Gå til innhold

Hjelp! Ettåringen klatrer overalt!

margerita1365380476

Anbefalte innlegg

Kanskje hun har produsert en fremtidig fjellklatrer du ;) Jeg har god erfaring med lekegrind og er også tilhenger av det. Jeg er også tilhenger av at barn skal utfolde seg å klatre litt, men da er det en fordel at man anledning til å passe på de den tiden de utfolder seg på denne måten og det er ikke alltid en smal sak hvis man har en klatrer i hus.

Farlige ting ble ganske raskt låst inn da lille klatreren vår begynte å klatre for å si det sånn :-)

Han var helt rå :-) Er ganske aktiv i dag også, selv om han snart er 8, og tar ikke alltid høyde for at han er et vanlig dødelig menneske. Tror han er supermann eller no. hehe :-)

Håper bare ikke han får en drøm om å bestige K2 ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lekegrind.

Jeg har også hatt to rolige og så kom den tredje... Han klatret til og med opp på benken og tok snusen til eldstemann i øverste skapet og spiste halve boksen og han måtte pumpes på legevakta. Han har spist aloh vera planter, drukket vin fra kjøleskapet og i det hele tatt prøvd det meste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekegrind.

Jeg har også hatt to rolige og så kom den tredje... Han klatret til og med opp på benken og tok snusen til eldstemann i øverste skapet og spiste halve boksen og han måtte pumpes på legevakta. Han har spist aloh vera planter, drukket vin fra kjøleskapet og i det hele tatt prøvd det meste

Ikke pent å le, men.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke pent å le, men.. :)

Det er lov å le, men jeg skal love deg jeg fortvilet når han var på det verste. Han måtte fotefølges til han ble ganske stor. Blæh ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest holaa

Farlige ting ble ganske raskt låst inn da lille klatreren vår begynte å klatre for å si det sånn :-)

Han var helt rå :-) Er ganske aktiv i dag også, selv om han snart er 8, og tar ikke alltid høyde for at han er et vanlig dødelig menneske. Tror han er supermann eller no. hehe :-)

Håper bare ikke han får en drøm om å bestige K2 ;-)

''Håper bare ikke han får en drøm om å bestige K2 ;-)''

Den drømmen er det få som får, selv om mange guttebarn er glad i å klatre i sin barndom. Jeg hadde en bror som var høyt og lavt i sine barndomsår og brakk vel det som brekkes kunne til stor fortvilelse for min mor. Han, som de fleste andre vokste det av seg :)

Han roer seg nok snart ned skal du se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sønnen min var et år brukte han armmusklene til å heise seg opp på kanten av senga, helt til han kom til vippepunktet :-) Deis i gulvet, det gikk heldigvis bra, men han fikk tidlig stor seng så han kunne hoppe ut på en trygg måte istedet ;-)

Han er sterk som en bjørn den dag i dag også ;-)

Da han var to år fant jeg han på badet, da satt han på gulvet og badet i diverse shampo og andre såper, som jeg trodde jeg hadde satt trygt på toppen av baderomsskapet...... ;-)

Dette er dessverre ikke et godt råd til trådstarter, men en artig assosiasjon jeg fikk av innlegget ditt:

Et vennepar av meg hadde en pode på 1 1/2 år som stadig klatra og ikke minst rømte fra sprinkelsenga på soverommet i 2. etasje. Trappa ned var smal, bratt og med en krapp vinkel.

Ergo anskaffa de en "Babysafe" som de festa under madrassen. Tidlig neste morgen våkna de av bråk fra kjøkkenet, gikk ned og oppdaga poden i full gang med "å vaske opp" - i Babysafen og med madrassen på ryggen :-D

Gjett om de festa Babysafen under senga etterpå?

Utrolig at ferden ned denne trappa gikk bra, men siden den gjorde det, er det en festlig historie :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg leser i denne tråden om hvor mye visse ettåringer ønsker og er i stand til å klatre, og i en annen tråd om hvor utrolig vill en unge på 1,5 år kan være i selskapslivet, er jeg vel neppe den rette til å gi råd...;-)

Men det var vel knapt en dag i den alderen uten at junior fikk lov til å dra ut alt av plastlokk og plastboller fra skapet - det fløt utover hele gulvet, og ga meg ihvertfall en viss tid til å ordne med annet på kjøkkenet :-) Riktignok måtte jeg rydde opp etter han, men ettersom alle lokkene uansett skulle ut igjen dagen etter, var det bare å trøkke på uten videre sortering/rydding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Håper bare ikke han får en drøm om å bestige K2 ;-)''

Den drømmen er det få som får, selv om mange guttebarn er glad i å klatre i sin barndom. Jeg hadde en bror som var høyt og lavt i sine barndomsår og brakk vel det som brekkes kunne til stor fortvilelse for min mor. Han, som de fleste andre vokste det av seg :)

Han roer seg nok snart ned skal du se :)

Vil vel tru det, og han er mer fornuftig nå enn for et år siden iallefall ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er dessverre ikke et godt råd til trådstarter, men en artig assosiasjon jeg fikk av innlegget ditt:

Et vennepar av meg hadde en pode på 1 1/2 år som stadig klatra og ikke minst rømte fra sprinkelsenga på soverommet i 2. etasje. Trappa ned var smal, bratt og med en krapp vinkel.

Ergo anskaffa de en "Babysafe" som de festa under madrassen. Tidlig neste morgen våkna de av bråk fra kjøkkenet, gikk ned og oppdaga poden i full gang med "å vaske opp" - i Babysafen og med madrassen på ryggen :-D

Utrolig at ferden ned denne trappa gikk bra, men siden den gjorde det, er det en festlig historie :-)

Gutt med pågangsmot ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser i denne tråden om hvor mye visse ettåringer ønsker og er i stand til å klatre, og i en annen tråd om hvor utrolig vill en unge på 1,5 år kan være i selskapslivet, er jeg vel neppe den rette til å gi råd...;-)

Men det var vel knapt en dag i den alderen uten at junior fikk lov til å dra ut alt av plastlokk og plastboller fra skapet - det fløt utover hele gulvet, og ga meg ihvertfall en viss tid til å ordne med annet på kjøkkenet :-) Riktignok måtte jeg rydde opp etter han, men ettersom alle lokkene uansett skulle ut igjen dagen etter, var det bare å trøkke på uten videre sortering/rydding.

''Men det var vel knapt en dag i den alderen uten at junior fikk lov til å dra ut alt av plastlokk og plastboller fra skapet''

En god måte å få ristet støvet av bokser og lokk som ikke er så mye i bruk ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

Jeg gjentar, hvis man finner noe spennende å sysselsette han med i lekegrinda vil det kanskje være uinteressant å klatre ut. Og det kan da absolutt være et forsøk verdt når moren i dette tilfellet bekymrer seg for at han skal klatre rundt overalt og falle ned.

Jeg er tilhenger av lekegrind, bare så det er sagt.

Min nr to klatret ut av lekegrinden ved å sette stortærne inn i maskene på grinden og da var han ute på et blunk.

Angående sysselsetting i lekegrind, så er den gøyeste leke å kaste alt som er i lekegrinden utenfor, og deretter stå og bælje.

For at barn vil roe seg i lekegrind, er det viktig at de venner seg til å være der, før de blir store nok til å komme seg ut. La de ligge litt i grinden fra de er i 4 - 6 måneders alder. De kan ligge der i stedet for å ligge på gulvet, og hvis du henger opp noen gøyale leker, så har de noe å beskjeftige seg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hvor jeg kjenner meg igjen fra da eldstejenta var ca 20 måneder. Hun også festet vi med babysafe under madrassen i sprinkelsengen uten at det hjalp. Fant henne igjen på gulvet med madrassen på ryggen. Byttet til vanlig seng, babysafen rundt madrassen uten det hjalp. Herlig syn med en snart 2 åring med 2 meter madrass etter seg på gangen. Fikk heldigvis tatt henne før hun begynte på trappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest moroklumpen

Å hvor jeg kjenner meg igjen fra da eldstejenta var ca 20 måneder. Hun også festet vi med babysafe under madrassen i sprinkelsengen uten at det hjalp. Fant henne igjen på gulvet med madrassen på ryggen. Byttet til vanlig seng, babysafen rundt madrassen uten det hjalp. Herlig syn med en snart 2 åring med 2 meter madrass etter seg på gangen. Fikk heldigvis tatt henne før hun begynte på trappen.

Hva ble hun da hun ble stor?

Skilpadde? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva ble hun da hun ble stor?

Skilpadde? :)

Murmeldyr ;-)

I tenårene har sengen blitt en mye mer attraktiv plass, enn de første leveårene, men hun har alltid likt å klatre i fjellknausene på hjemplassen.

Små brødrene har vært hakke verre når det kommer til klatring, men klok av skade kom aldri babysafen på i sengen. Disse klatret over alt, lenge før de kunne gå og spesielt den eldste av guttene frykter jeg blir ekstremsport-utøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Murmeldyr ;-)

I tenårene har sengen blitt en mye mer attraktiv plass, enn de første leveårene, men hun har alltid likt å klatre i fjellknausene på hjemplassen.

Små brødrene har vært hakke verre når det kommer til klatring, men klok av skade kom aldri babysafen på i sengen. Disse klatret over alt, lenge før de kunne gå og spesielt den eldste av guttene frykter jeg blir ekstremsport-utøver.

''spesielt den eldste av guttene frykter jeg blir ekstremsport-utøver.''

Huff, jeg har ei på 7 som jeg antar havner der også. Ikke at hun klatrer så mye, men har null frykt for fart og høyder. Eller dybder. UÆH!!!! Æ VIL ITJ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal alltid feste babysafen under _sengebunnen_, ikke bare madrassen, om barnet kommer seg opp fra sengen med "madrassen på ryggen" kan farlige situasjoner oppstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...