Liliaceae Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Har én rød neglelakk som jeg setter på de ved litt festlige anledninger. Det pleier å være veldig stas. Det startet nemlig med at mellomste for et par år siden brukte tusj på neglene, og det var helt håpløst å få av. Nå som hun vet at hun får lov å bruke neglelakk i blant, har hun ikke behov for å tusje neglene lenger. Så nå får også minstejenta neglelakk en gang i blant, så ikke hun heller bruker tusj, tannkrem, sprittusj eller hva hun måtte finne.. Jeg har ingenting i mot at de "sminker seg" iblant. Synes det er bedre at de får litt i "kontrollerte former", fremfor at de så gjerne ønsker seg sminke, at måtehold er et fremmedord, den dagen de får lov. Mellomste på 8 får bruke egen øyenskygge og rouge og lebestift når hun skal i bursdag eller det er noe spesielt. Hun elsker å sminke seg, og hvis hun ikke hadde fått lov til dette iblant, så er jeg redd for at fristelsen ville vært stor for at hun ville gått amok med mine sminkesaker en vakker dag.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miia Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Hehe, jeg har ikke noe ønske om at hun skal sminke seg. Så ikke noe jeg tilbyr. Men hun er jo ikke blind, hun ser jo jeg sminker meg innimellom. Så spurte hun i dag da hun skulle i bursdag. Ble litt i tvil... Hun er nemlig ei jente som aldri bryr seg om å pynte seg på noen måter. :0) Har lest alle svarene dine her nå, og jeg ser jo mer "hvor du kommer fra"; altså at hun er en guttejente og at det er litt stas når hun faktisk vil pynte seg Jeg skjønner den... Men synes likevel at sminke er å dra det for langt... Hva med å tilby deg å pynte håret hennes litt ekstra til neste bursdag? Type krølltang, hårspray osv... Det er liksom mer uskyldig Også lipgloss såklart - som jeg har sett mange har foreslått; det er jo kjempestas for små prinsesser Neglelakk synes jeg også er en grei ting å la de få lov til... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Hehe! Sminker du deg ikke i det hele tatt, eller er du nøye på at hun ikke ser når du sminker deg? :0) ''Sminker du deg ikke i det hele tatt, eller er du nøye på at hun ikke ser når du sminker deg?'' Etter å ha vært her såpass lenge som du, burde du visst såpass om Lillemus ;-) Hun og jeg hadde en ganske jevn konkurranse om hvor lite sminke vi eide :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Litt sminke for morro skyld kan ikke skade. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Hun fikk det i dag. Men det tørket hun bort igjen, tror ikke det fallt i smak. ;p Må kjøpe en med god smak neste gang ;-P 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 ''Sminker du deg ikke i det hele tatt, eller er du nøye på at hun ikke ser når du sminker deg?'' Etter å ha vært her såpass lenge som du, burde du visst såpass om Lillemus ;-) Hun og jeg hadde en ganske jevn konkurranse om hvor lite sminke vi eide :-) Hehe, kanskje det ja, men jeg har nok gått glipp av den biten. ;p 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Må kjøpe en med god smak neste gang ;-P Hehe, kanskje det ville fallt bedre i smak ja. ;p 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Har lest alle svarene dine her nå, og jeg ser jo mer "hvor du kommer fra"; altså at hun er en guttejente og at det er litt stas når hun faktisk vil pynte seg Jeg skjønner den... Men synes likevel at sminke er å dra det for langt... Hva med å tilby deg å pynte håret hennes litt ekstra til neste bursdag? Type krølltang, hårspray osv... Det er liksom mer uskyldig Også lipgloss såklart - som jeg har sett mange har foreslått; det er jo kjempestas for små prinsesser Neglelakk synes jeg også er en grei ting å la de få lov til... Ja, jeg må jo innrømme det er litt stas.. ;p Lipglossen tok hun av, den var nok for klissete, hehe! Neglelakk har hun hatt på før, men bare sort. ;p Hun får låne mine hårprodukter, men kun olje som glir glans. Jeg tror ikke jeg tør bruke krølltang og slikt på henne, er redd for å slite håret. Men for all del, en gang i blandt skader sikert ikke. Men hun vil helst klippe seg kort, hanekam er visst den store drømmen... Jaja.. hehe! :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Litt sminke for morro skyld kan ikke skade. mvh Det var slik jeg også tenkte. For det er jo ikke til hverdags, bare for moro når hun skal i bursdager. Men vi får se. :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Har én rød neglelakk som jeg setter på de ved litt festlige anledninger. Det pleier å være veldig stas. Det startet nemlig med at mellomste for et par år siden brukte tusj på neglene, og det var helt håpløst å få av. Nå som hun vet at hun får lov å bruke neglelakk i blant, har hun ikke behov for å tusje neglene lenger. Så nå får også minstejenta neglelakk en gang i blant, så ikke hun heller bruker tusj, tannkrem, sprittusj eller hva hun måtte finne.. Jeg har ingenting i mot at de "sminker seg" iblant. Synes det er bedre at de får litt i "kontrollerte former", fremfor at de så gjerne ønsker seg sminke, at måtehold er et fremmedord, den dagen de får lov. Mellomste på 8 får bruke egen øyenskygge og rouge og lebestift når hun skal i bursdag eller det er noe spesielt. Hun elsker å sminke seg, og hvis hun ikke hadde fått lov til dette iblant, så er jeg redd for at fristelsen ville vært stor for at hun ville gått amok med mine sminkesaker en vakker dag.. Her har de også tusjet neglene... Ikke lett å få av nei.. Jeg har en neglelakk, og den er sort.. Men de har fått prøve den.De syns det var moro. Må kanskje innvistere i en lysere lakk til henne. Hørtes snodig ut med den sminket, like greit den forsvant. ;p :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Altforaltforaltfor tidlig!! Ja, det var det ja.. Hehe! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Når jentene mine vil pynte seg til bursdager, så får de litt lipgloss. De er storfornøyd med det. Håper det drøyer en god stund før de vil ha øyenskygge etc. Tror det var til 5-årsdagen at eldste jenta fikk "sminkesett" til bursdagen fra en i barnehagen. Det var masse forskjellige farger, både øyenskygge, rouge, lipgloss. Problemet var at det var umulig å se hvilke ting som var hva. Det sto "bruksanvisning" på esken, og noen av disse måtte IKKE brukes nær øynene! Hvordan skal barn klare å finne ut av dette? Har de først fått et sminkesett, prøver de vel alt som er der? Hun fikk bruke litt et par ganger, men jeg pleide å legge det ut av syne så jeg hadde litt kontroll. Hun glemte fort at hun hadde dette, og vips så forsvant det i bosset en dag... Hun har ikke savnet det, men når hun vil pyntes til selskap får hun altså låne lipglossen min. Lipgloss fallt ikke i smak her. Hun ville ha på, men tørket det bort med ett. Tror det ble for klissete. ;p Hørtes skummelt ut med den sminken, like greit den forsvant!.. :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brilleslangen Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Jeg eier ikke sminke. ) Hudkrem og lypsyl er det lengste jeg går på sminkefronten. *hehe* bra å sedet er flere.. jeg eier heller ikke sminke... Ikke engang en lipgloss. Har vanlig lypsyl, men jeg er nøye på sorten... Men 7åringen min har litt av hvert som ho har fått av mormora og ei tante... og ho er faktisk flink til å sminke seg. Allerede noen uker etter ho fylte 4 kunne ho påføre seg lebestift uten å søle en millimeter utenom... Og ho overdriver aldri om ho bruker øyenskygge...(slike ting eksperimenterer ho med på ettermiddagene når ho skal være hjemme og vasker av seg før ho går ut) Neglelakk påfører ho seg også selv uten å søle... Men jeg har altså ikke noe slikt selv.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brilleslangen Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Litt neglelakk og evt en liten påføring dus lebestift hadde vært helt ok synes jeg..Men jeg ville ungått masseav det andrestæsjet. synes ikkedet er fint med oversminkede unger... ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Det var slik jeg også tenkte. For det er jo ikke til hverdags, bare for moro når hun skal i bursdager. Men vi får se. :0) Guttene mine hadde også en periode i 3-4-5-årsalderen da de absolutt ville prøve å sminke seg. Gjerne overdrevent, og særlig med leppestift (som de stadig så meg påføre). Og jeg lot dem prøve :-) Stiller det seg egentlig annerledes med en jente? Det gjør det vel neppe, men forskjellen går vel på formålet for barna med sminken. Uansett kjønn er vel det å forsøke sminke seg for å "kle seg ut" ok, mens sminke for å se eldrel, pen og sexy ut ikke er det. Eller? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Litt neglelakk og evt en liten påføring dus lebestift hadde vært helt ok synes jeg..Men jeg ville ungått masseav det andrestæsjet. synes ikkedet er fint med oversminkede unger... ;-) Der er jeg faktisk uenig, som det også fremgår i svaret mitt nedenfor synes jeg "seriøs" sminke på småbarn er langt verre en moro-sminke for å "kle seg ut". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Litt neglelakk og evt en liten påføring dus lebestift hadde vært helt ok synes jeg..Men jeg ville ungått masseav det andrestæsjet. synes ikkedet er fint med oversminkede unger... ;-) Man kunne ikke se at hun var sminket, så hun var langt fra oversminket. :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Guttene mine hadde også en periode i 3-4-5-årsalderen da de absolutt ville prøve å sminke seg. Gjerne overdrevent, og særlig med leppestift (som de stadig så meg påføre). Og jeg lot dem prøve :-) Stiller det seg egentlig annerledes med en jente? Det gjør det vel neppe, men forskjellen går vel på formålet for barna med sminken. Uansett kjønn er vel det å forsøke sminke seg for å "kle seg ut" ok, mens sminke for å se eldrel, pen og sexy ut ikke er det. Eller? Guttungen har hatt sin runde han også. Hehe! Hun ville vel pynte seg litt ekstra, på samme måte som hun tok på kjolen frivillig. Tror ikke hun tenker lengre enn det. Selv hun er smart. ;p 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 tre og et halvt år og sminke????? Nei dette hr du skrevet kun for å provosere!!! Selvfølgelig er det for tidlig, for dumt og helt idiotisk å sminke så små barn!!! Hvorfor vil du ødelegge de nydelige små ansiktene til disse søte små? Nei nå ble jeg sjokkert over mora2. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Guttene mine hadde også en periode i 3-4-5-årsalderen da de absolutt ville prøve å sminke seg. Gjerne overdrevent, og særlig med leppestift (som de stadig så meg påføre). Og jeg lot dem prøve :-) Stiller det seg egentlig annerledes med en jente? Det gjør det vel neppe, men forskjellen går vel på formålet for barna med sminken. Uansett kjønn er vel det å forsøke sminke seg for å "kle seg ut" ok, mens sminke for å se eldrel, pen og sexy ut ikke er det. Eller? En ting er jo å gjøre dette på gøy og til utkledning, men her var det jo snakk om å sminke små barn til bursdager. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.