linko Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 For å fortsette diskusjoner om barn på nettet. I går oppdaget jeg fordelen ved at ungene får bruke min datamaskin (og ikke har egen). Datteren min på 10 år (og jentene i klassen hennes) er aktive på GSM (GoSuperModel). Av det jeg har sett der synes jeg det er relativt ufarlig, men da jeg logget på maskinen min så jeg msn-melding fra et fiktivt navn sendt til min datter. Det viser seg at hun har fått kontakt med noen ukjente på GSM, og gitt dem tilgang til MSN. Da fikk vi tatt samtalen om ikke å ha kontakt med ukjente på nettet om igjen, og hun skjønte det tydelig nå når det kunne knyttes til dette eksempelet. Sikkert uskyldig, men det handler om å lære nett-vett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Ja, nettvett er viktig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Så bra at du fikk tatt tak i dette med en gang:-) Ikke enkelt verken for voksne eller barn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Det er ekstremt sjelden at det er sidene i seg selv som er problemet - alle steder hvor en kan komme i kontakt med andre (til og med DOL:-)) gjør det viktig at man lærer barna om hva man kan dele om seg selv på nett, og hva en skal holde for seg selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest - Ingoen - Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Huff...er jammen ikke lett med denne nettbruken og barn! Jenta mi er også ganske aktiv på GSM (8 år gammel) - har lært det av noen eldre veninner. Jeg er litt usikker på hva jeg syns om at hun bruker denne siden. Skal iallefall følge nøye med ! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miia Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Min datter på 9 år har også vært litt på GSM, og jeg har sett dette som ganske uskyldig moro... Men nå fikk vi tatt en prat om nettvett her hjemme! Takk for påminnelsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.