Gå til innhold

Ukas trening

....AV

Anbefalte innlegg

Mandag: 45 minutter snømåking for å få bort snøen som har blitt måkt av taket, dvs. tung snø som skal kjøres langt opp på brøytekanten.

Tirsdag: Noen runder på ski i en times tid i forbindelse med guttungens skitrening.

Torsdag: ca. 50 minutter på ski med noen pauser mens sønnen hadde skitrening.

Fredag: 40 minutter på ski sammen med 10-åringen.

Søndag: 2.5 timers skitur uten barn. Veldig deilig selv om jeg ble veldig sliten, hadde spist og drukket for lite på forhånd og hadde ikke med noe til påfyll underveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor lenge synes du at du "varer" før du trenger påfyll under skitrening? Jeg synes jeg går fortere tom enn jeg gjør når jeg sykler, fungerer dårlig etter et par timers tur med høy intensitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge synes du at du "varer" før du trenger påfyll under skitrening? Jeg synes jeg går fortere tom enn jeg gjør når jeg sykler, fungerer dårlig etter et par timers tur med høy intensitet.

Det er ganske sjelden jeg får lange skiturer alene med høy intensitet, som regel blir det max 1.5 timer mens eldstesønnen har skitrening. Men jeg tror nok jeg også går fortere "tom" på ski enn ved andre aktiviteter. Sykling kan jeg ikke fordra, så der har jeg liten erfaring.

I dag startet jeg kl. 13.30 og hadde bare spist en vaffel og drukket en kopp kaffe etter frokost kl. 9. I tillegg hadde jeg gått litt på ski i mellomtiden for å teste runden med yngstemann som skulle gå renn. Så det var nok ikke så rart jeg gikk tom, det var jo fryktelig urutinert av meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske sjelden jeg får lange skiturer alene med høy intensitet, som regel blir det max 1.5 timer mens eldstesønnen har skitrening. Men jeg tror nok jeg også går fortere "tom" på ski enn ved andre aktiviteter. Sykling kan jeg ikke fordra, så der har jeg liten erfaring.

I dag startet jeg kl. 13.30 og hadde bare spist en vaffel og drukket en kopp kaffe etter frokost kl. 9. I tillegg hadde jeg gått litt på ski i mellomtiden for å teste runden med yngstemann som skulle gå renn. Så det var nok ikke så rart jeg gikk tom, det var jo fryktelig urutinert av meg....

Litt optimistisk foringsopplegg kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Søndag: 2.5 timers skitur uten barn. Veldig deilig selv om jeg ble veldig sliten, hadde spist og drukket for lite på forhånd og hadde ikke med noe til påfyll underveis''

Ta med skjokolade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt optimistisk foringsopplegg kanskje?

Turen ble tatt på sparket. Vi var på skirenn og jeg fant ut at det jo var en overkommelig tur å gå hjem, så da gikk jeg. Underveis fant jeg ut at det sikkert ville være fint med en liten ekstra runde:-) Men jeg burde jo spist litt først... Hadde aldri latt ungene legge i vei på den måten uten mat og drikke;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Søndag: 2.5 timers skitur uten barn. Veldig deilig selv om jeg ble veldig sliten, hadde spist og drukket for lite på forhånd og hadde ikke med noe til påfyll underveis''

Ta med skjokolade.

Det ville jeg nok normalt gjort, men dette var en uplanlagt tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Turen ble tatt på sparket. Vi var på skirenn og jeg fant ut at det jo var en overkommelig tur å gå hjem, så da gikk jeg. Underveis fant jeg ut at det sikkert ville være fint med en liten ekstra runde:-) Men jeg burde jo spist litt først... Hadde aldri latt ungene legge i vei på den måten uten mat og drikke;-)

Hehe, høres kjent ut :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville jeg nok normalt gjort, men dette var en uplanlagt tur.

Bra at du bekrefter at det er normalt å ha med sjokolade på skitur;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Denne uka har vi hatt vinterferie, og jeg har vært supersprek!!!!

Mandag: Snømåking i 1,5 timer, arbeid med å bære ved i et par timer, 45 minutters knallhard skitur i veldig dyp snø uten løyper (jeg var HELT gåen etterpå og drakk 1 liter vann på styrten),100 sit-ups, 15 armhevinger.

Tirsdag: Arbeid med ved i et par timer, en liten havltime på ski, 100 sit-ups x 2 + 15 armhevinger

Onsdag: Skitur med ungene 5 km + 1,5 time hard skitur alene (1 time med bratt stigning opp til en støl - 25 minutter susing nedover igjen)

Torsdag: Rant slalåm fra klokka 10 til klokka 16.30 :-)

Fredag: En liten time arbeid med ved + 1 time på ski med ungene (rant ned jordene og trasket opp igjen - moro) + 100 sit-ups

Lørdag: Ingenting

Søndag: Skitur med hele familien + en familie til - 10 km i knallsol og med bål og pølser :-) Første gangen ungene har gått så langt! 300 rockinger + 100 sit-ups.

Er knallfornøyd med uka, og gleder meg til neste helg når vi skal på skitur igjen både lørdag og søndag!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har vi hatt vinterferie, og jeg har vært supersprek!!!!

Mandag: Snømåking i 1,5 timer, arbeid med å bære ved i et par timer, 45 minutters knallhard skitur i veldig dyp snø uten løyper (jeg var HELT gåen etterpå og drakk 1 liter vann på styrten),100 sit-ups, 15 armhevinger.

Tirsdag: Arbeid med ved i et par timer, en liten havltime på ski, 100 sit-ups x 2 + 15 armhevinger

Onsdag: Skitur med ungene 5 km + 1,5 time hard skitur alene (1 time med bratt stigning opp til en støl - 25 minutter susing nedover igjen)

Torsdag: Rant slalåm fra klokka 10 til klokka 16.30 :-)

Fredag: En liten time arbeid med ved + 1 time på ski med ungene (rant ned jordene og trasket opp igjen - moro) + 100 sit-ups

Lørdag: Ingenting

Søndag: Skitur med hele familien + en familie til - 10 km i knallsol og med bål og pølser :-) Første gangen ungene har gått så langt! 300 rockinger + 100 sit-ups.

Er knallfornøyd med uka, og gleder meg til neste helg når vi skal på skitur igjen både lørdag og søndag!!!!

Høres ut som en super vinterferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at du bekrefter at det er normalt å ha med sjokolade på skitur;-)

Ja, det får da være måte på askese!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 1/2 x styrketrening

2 x treningssykkel

1 x kombinert styrke og kondisjon

Hvordan tar du en halv styrketrening? :-)

Du er flink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan tar du en halv styrketrening? :-)

Du er flink!

Halv styrketrening = avbrutt midtveis fordi jeg fikk (uventet) besøk. Da var det bare å sette på kaffen og hoppe lynraskt i dusjen. :- )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Forrige uke ble det svært lite trening :(

Satser på en bedre uke nå

Mandag: 1 time spinning

Søndag: Skitur, 12 km.

Var med sønnen min på skirenn to ettermiddager, og en kveld med møte. Så var ikke mer enn dette jeg fikk tid til eller orket. Trengte litt tid til vask av klær og slikt som hoper seg opp i perioder hvor mye skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halv styrketrening = avbrutt midtveis fordi jeg fikk (uventet) besøk. Da var det bare å sette på kaffen og hoppe lynraskt i dusjen. :- )

Det var jo en hyggelig forklaring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige uke ble det svært lite trening :(

Satser på en bedre uke nå

Mandag: 1 time spinning

Søndag: Skitur, 12 km.

Var med sønnen min på skirenn to ettermiddager, og en kveld med møte. Så var ikke mer enn dette jeg fikk tid til eller orket. Trengte litt tid til vask av klær og slikt som hoper seg opp i perioder hvor mye skjer.

Slike uker kommer innimellom. Det er bra at du får til å trene noe også i travle perioder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...