Gå til innhold

Dere foreldre, hvordan vasker der?

waxo

Anbefalte innlegg

Vasker halvgodt over til helgen i det vanlige, og heller skikkelige skippertak innimellom?

Grundig til hver eneste helg med vinduspuss og skifting på senger.

Litt her og litt der hele uken?

Jeg prøver å finne meg en middelvei her, men sliter. Egentlig vil jeg ha det strøkent hele tiden, og ofte vasker jeg over flere ganger i uka, og tar det grundig hver helg.

Det går jo utrolig mange timer hver dag til husarbeid, uten at noen andre enn meg egentlig merker det LOL

Så nå har jeg prøvd da, å ha en vaskedag i uka, men det duger jo ikke. Blir jo bøssete med en gang. Flekkete også når jeg tenker meg om.

Og mange dager ville jeg fått hetta hvis det kom folk på besøk!

Jeg tørrmopper eller støvsuger hver dag, rydder, slenger over kjøkken, bad og ganggulv. Likevel er det jo ikke akkurat strøkent her.....

Ønsker å bruke tiden min mer fornuftig, gå på lange skiturer med ungene, kose meg med de nå mens de fortsatt vil være sammen med meg :-)

Hvordan gjør dere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• waxo

21

• Angustia

4

• ....AV

3

• fillolin

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest mamma til toåring

Vasker og rydder i helga og så ser det jævlig ut ellers. Kommer det uventet besøk i uka så er det litt krise.

Er lat og liker ikke å drive med husarbeid.

Soper opp etter ungen har sølt når hun har spist og tørker opp med klut, men vasker ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker og rydder i helga og så ser det jævlig ut ellers. Kommer det uventet besøk i uka så er det litt krise.

Er lat og liker ikke å drive med husarbeid.

Soper opp etter ungen har sølt når hun har spist og tørker opp med klut, men vasker ikke.

Skulle ønske jeg var litt mer der jeg også......

Men får dårlig samvittighet hvis jeg setter meg ned om ettermiddagen og det egentlig er mer jeg kan gjøre.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mamma til toåring

Skulle ønske jeg var litt mer der jeg også......

Men får dårlig samvittighet hvis jeg setter meg ned om ettermiddagen og det egentlig er mer jeg kan gjøre.....

Jeg setter meg ned og slapper av og tenker heller på alt jeg skulle ha gjort, men som jeg ikke orker. Så tenker jeg.. "etterpå kanskje, i morgen kanskje, til helga kanskje". Burde-burde. :)

En mellomting er sikkert okey. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter meg ned og slapper av og tenker heller på alt jeg skulle ha gjort, men som jeg ikke orker. Så tenker jeg.. "etterpå kanskje, i morgen kanskje, til helga kanskje". Burde-burde. :)

En mellomting er sikkert okey. :)

Ja, kunne tenke meg å klare å sette meg ned uten å tenke alle disse burde, skulle, må, etterpå tankene jeg.

Er jo irriterende å sitte å tenke på det også, og da nesten like enkelt å bare gjøre det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kunne tenke meg å klare å sette meg ned uten å tenke alle disse burde, skulle, må, etterpå tankene jeg.

Er jo irriterende å sitte å tenke på det også, og da nesten like enkelt å bare gjøre det....

Etter maaaange år med småbarn, har jeg opparbeida meg en mellomting; hysterisk skippertaksarbeid og daglig overflatearbeid..

Det viktigste er at barna er aktive og sosiale, og at vi spiser middag sammen hver dag (med få, praktiske unntak).

Denne uka har vi hatt aktiviteter og vennebesøk (inkludert overnattinget et par nettter) hver dag etter jobb / skole, og huset var en katastrofe i går da minsten skulle ha overnatttingsbesøk.

Jeg burde mildt sagt rydda, støvsugd, vaska osv i dag, men været var så nydelig at vi var ute hele dagen.

Overnattingsgjesten blei henta på ettermiddagen, huset var under enhver husmorstandard og verre enn det :-(

Men jeg tenker at det viktigste er at barna har hatt et kreativt døgn (les:rotete!), de har stått på ski osv, osv.

Reagerer foreldrene på det, får de bare sladre i vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Gosh, hva slags ambisjoner har du egentlig?

''Grundig til hver eneste helg med vinduspuss og skifting på senger.''

Hehe, vinduspuss tas to ganger i året. I de gode årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En fast bruker

Foreldre? Er det bare foreldre som vasker?

Eller er ikke-foreldres vasking uinteressant, og i tilfelle hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Du har kanskje ikke tenkt over at barn okkuperer det meste av foreldrenes våkne tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har noe med at når man har barn blir det gjerne mer husarbeid.

Mora mi kunne sikkert vasket og ryddet en gang i mnd og likevel hatt det strøkent, mens vi som har 3 unger aldri opplever å ha det strøkent.

Skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har kanskje ikke tenkt over at barn okkuperer det meste av foreldrenes våkne tid?

Og barn lager mer kaos i heimen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En fast bruker

So? Man kan vel ha barn og vaske samtidig. OK, kanskje akkurat den perioden der barna må fotfølges, til de er 2-3 år er vanskelig, men det varer jo ikke evig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Du har kanskje ikke tenkt over at barn okkuperer det meste av foreldrenes våkne tid?'

Poh! Dere har da i det minste noen dere kan sette i gang til å gjøre arbeidet for dere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gosh, hva slags ambisjoner har du egentlig?

''Grundig til hver eneste helg med vinduspuss og skifting på senger.''

Hehe, vinduspuss tas to ganger i året. I de gode årene.

Ambisjonene mine er å senke vaskestyret ned til et minimum, uten å få hetta :-)

Før vaska jeg skikkelig, med vinduspuss og sengeskift hver helg.......har klart å kvitte meg med mesteparten av vinduspussen da ;-) Skifter på senger hver 14 dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hvorfor vente?

''Ønsker å bruke tiden min mer fornuftig, gå på lange skiturer med ungene, kose meg med de nå mens de fortsatt vil være sammen med meg :-)

''

Da er det kanskje på tide å prioritere skiturer og samvær med ungene over skinnende rene gulv og blankpussede vinduer? Det er ingen som kikker i krokene dine, men barna vil merke hvor til stede du var i barndommen deres. Kom deg på skitur i fineværet. Støvet ligger der i morgen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Og barn lager mer kaos i heimen :-)

Ja, det er selvfølgelig også en viktig faktor!

Men jeg kjenner også på meg at det er vanskelig å få gjort noe husarbeid eller rydding før 9-tiden på kvelden hverdager.

- Det går i ett med middag, middagsrydding, lekser og fritidsaktiviteter, og etter ni - halv ti på kvelden lengter jeg fort til omsider å få litt egentid...

Men en tipasser seg jo, jeg syntes jo det var vanskelig å holde det ryddig og rent da jeg var singel også... selv om det er litt vanskelig å forstå nå! :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En fast bruker

Det har noe med at når man har barn blir det gjerne mer husarbeid.

Mora mi kunne sikkert vasket og ryddet en gang i mnd og likevel hatt det strøkent, mens vi som har 3 unger aldri opplever å ha det strøkent.

Skjønner?

Ikke enig. Jeg kjenner tre- og firebarnsforeldre som har det strøkent alltid og ettbarnsfamilier hvis hjem ser ut som det har gått av en bombe inne hos dem konstant.

Det er ikke antall barn det kommer an på, men personlighet, interesse og toleransegrense for rot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Du har kanskje ikke tenkt over at barn okkuperer det meste av foreldrenes våkne tid?'

Poh! Dere har da i det minste noen dere kan sette i gang til å gjøre arbeidet for dere...

hehe, vet du at det tar 4 timer å mase på en 13 åring, for å gjøre en jobb som tar 10 minutter?

Iallefall min 13 åring ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

So? Man kan vel ha barn og vaske samtidig. OK, kanskje akkurat den perioden der barna må fotfølges, til de er 2-3 år er vanskelig, men det varer jo ikke evig.

Hehe, jeg ventet på den.

Men tiden etter man kommer hjem går faktisk ganske i ett frem til barnas leggetid, men nå har ikke jeg barn som fikser lekser og fritidsaktivieter helt på egen hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke enig. Jeg kjenner tre- og firebarnsforeldre som har det strøkent alltid og ettbarnsfamilier hvis hjem ser ut som det har gått av en bombe inne hos dem konstant.

Det er ikke antall barn det kommer an på, men personlighet, interesse og toleransegrense for rot.

Jeg er en 3 barnsmor, og folk sier det alltid er strøkent her, at man kan spise av gulvet o.l

De ser ikke den jobben som legges ned i det.

Har du barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...