Gå til innhold

Barn & sminke

Gjest mora2

Anbefalte innlegg

Gjest mora2

Når bør småjentene få lov å sminke seg litt til bursdager og fest?

Snuppa her er tre og et halvt år. For tidlig?

:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 222
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

42

• Mammantil3

24

• trollemor;o)

12

• Liliaceae

9

Mest aktive i denne tråden

Gjest Elextra

Selvfølgelig er det for tidlig.

Men det ikke min 3-åring, du gjør selvsagt det du mener er rett. :)

Hehe, valgte å tro det bare var en søt historie, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du tuller?!

Hiv på et ett-tall først, så kan vi snakkes.

De tullesminker seg og maler seg i ansiktet etc når de er små, men ikke for å være fine og gå i selskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, ja...?! For da er det ikke hun som ønsker å sminke seg... ;)

Det må såklart være opp til enhver, og det er mange ulike regler på dette. Men her i huset får faktisk 9 åringen lov til å ha på seg litt mascara ved spesielle anledninger (bursdag o.l.) - det er tidligere enn jeg hadde trodd jeg skulle la henne få lov... ;)

Sminke seg til daglig får hun drøye enda noen år med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for tidlig:-)

Men det blir stadig vanligere med småjenter som sminkes ser jeg. Jeg synes i grunnen det er helt tragisk og kan ikke helt fri meg fra følelsen om at det er litt synd på disse småjentene som på en måte får bekreftelse fra hjemme om at de ikke er fine nok som de er...:-(

Sminking for lek og utkledning blir selvsagt noe helt annet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Ja, det er for tidlig etter min smak ;)

Må innrømme at femåringen her slapp å vaske av seg mascaraen hun hadde tatt på til bursdagen min.. Hun var jo såå kry og hadde fiksa det helt alene ;)

Snart-tiåringen var i bursdag hos ei venninne igår. Storesøstra hjalp til med klær og krølling av håret, samt sminke som heldigvis var ganske diskret (mascara, lipgloss og svak øyenskygge). Jeg hadde ikke hjerte til å be henne vaske det av før hun dro, for hun syntes selv at hun var fantastisk fin - men jeg presiserte at hun heretter ikke fikk ta på sminke uten at det var utkledning ;)

Jeg tror eldstejenta var nesten tolv når hun begynte å bruke mascara innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mora2

Ja, for tidlig:-)

Men det blir stadig vanligere med småjenter som sminkes ser jeg. Jeg synes i grunnen det er helt tragisk og kan ikke helt fri meg fra følelsen om at det er litt synd på disse småjentene som på en måte får bekreftelse fra hjemme om at de ikke er fine nok som de er...:-(

Sminking for lek og utkledning blir selvsagt noe helt annet:-)

''Men det blir stadig vanligere med småjenter som sminkes ser jeg. Jeg synes i grunnen det er helt tragisk og kan ikke helt fri meg fra følelsen om at det er litt synd på disse småjentene som på en måte får bekreftelse fra hjemme om at de ikke er fine nok som de er...:-( ''

Når er det egentlig ok å gi dem den bekreftelsen da? Jo eldre de er, jo mer sårbare er de jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mora2

Ja, det er for tidlig etter min smak ;)

Må innrømme at femåringen her slapp å vaske av seg mascaraen hun hadde tatt på til bursdagen min.. Hun var jo såå kry og hadde fiksa det helt alene ;)

Snart-tiåringen var i bursdag hos ei venninne igår. Storesøstra hjalp til med klær og krølling av håret, samt sminke som heldigvis var ganske diskret (mascara, lipgloss og svak øyenskygge). Jeg hadde ikke hjerte til å be henne vaske det av før hun dro, for hun syntes selv at hun var fantastisk fin - men jeg presiserte at hun heretter ikke fikk ta på sminke uten at det var utkledning ;)

Jeg tror eldstejenta var nesten tolv når hun begynte å bruke mascara innimellom.

Hehe, så stas, tenker hun var kry da ja. :0)

Har vært et ras av bursdager siste tiden her, det syns hun jo er moro. Så i dag lurte hun på om hun kunne få litt sminke..

Jeg syns jo også det er tidlig, men ble litt i tvil. Hun har ikke spurt før. Og hun som er den guttejenta, er jo litt artig at hun ønsker pynte seg. Når tar hun frivillig på kjole/skjørt! *shock*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mora2

Eh, ja...?! For da er det ikke hun som ønsker å sminke seg... ;)

Det må såklart være opp til enhver, og det er mange ulike regler på dette. Men her i huset får faktisk 9 åringen lov til å ha på seg litt mascara ved spesielle anledninger (bursdag o.l.) - det er tidligere enn jeg hadde trodd jeg skulle la henne få lov... ;)

Sminke seg til daglig får hun drøye enda noen år med!

Hehe, jeg har ikke noe ønske om at hun skal sminke seg. Så ikke noe jeg tilbyr. Men hun er jo ikke blind, hun ser jo jeg sminker meg innimellom. Så spurte hun i dag da hun skulle i bursdag. Ble litt i tvil... Hun er nemlig ei jente som aldri bryr seg om å pynte seg på noen måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mora2

Du tuller?!

Hiv på et ett-tall først, så kan vi snakkes.

De tullesminker seg og maler seg i ansiktet etc når de er små, men ikke for å være fine og gå i selskap.

Nope, jeg tuller ikke. Hun spurte om dette i dag da hun skulle i bursdag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mora2

Selvfølgelig er det for tidlig.

Men det ikke min 3-åring, du gjør selvsagt det du mener er rett. :)

Men jeg vet jo ikke helt hva som er rett. ;p

Jeg syns ikke det er veldig farlig, for all del, men jeg ser at det kan slå ut feil også. Så ble litt i tvil om hva jeg skulle svare rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...