Gå til innhold

Barn & sminke

Gjest mora2

Anbefalte innlegg

''Hva sier du når 5-åringen vil ha mascara og øyenskygge? Osv. Er man klar på at det er rødt i kinna ved 3-årsalder, og thats it fram til tenårene - javel, da har man et bevisst forhold til det. ''

Det er da ingen problem!

Barna vet godt at de ikke får lov til å bruke mascara og øyenskygge, selv om de har fått lov til å ha på neglelakk og bruke rougebørsten iblant fra de var små.

Åtteåringen har aldri prøvd å skyve på grensene mht sminke, det er stas hver gang hun får lov, kanskje fordi hun ikke får lov så ofte?

Men, hvis hun hadde mast om å prøve mascara eller andre ting, klarer jeg fint å si nei og forklare hvorfor. Regner med det gjelder alle foreldre :-)

Jeg vet faktisk ikke helt hvordan jeg skulle begrunnet at man ikke kan prøve litt øyenskygge i ny og ne, på samme måte som litt rouge. (Sikter ikke til krigsmaling, men den diskrete utgaven.)

Mascara følger det en del hygieneproblemer med. Så den skulle jeg klart å begrunne.

Sminke hver dag er noe styr og kan irritere sensiteve barneøyne. Så den saken er grei.

For meg er det veldig viktig at min argumentasjon er logisk og konsekvent, noe annet har jeg alt for smarte og analytiske barn til.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 222
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

42

• Mammantil3

24

• trollemor;o)

12

• Liliaceae

9

Mest aktive i denne tråden

Jeg vet faktisk ikke helt hvordan jeg skulle begrunnet at man ikke kan prøve litt øyenskygge i ny og ne, på samme måte som litt rouge. (Sikter ikke til krigsmaling, men den diskrete utgaven.)

Mascara følger det en del hygieneproblemer med. Så den skulle jeg klart å begrunne.

Sminke hver dag er noe styr og kan irritere sensiteve barneøyne. Så den saken er grei.

For meg er det veldig viktig at min argumentasjon er logisk og konsekvent, noe annet har jeg alt for smarte og analytiske barn til.

mvh

Helt enig med deg :-)

Grunnen til at _jeg_ har sagt nei til øyenskygge, er at hun absolutt skal gjøre det selv. Jeg snakker om 8 åringen, altså...

Hun vil gjerne vil ha øyenskygge rundt hele øyet og ut mot sidene - ikke pent. Dessuten liker hun sterke farger, og det synes _godt_ at det er "smurt" utover liksom..

Så når hun ikke vil inngå kompromiss om det, får hun ikke ha det på når vi skal ut døren. Slik er det bare :-)

Hun får dog dekket behovet for å sminke seg ved å bruke ansiktsmaling. Det ser ikke pent ut akkurat, men da er vi jo bare hjemme :-)

Etter en time eller to vaskes alt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg :-)

Grunnen til at _jeg_ har sagt nei til øyenskygge, er at hun absolutt skal gjøre det selv. Jeg snakker om 8 åringen, altså...

Hun vil gjerne vil ha øyenskygge rundt hele øyet og ut mot sidene - ikke pent. Dessuten liker hun sterke farger, og det synes _godt_ at det er "smurt" utover liksom..

Så når hun ikke vil inngå kompromiss om det, får hun ikke ha det på når vi skal ut døren. Slik er det bare :-)

Hun får dog dekket behovet for å sminke seg ved å bruke ansiktsmaling. Det ser ikke pent ut akkurat, men da er vi jo bare hjemme :-)

Etter en time eller to vaskes alt av.

Den støtter jeg!

;-)

Ha en god helg!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...