Lillemus Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Ikke tak og vegger ;-) Men liker å rydde og vaske litt skikkelig innimellom hvis jeg ikke tar det nøye hver helg. Dra fram litt møbler og hente kaninene som ligger bortgjemt der og sånn... Rydder i kjøkkenskuffer, kjøleskap, klesskap. Men før gjorde jeg det sånn hver uke da..... Joda, det hender jeg drar frem sofaene på stua og støvsuger under dem, faktisk forholdsvis ofte. Hah! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fillolin Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Ja, jeg er ikke i nærheten. Her vasker vi når vi har lyst og anledning eller når vi synes det er helt nødvendig. Uansett ikke så veldig ofte eller systematisk Helt ærlig, jeg synes det høres ut som du vasker veldig mye (?). Jeg er klar over at det finnes mange andre standarder enn min, men lurer på om det finnes en saklig begrunnelse for å vaske så mye, med mindre det er spesielle allergier i familien eller lignende. Hvis du virkelig ønsker å bruke tiden din på en annen måte tror jeg du bare må bestemme deg for det. Hvis du er oppvokst og har levd med slike standarder vil jeg tro at det også vil måtte bety at du må bestemme deg for hvor mye du vil jobbe i huset, ikke hvor strøkent det skal være. Uansett, lykke til, hvis dette er noe du vil 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 7. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2010 Ja, jeg er ikke i nærheten. Her vasker vi når vi har lyst og anledning eller når vi synes det er helt nødvendig. Uansett ikke så veldig ofte eller systematisk Helt ærlig, jeg synes det høres ut som du vasker veldig mye (?). Jeg er klar over at det finnes mange andre standarder enn min, men lurer på om det finnes en saklig begrunnelse for å vaske så mye, med mindre det er spesielle allergier i familien eller lignende. Hvis du virkelig ønsker å bruke tiden din på en annen måte tror jeg du bare må bestemme deg for det. Hvis du er oppvokst og har levd med slike standarder vil jeg tro at det også vil måtte bety at du må bestemme deg for hvor mye du vil jobbe i huset, ikke hvor strøkent det skal være. Uansett, lykke til, hvis dette er noe du vil Jeg er ikke oppvokst under sånne forhold, og det er kanskje det som er problemet ;-) Da jeg var barn var jeg lei å ta med besøk hjem, ettersom det var så mye hundehår og bøss og rot. Så da jeg fikk min egen heim, tok det litt av, jeg vil ikke at unga mine skal føle det er så fælt her at de er lei å ha besøk. Den lista holdt jeg i 12 år, men nå føler jeg liksom at det er litt nok, og har jobbet en del med meg selv og stresset rundt det. Har blitt mye flinkere til å la vær, men stresset rundt det plager meg fortsatt. Synes aldri det er rent eller ryddig nok her, og er veldig misunnelig på de som faktisk klarer å slappe av i litt rot og bøss. Altså helt normale mennesker ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fillolin Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Jeg er ikke oppvokst under sånne forhold, og det er kanskje det som er problemet ;-) Da jeg var barn var jeg lei å ta med besøk hjem, ettersom det var så mye hundehår og bøss og rot. Så da jeg fikk min egen heim, tok det litt av, jeg vil ikke at unga mine skal føle det er så fælt her at de er lei å ha besøk. Den lista holdt jeg i 12 år, men nå føler jeg liksom at det er litt nok, og har jobbet en del med meg selv og stresset rundt det. Har blitt mye flinkere til å la vær, men stresset rundt det plager meg fortsatt. Synes aldri det er rent eller ryddig nok her, og er veldig misunnelig på de som faktisk klarer å slappe av i litt rot og bøss. Altså helt normale mennesker ;-) Aha, da blir situasjonen litt annerledes enn det jeg så for meg, ja. Og da synes jeg faktisk det er litt imponerende at du tar tak i dette! Men får en tanke, hvis du har holdt på sånn i flere år er vel ikke ungene helt små lenger. Hva med å snakke med dem, høre hva de synes om saker og ting, bli enige om hvilke standarder dere i fellesskap ønsker skal gjelde, hvilke oppgaver den enkelte kan tenke seg, og ikke minst, når dere skal evaluere den nye stilen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linko Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Tror jeg har svart på noen lignende tidligere. Jeg bruker LITE tid på rydding og vasking, har ved restaurering av hus hatt som hovedfokus at det skal være enkelt å holde rent. Nyter også når jeg finner rengjøringsmidler etc som er smartere enn det jeg har brukt tidligere. Poenget mitt er at huset må innredes og organiseres slik at det blir lite rydding og vasking. I tillegg til dette gjelder skippertak! Men: det skal samtidig sies, at innad i slekta er vi nok ikke de som er kjent for å ha det mest strøkent til enhver tid... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Jeg har vaskehjelp hver 14. dag. Ho vasker da alle gulv + bad. Ho vasker ikke i alle kriker og kroker. Tar ikke fram sofaer og vasker under/bak dem o.l. Det skjer en gang hvert jubeår eller noe. Eller støvsuger vi nok et par ganger mellom hver gang ho vasker + at bad blir tatt en gang mellom hver vask. Kjøkken blir også tatt nesten hver dag. Dvs. oppvask og vaske av benker. Men jeg orker ikke å bruke masse tid på slikt. Livet er for kort, og jeg har for mange ting jeg vil gjøre. Om det kommer gjester, så er de velkomne slik det er. Ogsannerdetmeddensaken:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest husvasker Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Jeg har vaskehjelp hver 14. dag. Ho vasker da alle gulv + bad. Ho vasker ikke i alle kriker og kroker. Tar ikke fram sofaer og vasker under/bak dem o.l. Det skjer en gang hvert jubeår eller noe. Eller støvsuger vi nok et par ganger mellom hver gang ho vasker + at bad blir tatt en gang mellom hver vask. Kjøkken blir også tatt nesten hver dag. Dvs. oppvask og vaske av benker. Men jeg orker ikke å bruke masse tid på slikt. Livet er for kort, og jeg har for mange ting jeg vil gjøre. Om det kommer gjester, så er de velkomne slik det er. Ogsannerdetmeddensaken:-) Jeg vasker bad, og støvsuger og vasker gulv en gang i uka, kan hende jeg slenger over med en tørrmopp ellers. Har funnet ut at det er viktigere å gjøre ting med barna, så får det heller være litt rotete! Jeg skifter på sengene hver uke og klesvask er det hver dag, i tillegg til full jobb, trening og aktiviteter for barna så blir det ikke nok energi til å gjøre mer og ting får bli som de blir Ellers vaskes huset grundig vår/høst, hvertfall halv-grundig 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.