det slik, har jeg ikke mer hår igjen til 17. mai....;-/ Klippen ble fin den, for all del, men så jæskla kort, da!! Og ikke er det første gangen heller, at de ikke hører hva man sier. Med så egenrådige frisører - hvordan forventer de at vi skal komme og klippe oss så ofte som de øsnker? Det må da være mere "buttikk" å klippe litt for lite, slik at vi kommer tilbake etter kort tid? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Send et bilde, da! :-) Jeg har by the way ikke hatt kortere hår enn nå, på ti år.. ;-( Hellengde, men bare 4 cm i nakken *urk* Kjerringklipp, sa brorsan. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Du skulle ha visst litt om hvordan det er å være frisør i dag. Min datter er frisør, og det er lenge siden fagkunnskapen var det viktigste. Det dreier seg om salg av produkter og provisjon, hvis de skal unngå å måtte jobbe for under 10 000 i mnd. Så det er ikke så rart at de mister konsentrasjonen på andre områder. I dag er det viktigste å være en god selger:-( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 5. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2010 Du skulle ha visst litt om hvordan det er å være frisør i dag. Min datter er frisør, og det er lenge siden fagkunnskapen var det viktigste. Det dreier seg om salg av produkter og provisjon, hvis de skal unngå å måtte jobbe for under 10 000 i mnd. Så det er ikke så rart at de mister konsentrasjonen på andre områder. I dag er det viktigste å være en god selger:-( ...og om de er _gode_ selgere, kan jo diskuteres, men at de prøver å selge er hevet over enhver tvil. Men må de på død og liv gjøre det ved å rakke ned på kunden og prøve å svekke deres selvtillitt? Både egen erfaring pluss det jeg har hørt fra venner tyder på at enkelte frisører har ekstremt lav terskel for å kommentere at hårfargen ikke er bra, at håret er dødt og livløst og man må kjøpe dyr kur osv... En venninne med fantastisk flott hårfarge fikk høre at hun så "falmet" ut osv osv 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 5. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2010 Send et bilde, da! :-) Jeg har by the way ikke hatt kortere hår enn nå, på ti år.. ;-( Hellengde, men bare 4 cm i nakken *urk* Kjerringklipp, sa brorsan. Da slår du meg med nakkelengde!!! :-( Tror jaggu meg hun tok over 10 cm i nakken... :-( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 ...og om de er _gode_ selgere, kan jo diskuteres, men at de prøver å selge er hevet over enhver tvil. Men må de på død og liv gjøre det ved å rakke ned på kunden og prøve å svekke deres selvtillitt? Både egen erfaring pluss det jeg har hørt fra venner tyder på at enkelte frisører har ekstremt lav terskel for å kommentere at hårfargen ikke er bra, at håret er dødt og livløst og man må kjøpe dyr kur osv... En venninne med fantastisk flott hårfarge fikk høre at hun så "falmet" ut osv osv ''Både egen erfaring pluss det jeg har hørt fra venner tyder på at enkelte frisører har ekstremt lav terskel for å kommentere at hårfargen ikke er bra, at håret er dødt og livløst og man må kjøpe dyr kur osv...'' Så grunnen til at frisøren stadig spør om jeg ikke skal farge håret snart er ikke at jeg faktisk _har_ grå hår? ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Da slår du meg med nakkelengde!!! :-( Tror jaggu meg hun tok over 10 cm i nakken... :-( Jeg mente at hårlengden i nakken er bare usle 4 cm, da... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Jeg husker jeg tegna strek i panna før mamma fikk klippe luggen min når jeg var liten (klok av skade ;-)). Kort hår er kult, men krever stylingprodukter - så løp og kjøp 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 ''Både egen erfaring pluss det jeg har hørt fra venner tyder på at enkelte frisører har ekstremt lav terskel for å kommentere at hårfargen ikke er bra, at håret er dødt og livløst og man må kjøpe dyr kur osv...'' Så grunnen til at frisøren stadig spør om jeg ikke skal farge håret snart er ikke at jeg faktisk _har_ grå hår? ;o) *hehe* Bra! *s* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 ...og om de er _gode_ selgere, kan jo diskuteres, men at de prøver å selge er hevet over enhver tvil. Men må de på død og liv gjøre det ved å rakke ned på kunden og prøve å svekke deres selvtillitt? Både egen erfaring pluss det jeg har hørt fra venner tyder på at enkelte frisører har ekstremt lav terskel for å kommentere at hårfargen ikke er bra, at håret er dødt og livløst og man må kjøpe dyr kur osv... En venninne med fantastisk flott hårfarge fikk høre at hun så "falmet" ut osv osv Det er dette de bli lært opp til fra "ledelsen" og gjennom utallige "kurs". Du aner ikke hva som foregår og hva som kreves for at man skal være en "vellykket" frisør i dag. Tror du f.eks. at det er tilfeldig at det ble så in å klippe med maskin? Det går så mye raskere enn å klippe med saks, vet du... Nå er det jo ikke så mange av dem som holder ut i bransjen etter fylte 30 år, og det sier vel mer enn nok. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 *hehe* Bra! *s* Men jeg farger jo ikke håret uansett. De må bare mase. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 5. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2010 Jeg mente at hårlengden i nakken er bare usle 4 cm, da... Ja, og jeg mente at hårlengden i nakken nå er _under_ 4 cm.... Før denne klippen var jeg kortere enn på det bildet du har sett... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 5. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2010 Jeg husker jeg tegna strek i panna før mamma fikk klippe luggen min når jeg var liten (klok av skade ;-)). Kort hår er kult, men krever stylingprodukter - så løp og kjøp :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Ja, og jeg mente at hårlengden i nakken nå er _under_ 4 cm.... Før denne klippen var jeg kortere enn på det bildet du har sett... Ok, nok en grunn til å oversende nytt fotografi! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 5. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2010 ''Både egen erfaring pluss det jeg har hørt fra venner tyder på at enkelte frisører har ekstremt lav terskel for å kommentere at hårfargen ikke er bra, at håret er dødt og livløst og man må kjøpe dyr kur osv...'' Så grunnen til at frisøren stadig spør om jeg ikke skal farge håret snart er ikke at jeg faktisk _har_ grå hår? ;o) Nja, dette var vel et logisk resonnement på linje med Erasmus Montanus :-) Det at de spør er ikke ensbetydende med at du IKKE er gråhåret, men det er ikke nødvendigvis ensbetydende med at du ER det! :-D 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 5. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2010 Ok, nok en grunn til å oversende nytt fotografi! :-) ;-) Får se hva jeg får til i helga :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Men jeg farger jo ikke håret uansett. De må bare mase. ) :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 5. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2010 Ok, nok en grunn til å oversende nytt fotografi! :-) Ert vel ikke helt ulik den sveisen som den lyseste (og eldste) søstra i 90-tallsserien "House of Eliott" hadde. Litt sånn 20-tallsaktig bob. Så bare kort bak, ikke på sidene/foran. jeg fant ikke noe bilde av dama uten hodeplagg, men er er ett med hodeplagg: http://ii-prod-rw.marketlive.com/bodhishop-us/images//products/en_US/detail/93613-D.JPG 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 ;-) Får se hva jeg får til i helga :-) m@il 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Ert vel ikke helt ulik den sveisen som den lyseste (og eldste) søstra i 90-tallsserien "House of Eliott" hadde. Litt sånn 20-tallsaktig bob. Så bare kort bak, ikke på sidene/foran. jeg fant ikke noe bilde av dama uten hodeplagg, men er er ett med hodeplagg: http://ii-prod-rw.marketlive.com/bodhishop-us/images//products/en_US/detail/93613-D.JPG Det kler du sikkert kjempebra! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.