Gå til innhold

spebarn

Gjest den dama

Anbefalte innlegg

Gjest den dama

Tidligere i tråden lurte jeg på om det ikke kunne være årsaker til at arbeidsfordelingen er slik du beskriver. Og her kommer det for en dag - hun har c.p.! Det er jo veldig ulikt hvordan dette slår ut, på foreningens egen side står å lese:

''Graden av cerebral parese vil variere avhengig av hjerneskadens størrelse og lokalisasjon. Den kan være så lett at den er forenelig med det vi forbinder med vanlig livsutfoldelse, og så alvorlig at den gir en omfattende funksjonshemning med behov for hjelp, tilsyn og pleie på alle områder''

Fremdeles rart at hun holder seg mest i ro og at far gjør det meste av arbeidet hjemme?

Det er rart siden hun har fått beskjed av lene om å gå minst en halv time for dagen,og holde seg aktiv. Hun er ikke sterkt rammet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mammantil3

5

• Bookworm

3

• laban

2

• Katt-ja

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest den dama

Hvor godt kjenner du egentlig denne familien og deres familiesituasjon, i innleggene diner under, kommer det hele tiden frem nye og overraskende opplysninger.

Har moren CP er det jo en grunn til at hun ligger på sofaen og følger med på familielivet fra sidelinjen.

Det finnes forskjellige støtteordninger som faren kan få i en slik situasjon, vet du om de har noen slike ordninger? Og at det er derfor han har påtatt seg en slik omsorgsbyrde sammen med en mor som har små eller få muligheter til å ta i et tak i hverdagens mange gjøremål.

Kjenner de veldig godt. De har nok rett på hjelp,men vil klare seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Elextra

Tja, jeg badet førstemann hver dag.

Men fjerdemann badet en gang i uka.

''Tja, jeg badet førstemann hver dag.

Men fjerdemann badet en gang i uka.''

Hehe, akkurat dét er vel ganske typisk!

Selv har jeg aldri badet barn hver dag, kanskje bortsett fra de aller første dagene. Men jeg kjenner til flere som har fortsatt med bading hver kveld i flere år, da antakelig fordi det har vært en kosestund, og ikke først og fremst for hygienens skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fremstiller jo en funksjonshemmet dame som ei lat slufse som ikke gidder noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og forresten, hadde du reagert på samme måte om det var omvent. Hun gjorde alt med barnet, mens han gjorde minst mulig eller ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Og forresten, hadde du reagert på samme måte om det var omvent. Hun gjorde alt med barnet, mens han gjorde minst mulig eller ingenting.

''Og forresten, hadde du reagert på samme måte om det var omvent. Hun gjorde alt med barnet, mens han gjorde minst mulig eller ingenting.''

Betimelig spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...