Gå til innhold

spebarn

Gjest den dama

Anbefalte innlegg

Gjest den dama

''...men dette angår ikke meg. Bør vel ikke si noe om det heller?''

Nei, nettopp.

Jaja,angår meg en smule da. Er opptatt av at barn skal ha det bra jeg,spesielt mitt tantebarn :)

Det er ikke feil å bry seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mammantil3

5

• Bookworm

3

• laban

2

• Katt-ja

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest den dama

La voksne folk få ordne opp i sine egen voksenliv.

Jada :)

Men for å si det,så er jeg ikke den eneste som reagerer. De voksnes liv er de voksnes liv,så lenge barnet har det bra er jeg glad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada :)

Men for å si det,så er jeg ikke den eneste som reagerer. De voksnes liv er de voksnes liv,så lenge barnet har det bra er jeg glad.

Nei, det er mange mennesker her i verden som gjerne mener noe om andres måte å leve på, så det forundrer meg ikke at dere er flere.

Å bry seg om barn som blir vanskjøttet er en selvfølge, men å bry seg om hvem som gjør hva i andre menneskers hjem er frekt og langt utenfor det man har noe med å stikke nesa si oppi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja,angår meg en smule da. Er opptatt av at barn skal ha det bra jeg,spesielt mitt tantebarn :)

Du kan bry deg om, men ikke bry deg - som sagt, la voksne mennesker få styre sin egen hverdag etter hva som passer dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest den dama

Nei, det er mange mennesker her i verden som gjerne mener noe om andres måte å leve på, så det forundrer meg ikke at dere er flere.

Å bry seg om barn som blir vanskjøttet er en selvfølge, men å bry seg om hvem som gjør hva i andre menneskers hjem er frekt og langt utenfor det man har noe med å stikke nesa si oppi.

Nå må du bremse litt frue!!!

Jeg reagerer ikke på en liten ting her,det er mer som jeg ikke vil skrive her. Enig i at folk må få leve slik de vil,det bryr ikke meg. Tenker på barna,det er flere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest den dama

Du kan bry deg om, men ikke bry deg - som sagt, la voksne mennesker få styre sin egen hverdag etter hva som passer dem.

Det er ikke bare voksne det er snakk om,reagerer på hvordan hun er og hun sliter både psykisk og fysisk. Det er ikke lett for henne,det er soleklart. Så du hadde ikke reagert om noen du brydde deg om,hadde lagt på sofaen i flere år?

Skjønner at de sliter,det gjør de alla sammen..og neida skal ikke bry meg med hvordan de voksne lever livet sitt. Men det er barn inni bildet,mener du jeg skal snu ryggen til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du hadde nok fått en helt annen respons dersom du hadde beskrevet et (eller flere) barn som ikke har det bra. Det er klart at du som tante bryr seg om det.

Men barna trenger ikke lide under at foreldrene har en litt skjev / utradisjonell arbeidsfordeling. Og noe annet står det ikke i hovedinnlegget ditt. Det har vokst opp mange generasjoner som ikke badet oftere enn ca. én gang i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du bremse litt frue!!!

Jeg reagerer ikke på en liten ting her,det er mer som jeg ikke vil skrive her. Enig i at folk må få leve slik de vil,det bryr ikke meg. Tenker på barna,det er flere...

Men du kan da ikke forvente at vi skal skjønne at det er mer enn du skriver i innlegget ditt? Vi svarer ut fra det du skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest den dama

Du hadde nok fått en helt annen respons dersom du hadde beskrevet et (eller flere) barn som ikke har det bra. Det er klart at du som tante bryr seg om det.

Men barna trenger ikke lide under at foreldrene har en litt skjev / utradisjonell arbeidsfordeling. Og noe annet står det ikke i hovedinnlegget ditt. Det har vokst opp mange generasjoner som ikke badet oftere enn ca. én gang i uka.

Ville ikke skrive for mye om det,var litt for å teste hvor mye det skal til for at folk reagerer. Tenker på helsesøster,vil hjelpe dem å forebygge litt..frykter det blir en BV sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest den dama

Men du kan da ikke forvente at vi skal skjønne at det er mer enn du skriver i innlegget ditt? Vi svarer ut fra det du skriver.

Neida. Ville se hvor mye som skal til for at folk reagerer,hva man reagerer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida. Ville se hvor mye som skal til for at folk reagerer,hva man reagerer på.

Javel, men da kan du ikke bli sur når folk svarer på akkurat det du spør om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest den dama

Javel, men da kan du ikke bli sur når folk svarer på akkurat det du spør om.

Kjære deg,jeg er da ikke sur :) Stråler som en sol jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet dessverre at de lever slik,og hun har ikke hatt jobb noengang såvidt jeg vet. Er på attføring. Hun låg på sofaen med dyne og pute hele svagerskapet,hun har cp..vet mye men vil ikke skrive alt her. Har funnet ut at det beste er som dere sier,ikke blande seg for mye :)

''Hun låg på sofaen med dyne og pute hele svagerskapet,hun har cp''

Hun har Cerebral Parese, er det det du mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Jeg vet dessverre at de lever slik,og hun har ikke hatt jobb noengang såvidt jeg vet. Er på attføring. Hun låg på sofaen med dyne og pute hele svagerskapet,hun har cp..vet mye men vil ikke skrive alt her. Har funnet ut at det beste er som dere sier,ikke blande seg for mye :)

Tidligere i tråden lurte jeg på om det ikke kunne være årsaker til at arbeidsfordelingen er slik du beskriver. Og her kommer det for en dag - hun har c.p.! Det er jo veldig ulikt hvordan dette slår ut, på foreningens egen side står å lese:

''Graden av cerebral parese vil variere avhengig av hjerneskadens størrelse og lokalisasjon. Den kan være så lett at den er forenelig med det vi forbinder med vanlig livsutfoldelse, og så alvorlig at den gir en omfattende funksjonshemning med behov for hjelp, tilsyn og pleie på alle områder''

Fremdeles rart at hun holder seg mest i ro og at far gjør det meste av arbeidet hjemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere i tråden lurte jeg på om det ikke kunne være årsaker til at arbeidsfordelingen er slik du beskriver. Og her kommer det for en dag - hun har c.p.! Det er jo veldig ulikt hvordan dette slår ut, på foreningens egen side står å lese:

''Graden av cerebral parese vil variere avhengig av hjerneskadens størrelse og lokalisasjon. Den kan være så lett at den er forenelig med det vi forbinder med vanlig livsutfoldelse, og så alvorlig at den gir en omfattende funksjonshemning med behov for hjelp, tilsyn og pleie på alle områder''

Fremdeles rart at hun holder seg mest i ro og at far gjør det meste av arbeidet hjemme?

Hæ? Har hun CP?? Åsså lurer trådstarter på om barna lider fordi hun "later seg på sofaen"???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Hæ? Har hun CP?? Åsså lurer trådstarter på om barna lider fordi hun "later seg på sofaen"???

Se svaret hennes til Spirello like over, kan se slik ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,- hvis man finleste et av innleggene, sto det cp, og hvis det virkelig er det hun har, da blir jo innleggene til trådstarter enda mer spesielle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Ja,- hvis man finleste et av innleggene, sto det cp, og hvis det virkelig er det hun har, da blir jo innleggene til trådstarter enda mer spesielle...

Ja, på grensen til å tro at det hele var fleip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se svaret hennes til Spirello like over, kan se slik ut.

Jaja, da blir jeg enda mer satt ut av den dømmende innstillingen... Regner med at hvis det er snakk om en cp-diagnose, så har nok hun og mannen blitt enige om dette med arbeidsfordeling og diverse før de fikk barn, og da synes jeg i hvert fall andre kan holde seg unna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

Hvor godt kjenner du egentlig denne familien og deres familiesituasjon, i innleggene diner under, kommer det hele tiden frem nye og overraskende opplysninger.

Har moren CP er det jo en grunn til at hun ligger på sofaen og følger med på familielivet fra sidelinjen.

Det finnes forskjellige støtteordninger som faren kan få i en slik situasjon, vet du om de har noen slike ordninger? Og at det er derfor han har påtatt seg en slik omsorgsbyrde sammen med en mor som har små eller få muligheter til å ta i et tak i hverdagens mange gjøremål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...