Gå til innhold

Den yrkesgruppa med desidert dårligst hørsel..

morsan

Anbefalte innlegg

De må ha et fantastisk konsept for øvrig når de kan behandle sine ansatte så bedriteslig og likevel gå med overskudd.

Eller satser de mest på hit and run? Altså ikke faste kunder, men fange inn stadig nye etter som de skremmer andre kunder vekk.

mvh

Jeg vet ikke hva de satser på. Annet enn å tjene penger:-) De er vant med at de fleste frisører er unge, redde for å si fra osv. Det blir gjennomtrekk av frisører, men det betyr visst ikke så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

18

• PieLill

14

• Colette

12

• Axcia

6

Mest aktive i denne tråden

De frisørene jeg benytter har så absolutt personlig interesse av å gjøre en jobb som får meg til å komme tilbake. Derfor er jeg tidvis forundret over at de ikke gjør det.

mvh

Min datter har også mange faste kunder som hun har personlig interesse av. Det er ikke det det står på:-) Men hun klarer ikke å nå den salgssummen som er viktig for å få utbetalt provisjon. Jeg er ganske sikker på at salongen vet veldig godt hvorfor salgssummen er satt til 45 000 - verken mer eller mindre. Da kan de klare å oppnå provisjon i gode mnd. som før jul. til 17.mai o.l. Men ikke ellers i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter har også mange faste kunder som hun har personlig interesse av. Det er ikke det det står på:-) Men hun klarer ikke å nå den salgssummen som er viktig for å få utbetalt provisjon. Jeg er ganske sikker på at salongen vet veldig godt hvorfor salgssummen er satt til 45 000 - verken mer eller mindre. Da kan de klare å oppnå provisjon i gode mnd. som før jul. til 17.mai o.l. Men ikke ellers i året.

Jeg benytter som regel små salonger med mindre stress, der de som jobber der som regel også er med på eiersiden.

Og da blir jeg litt overrasket når en eller annen plutselig velger å gi meg en helt annen klipp enn jeg ba om, eller gjør nøyaktig den tingen jeg har sagt ikke vil funke.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg benytter som regel små salonger med mindre stress, der de som jobber der som regel også er med på eiersiden.

Og da blir jeg litt overrasket når en eller annen plutselig velger å gi meg en helt annen klipp enn jeg ba om, eller gjør nøyaktig den tingen jeg har sagt ikke vil funke.

mvh

Det tror jeg er et lurt valg av deg. Jeg har hele tiden skrevet i presens om min datters jobbsituasjon, men hun har heldigvis sagt opp jobben i denne kjeden, og fått seg jobb i en annen, mindre, privateid salong som hun begynner i i april.

Jeg ville bare illustrere hvordan det kan være i frisørsalonger når de er på sitt verste:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg er et lurt valg av deg. Jeg har hele tiden skrevet i presens om min datters jobbsituasjon, men hun har heldigvis sagt opp jobben i denne kjeden, og fått seg jobb i en annen, mindre, privateid salong som hun begynner i i april.

Jeg ville bare illustrere hvordan det kan være i frisørsalonger når de er på sitt verste:-)

Skrekk og gru.

Som regel blir jo stemningen så dårlig at kundene ikke trives heller.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og gratulerer med bedre arbeidsplass til dattera!

;-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og gratulerer med bedre arbeidsplass til dattera!

;-)

mvh

Takk, takk....:-) Vi får håpe det beste, for denne bransjen er jammen spesiell nok:-( Hun angrer som en hund på sitt yrkesvalg i dag, som ble foretatt da hun var 15 år. Men jeg setter pris på å ha en frisør i nærheten da :-) Og hun risikerer i hvert fall ikke å bli arbeidsledig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrekk og gru.

Som regel blir jo stemningen så dårlig at kundene ikke trives heller.

mvh

Det har du rett i. Samme hvor mye de strever så vil slike ting skinne igjennom.

De fikk også beskjed om å møte 10 min, før arbeidstid hver dag - uten betaling. Og hvis de kom 5 min. før arbeidstid, så kom de for sent, og fikk advarsel:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk....:-) Vi får håpe det beste, for denne bransjen er jammen spesiell nok:-( Hun angrer som en hund på sitt yrkesvalg i dag, som ble foretatt da hun var 15 år. Men jeg setter pris på å ha en frisør i nærheten da :-) Og hun risikerer i hvert fall ikke å bli arbeidsledig!

Blir hun lei av å være frisør er, hun sikkert en attraktiv medarbeider for både gullsmeder, klesforentninger, optikere og andre steder du må ha sans for både mennesker og stil.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir hun lei av å være frisør er, hun sikkert en attraktiv medarbeider for både gullsmeder, klesforentninger, optikere og andre steder du må ha sans for både mennesker og stil.

mvh

Hun er lei av å være frisør, ja. Mektig lei. Ikke pga yrket i seg selv, men pga de nevnte forhold. Og hun vet at at det eneste alternativet er de yrkene du nevner. Hun ønsker seg egentlig omskolering, så vi får se hva som skjer etter hvert. Hun har samboer og et barn på 4,5 år også, så da er jo det viktigste å skaffe inntekter til familien, selvfølgelig. Så hun prøver å holde ut:-)

Hun har til og med opplevd å få panikkanfall under klipp o.l., og det sier jo sitt om hva hun føler rundt yrket sitt. For hun har ikke disse anfallene i andre sammenhenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er lei av å være frisør, ja. Mektig lei. Ikke pga yrket i seg selv, men pga de nevnte forhold. Og hun vet at at det eneste alternativet er de yrkene du nevner. Hun ønsker seg egentlig omskolering, så vi får se hva som skjer etter hvert. Hun har samboer og et barn på 4,5 år også, så da er jo det viktigste å skaffe inntekter til familien, selvfølgelig. Så hun prøver å holde ut:-)

Hun har til og med opplevd å få panikkanfall under klipp o.l., og det sier jo sitt om hva hun føler rundt yrket sitt. For hun har ikke disse anfallene i andre sammenhenger.

Håper inderlig den nye jobben blir en triveligere opplevelse.

Kanskje hun kan få overskudd til å ta noen nettstudier som en begynnelse på omskolering.

Det må være frustrerende som mor å se sin datter bli så kjørt pga idiotiske arbeidsgivere.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper inderlig den nye jobben blir en triveligere opplevelse.

Kanskje hun kan få overskudd til å ta noen nettstudier som en begynnelse på omskolering.

Det må være frustrerende som mor å se sin datter bli så kjørt pga idiotiske arbeidsgivere.

mvh

''Det må være frustrerende som mor å se sin datter bli så kjørt pga idiotiske arbeidsgivere.''

Det skal jeg love deg, PieLill:-( Og derav mitt engasjement i denne tråden....Jeg kjenner at det bruser og kribler i mitt morshjerte når folk i tillegg klager på de tjenstene frisører utfører, i Norges lavest rangerte yrke mht status. Men det er jo mitt problem :-) Folk har jo rett til å si hva de mener, selvfølgelig.

Takk for forståelsen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frisørmor

''Det må være frustrerende som mor å se sin datter bli så kjørt pga idiotiske arbeidsgivere.''

Det skal jeg love deg, PieLill:-( Og derav mitt engasjement i denne tråden....Jeg kjenner at det bruser og kribler i mitt morshjerte når folk i tillegg klager på de tjenstene frisører utfører, i Norges lavest rangerte yrke mht status. Men det er jo mitt problem :-) Folk har jo rett til å si hva de mener, selvfølgelig.

Takk for forståelsen:-)

''Jeg kjenner at det bruser og kribler i mitt morshjerte når folk i tillegg klager på de tjenstene frisører utfører, i Norges lavest rangerte yrke mht status.''

Den tildredes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...